A Libra tamponcég reklámjában egy transznemű és egy szőke nő rúzsozzák magukat a tükör előtt, majd amikor a szőke nő előveszi táskájából a tampont, a nőnek öltözött férfi sértődötten kirohan a mosdóból. A félperces reklám a Facebookon keltett kisebb felháborodást.

A Libra nevű tampongyártó cég kiverte a biztosítékot a reklámjukkal. A Facebook oldalukon a kommentelők szerint a hirdetés transzfób, a fő üzenete az, hogy a transznemű (Male to Female) emberek nem igazi nők, mert nem menstruálnak. A félperces reklámban két szőke nőt látni egy vécében a tükör előtt, sminkelnek, majd a szemmel láthatóan nőnek született szőkeség előkap a táskájából egy tampont, a transznemű (vagy transzvesztita, ez nem elég egyértelmű) pedig sértődötten távozik a mosdóból.

A jelenet ennyi, nem több. "Nem tudom, melyik a gusztustalanabb, az égbekiáltó transzfóbia, vagy az, hogy e szerint attól nő a nő, hogy menstruál. Komolyan, szerintetek?" – írta az egyik Facebookos önjelölt aktivista, Gabeh Lissette Gutierrez. "Szóval a nő, aki már átesett a menopauzán, vagy eltávolították a méhét, már nem Libra lány?" – írta egy másik kommentelő Miserys Malice utalva a márka szlogenjére, hogy Libra get girls, azaz a Libra bejön a csajoknak. Olyan is akad a kommentezők közt, aki szerint a hirdetést férfiak találták ki, és olyan is, aki megvédi és szereti. Már Facebook csoportot is alapított valaki arra, hogy 100.000 embert találjon, akik szerint a reklám nem transzfób. Egyelőre 41-en vannak a csoportban.

Egy megkérdezett hazai reklámszakember szerint a reklám alapvetően vicces, de az üzenete félrecsúszott, hiszen hány olyan nő van, aki valamilyen okból nem mentruál.

"Tulajdonképpen azt nem érteni, hogy ez a reklám kinek szól. Ha a
célcsoport a fiatalabb női korosztály, azoknak miért kell felhívni a
figyelmüket arra, hogy nők? Illetve, ha egy másik cég tamponját húzza
elő a lány a táskából, arra játékban marad a travi? Rengeteg kérdés van, ami szakmai szempontból is felmerülhet, de szerintem nem kell túl mélyen elgondolkozni egy ilyen reklám kapcsán" – nyilatkozta a Velvet megkeresésére egy reklámszakember, aki szerint itthon ez a reklám nem a félrecsúszott üzenete miatt nem készülhetne el, hanem mert egy transznemű szerepel benne. Emiatt ugyanis már az első prezentáción elvérezne a legtöbb ügyfélnél.