Az indonéz illetékesek több módszert is bevetettek már a vonatok tetején utazók ellen, de eddig csak a betonlabda vált be. Ennek a módszernek a sikerén felbuzdulva most bűzös matériába lógatott eszközökkel próbálják az emberek kedvét elvenni attól, hogy ilyen veszélyes módon jussanak el A-ból B-be.

Indonéziában egy igen érdekes, vagy inkább gusztustalan módszert vetnek be a vonatszörfösök ellen, akik a vasúi kocsik tetején utaznak: rothadó, bűzös anyagba mártott seprűkkel, vagyis inkább kefékkel veszik majd el a kedvüket. A szükséges eszközöket ezen a héten szerelik fel a kijelölt vasúti átkelőknél – írja a Telegraph.

Az illetékesek már több módon is megpróbálták megakadályozni, hogy az utasok felmásszanak a vonatok tetejére: kértek már segítséget az iszlám egyháztól, kábítószeres kutyákat is bevetettek és festékkel is igyekeztek őket elüldözni. Az első igazán hatásos módszert múlt hónapban kezdték el alkalmazni: grapefruit nagyságú betonlabdákat lógattak le láncon egy focikapunak is beillő keretről, és a vonatszörfösök persze nem szívesen vállalták annak a kockázatát, hogy egy ilyen labda fejbe találja őket. Sajnos ezt a szerkezetet nem lehet mindenhol alkalmazni, de ahol felszerelték a betonlabdákat, egyetlen vonatszörfös sem veszítette életét.

Ezen módszer sikerén felbuzdulva vetik be most a mocskos keféket, amelyeket a Jakartát Bogorral összekötő vasúti vonalon helyeznek el. Hogy pontosan milyen matériát használnak majd elriasztásul, azt nem árulta Ahmad Sujadi, az állami vasúti társaság munkatársa. Hozzátette, nem igazán hatja meg a sok kritika, amit a furcsa és szigorú biztonsági intézkedések miatt kapnak. „Egyesek szerint ez kegyetlen módszer, de nincs ezzel semmi baj. Ha hagynánk, hogy továbbra is a vonatok tetején utazzanak, az még durvább lenne” – vallja Ahmad Sujadi.

Korábban emberek százai utaztak a vasúti kocsik tetején túlzsúfoltság miatt, vagy azért, mert nem volt elég pénzük jegyre. Persze volt, aki heccből vállalkozott erre a veszélyes feladatra. Az óvintézkedésekre persze nem csak a kiesett bevétel miatt volt szükség, évente több tucat ember sérült meg, illetve veszítette életét áramütés miatt vagy mert leesett a vonatról.