„Néhányan zavarban vannak, amikor elmondom nekik, hogy mi a hobbim. Aztán, amikor elmagyarázom nekik, akkor megértik” – mondta az SWNS-nek a 33 éves Laila Johnston, akinek az a hobbija, hogy lefotózza az IBM márkájú pénztárgépeket.
Már több mint 40 ilyen gépet talált Nagy-Britanniában, egyet pedig Párizsban. Az egyébként újságíróként, szövegíróként dolgozó Johnston a gépekről egy kis térképet is vezet. A hobbija annyira unalmas, hogy meghívást kapott a londoni Boring Conference (Unalmas Konferencia) című rendezvényre is, ahol tíz percen keresztül beszélt a megszállottságáról.
IBM tills nagyobb térképen való megjelenítése
Johnston elmondta, gyerekkora óta az IBM megszállotja, mert a cég egyik üzemének közelében nőtt fel. Arrafelé még a gyerekek is különféle IBM-alkatrészekkel játszottak.
“Azt hiszem a témámat az teszi igazán érdekessé, hogy mennyire unalmas. Mindig is szerettem azt a lelkesedést, és gyorsan reagáló közeget, amivel az interneten keresztül találkozom. Jelenleg ez csak egy hobbi, nincs vele különösebb célom, az emberek viszont szeretnek erről olvasni” – mondta Johnston.
Ez volt a harmadik előadása a Boring Conference-en, de most beszélt először az IBM-hez fűződő viszonyáról. Körülbelül egy évvel ezelőtt tűnt fel neki egy londoni Starbucksban, hogy IBM pénztárgépeket használnak a kávézóban. Ekkor döntött úgy, hogy figyelni fogja, hogy hol milyen pénztárgépek vannak. Az IBM gépei egyáltalán nem ritkák, számos divatmárka, szépészeti üzlet, élelmiszerbolt pénztáránál ilyen gépeket használnak, mint a Zarában, Bootsban, Asdában.
A gyűjtő szomorúan vette tudomásul, hogy az IBM neve az évek alatt jelentősen megkopott, a cég már nem egyenlő a technológiai fejlődéssel, mint egykoron, teljesen beleszürkült a gyártók mezőnyébe, amit jól példáz az is, hogy mennyi IBM pénztárgéppel találkozni, és mennyire nem tűnik fel az embereknek, hogy egy IBM terméket látnak, használnak.
Johnston szeretné, ha a térképe bővülne, ezért a Boring Conference-en tartott előadásán meghatározta az IBM-pénztárgép-szpottolás szabályait. Három szabály van: 1.) a képen jól látszódjon az IBM felirat, 2.) a képen ne szerepeljen a fotós, a gépet az eredeti környezetében ábrázolja 3.) ha a pénztárgépen belül más IBM termék is a közelben van, akkor azonnal írjon emailt Johnstonnak.