A Debenhams és az Elle Sport azt állította, hogy az általuk reklámozott leggings azon túl, hogy zsírégető és fogyasztó hatású, még hidratálja és ki is simítja a bőrt. A forgalmazás előtt több, egymástól független tanulmány is készült, amik nem bizonyították a fentieket, mégis így hirdették a terméket. A leggings megtévesztő reklámját azóta betiltották, a Debenhams pedig mosakszik.

Túl szépen hangzott: Egy leggings, ami nem csak hogy felgyorsítja a fogyást, de még a narancsbőrt is eltünteti. A Debenhams 45 fontért (~15 ezer Ft) elvihető SlimTech nadrágját ezzel reklámozták, ám a Debenhams oldaláról már el is tüntették a terméket, mvel három vizsgálat során sem találtak bizonyítékot azzal kapcsolatban, hogy tényleg fogyasztana – írja a Daily Mail.

A hirdetés szerint a leggings a SlimTech technológiának köszönhetően felgyorsítja a zsírégetést, viselése csökkenti az izmok fáradtságát, kisimítja és hidratálja a bőrt, és csökkenti a narancsbőrt is. Mindezt állítólag úgy, hogy a benne található mikrokapszulák a testhez való dörzsölődés során megtörnek, így kiengedve magukból a fogyasztó összetevőket. A nadrág fogyasztó összetevői közt állítólag a következőket lehet találni: vörös alga, japánakác, illetve egy dél-amerikai fából kinyert stimuláns, amiről állítólag már bebizonyosodott, hogy fogyasztó hatású, és mellette hidratálja és kisimítja a bőrt.

A Debenhams és az Elle Sport azt mondta, hogy ezeket az állításokat klinikai sportvizsgálatok igazolták, illetve, hogy három, egymástól független tanulmány is készült arról, hogy hatásos a termék. Igaz, egyik tanulmány sem talált bizonyítékot arra, hogy a leggingset az öt napon keresztül, napi 8 órát hordó nők fogytak volna.

Az eredeti hirdetést végül betiltották, és a Debenhamset arra utasították, hogy ne utaljanak arra, hogy a termék elősegíti a fogyást vagy a zsírégetést. "A hirdetést a termék szállítójától kapott információk alapján készítettük, amiket több, független kutatással támasztottak alá" – nyilatkozta az ügy kapcsán a Debenhams.