Egyre divatosabb az élelmiszergyártók körében, hogy a junk foodba sorolt ételeket próbálják valamivel egészségesebbé tenni, leginkább azzal, hogy kalóriaszegény változatokat készítenek belőlük. Eddig főleg csipszek, üdítők, sütik, sőt sörök kaptak kalóriaszegény verziót, de most a trendekhez csatlakozott a Burger King is, ami a héten vezeti be az USA-ban a kalóriaszegény sültkrumplit – írja a New York Times.
Egy kis adag krumpliban 340 kalória van a Burger Kingnél, az új sültkrumpliban viszont csak 270, vagyis nagyjából 20 %-kal kevesebb. A cég nem vezeti ki a hagyományos krumplit, csak bevezeti mellé az újat, vagyis a vásárlóknak külön kell kérniük, ha kalóriaszegény krumplit szeretnének.
Az új krumpli a Satisfries nevet kapta, ami egy elég borzasztó szóvicc, a sültkrumpli és az elégedettség szavak összevonásából. Ráadásul nemhogy nem vezetik ki a régi krumplit, az új, elvileg valamivel egészségesebb még drágább is lesz. A hagyományos kis krumpli 1,59 dollár (kb. 350 forint), míg az újfajta 1,89-be (kb. 420 forint) kerül. Azért, hogy a dolgozók könnyen megkülönböztessék a krumplikat, a kalóriaszegény krumplit hullámos szélű hasábokra vágják.
Szóval elég rossz esélyekkel indul az új krumpli, nem elég, hogy hülye szóvicc a neve, a formája is béna, ráadásul még drágább is, mint a hagyományos. A cég mindenesetre bízik a krumpli sikerében, és legalább azt elmondhatja, hogy odafigyelnek a vásárlókra.
Azt nem tudni, hogy azon túl egészségesebb-e az új krumpli a réginél, hogy kevesebb benne a kalória. Az új krumpli ugyanabból a krumpliból készül, mint a régi, ugyanabban az olajban is sütik ki, a kevesebb kalóriát azzal érik el, hogy olyan bevonat van a krumplin, ami nem szív magába annyi olajat, mint a hagyományos. Kérdés, hogy ez az olajtaszító bevonat nem tartalmaz-e több, károsabb anyagot, mint a hagyományos bevonat.
Kerestük a Burger King Magyarországot, hogy nálunk várható-e a krumpli bevezetése, de egyelőre nem kaptunk választ.