Az Egyesült Királyságban egy játékgyártó cég februártól dob piacra egy olyan babát, ami elfordítja a fejét, ha használója etetni akarja. Az evészavar-aktivisták viszont ezen teljesen kibuktak, azt mondják ugyanis, hogy ez elősegítheti és normalizálhatja az evészavarokat nagyon fiatal gyermekekben. A gyártó véleménye ezzel szemben viszont az, hogy a baba csak a való életet ábrázolja.

Még nem is kapható, de már most hatalmas felháborodást keltett az Egyesült Királyságban egy játékbaba, amely visszautasítja az ételt. Az ellene kampányolók szerint be kellene tiltani, mivel állításuk szerint az anorexiát ösztönzi – írta a Dailymail.

Ha megkísérlik megetetni, a baba rázza a fejét, és a száját szorosan zárva tartja – a jelenet ismerős lehet az újdonsült anyáknak, akik nehezen tudják a kisgyereket megetetni. Az etetőkanál tartalmaz egy mágnest, amely aktivál egy belső kapcsolót, és bezárja a baba száját. Használója egyébként végül rá tudja venni, hogy egyen, csak el kell forgatnia a kanalat, és hozzányomni a szájához.

Ez egy anorexiababa, és kész

A "Nenuco nem eszik" elnevezésű játék spanyol gyártói azt mondják, a baba célja az, hogy segítsen a gyerekeknek megérteni a normális élet frusztrációit, és hogy mennyire fontos, hogy rendesen együnk. Azonban aktivisták azt állítják, hogy van egy sokkal veszélyesebb tudatalatti üzenete, ami arra fogja ösztönözni a lányokat, hogy megtagadják az élelmiszert.

"Ez a baba rossz üzenetet közvetít a gyermekeknek, és arra ösztönzi őket, hogy azt gondolják, hogy az étel visszautasítása normális viselkedés" – mondta Chris Leaman, a YoungMinds igazgatója. "Nem szeretnénk, ha a gyerekeket befolyásolná ez, és aggódunk amiatt, hogy elősegíti az egészségtelen hozzáállást az élelmiszerekhez és a testképhez."

A Beat jótékonysági szervezet szóvivője, mely az anorexia és a bulimia ellen kampányol, így nyilatkozott: "A kutatások szerint a fiatal gyerekek egyre korábban ébrednek testképük tudatára. Egy baba, ami nem hajlandó elfogadni az ételt, aligha jó példa számukra." Rajtuk kívül több szervezet is hasonlóan nyilatkozott, elhangzott többek között az is, hogy reklámozni azt, ami alapvetően egy anorexiás baba, egészségtelennek tűnik.

Nikki Jeffery, a Nenucot készítő Famosa UK marketingigazgatója ezzel szemben az állítja, hogy a baba képviseli azokat az igazi nehézségeket, amikkel az anyák szembesülnek, amikor etetik a babáikat. "Tudjuk, hogy a gyerekek gyakran nem eszik meg, amit kapnak, de a babát úgy tervezték, hogy megmutassa nekik, mennyire fontos az, hogy rendesen egyenek.

Ön szerint?

Az egész arról szól, hogy lehetővé tegyék fiatal lányoknak, hogy a lehető legközelebbről megtapasztalják, milyen élmény lehet igazi anyának lenni. Nem arra biztatjuk a gyerekeket, hogy ne egyenek. Az ötlet az, hogy a gyerek megérti, hogy a baba csintalan, és arra ösztönzi a babát, hogy egye meg az ételt, ahogy a szülő teszi a saját gyermekével" – mondta, és hozzátette, a baba megtanítaná a gyerekeknek az egészséges táplálkozás értékét, mivel a játékhoz tartozó ételek között gyümölcsök és zöldségek is vannak. A brit Toy & Hobby szervezet a Nenuco babát azok közé a 37 új játékok közé sorolta, amiktől azt várják, hogy jól fognak fogyni ebben az évben.