David Holmes, a SouthWest Airlines légikísérője megunta, hogy a repülési szabályok ismertetésekor az utasok azonnal elalszanak az unalomtól, olvasnak, vagy zenét hallgatnak, tehát minden mást csinálnak, mint hogy odafigyeljenek rá. A férfi ezért új csomagolásban próbálja felhívni a figyelmet közlendőjére: rapben elmesélve köszönti az utasokat és tájékoztatja őket a repülési szabályokról, valamint a menekülési útvonalakról vész esetére. A 40 éves légiutas-kísérő a magánszámairól készült mobiltelefonos videók révén akkora sztár lett a YouTube-on, hogy a különféle hírsite-ok és blogok után már a CNN is szentelt neki egy kisebb anyagot, sokan pedig már eleve rá váltanak jegyet.
Rapper on da board
„Először csak a vicc kedvéért próbáltam így, nem tudtam, mit fognak szólni hozzá. De aztán leszálláskor többen is bevallották, hogy ez volt az első alkalom, amikor odafigyeltek a biztonsági instrukciókra” – mondta el a CNN-nek. A légiutaskísérő nem csak rappel az utasoknak, de be is vonja őket a műsorba: megkéri, hogy lábdobogással és tapssal biztosítsák neki a ritmusszekciót. Holmes akkor lett igazán ismert, amikor egy utas a mobiltelefonjával készült felvételt feltette a YouTube videomegosztóra: „Két nap múlva már kétezren látták” – idézi fel a hősi kezdeteket. Az első videó három hónapja került fel az oldalra, azóta több mint 30 ezren nézték meg.
Jegyet váltanak rá
Holmes hangulattól függően örvendezteti meg az utasokat magánszámával, a péntekenként és szombatonként Vegasba tartó járatokon például szinte mindig, mert „olyankor szívesen buliznak, hisz azért is mennek oda. Egy hajnali 6-kor hazafelé tartó gépen azért nem próbálkoznék vele, azért talán meg is vernének”. A RantVave.com szerin Holmes produkciója annyira sikeres az utasok körében, hogy sokan már jegyfoglaláskor is kikötik, az ő járatával akarnak utazni. Az egykori személyi edző 2005 óta dolgozik a repülőtársaságnál, tavaly augusztusban lett légiutaskísérő, a SouthWest Airlines pedig most nyilván iszonyú hálás neki, amiért egyúttal ingyenreklámként is funkcionál.
Vigyázat, repülésbiztonsági szövegek!
A MiddleSeatTerminal nevű utazási blognak adott interjújában Holmes szövegeiről is beszélt: „Freestyle-ozni nem tudnék. Nem hiszek abban, hogy ki lehetne állni közönség elé úgy, hogy még nem tudod, pontosan mit fogsz csinálni. Úgyhogy ez egy előre megírt dolog”. A steward három különböző szöveget írt, attól függően, épp melyik pozícióban dolgozik aznap: külön az üdvözlésre, külön a repülés ismertetésére, és külön a vészhelyzet eseti teendőkre. Arra természetesen odafigyelt, hogy a rímek ne menjenek a repülésbiztonsági tartalom rovására: „Minden benne van, ami a hagyományos szövegben is, és az eredeti felépítését is igyekeztem megőrizni, csak gördülékenyebbé tettem”.
A szövegeket azokban az üres órákban írta és csiszolgatta, amelyeket a légiutaskísérők a repülők átvizsgálásakor reptéri szolgálati helyiségekben kell töltsenek. „De most, hogy ekkora figyelmet kaptam, lehet, hogy ideje volna valami újjal előrukkolnom” - véli, és nyilván csak idő kérdése az első lemezszerződés is.
Dalban mondják el
A Southwest Airlines az amerikai légiközlekedési piac egyik legolcsóbb szereplője, akik az utazás közbeni szórakoztatást a Zs-kategóriás mozifilmek vetítése helyett inkább a légiszemélyzet személyes varázsára bízzák. Róluk szólva a Wikipédia is megemlíti, hogy „Repülés közben nincs kultúrprogram, a Southwest azonban arról ismert, hogy személyzete hajlamos vicces módon kommunikálni a kötelező bejelentéseket, esetleg dalra fakadni. Az éneklés szokatlan, ezért meglehetőség népszerű az utasok körében, bár vannak, akik zavarónak és kellemetlennek értékelik.” Holmes produkciója viszont bejön nekik: "Nem is szeretem a rapet, de ez nagyon tetszett, tényleg jó volt" - nyilatkozta egy, a CNN által megszólított utas.