A legendás francia divattervező, a pulóverfetisiszta Sonia Rykiel tervezett fehérneműket a H&M divatcég számára, amelyeket kedden a párizsi Grand Palais-ben mutattak be. Az eseményen jellemzően Rykiel ismerősei vettek részt. Nagyjából 2500-an voltak, többek között Jean-Paul Gaultier, Philippe Starck, Eva Herzigova és Kate Bosworth.
A visszafogott, ízléses ruhadarabokat látványos bemutató keretében ismertették meg a közönséggel. A beszámolók szerint volt minden az óriáskeréktől kezdve, a hatalmas lófejen át, az égőkből kirakott Eiffel-toronyig. A Le Parisien cikke szerint a cél a párizsi hangulat megteremtése volt a szokatlanul nagyszabású bemutatóval.
Az 1968-as diáklázadás óta a divattal foglalkozó Rykiel ruháit átlagáron adják majd a vásárlóknak. Egy tangabugyi tíz euró (kb. 2700 forint) egy harisnyakötő húsz euróba (kb. 5400 forint) kerül. A divatszakmát kötéssel kezdő Rykiel számára fontos, hogy az emberek a saját ízlésük mentén válogassanak a különféle tervezők ruhái közül, és ne hagyják, hogy a nagy nevek rájuk erőltessék a stílusukat.
Rykiel az egész filozófiáját a pulóverekből és kardigánokból vezeti le. Ezeknek köszönhetően találta ki a démode (divattalan) kifejezést, ami a ruhát hordó személy fontosságára hívja fel a figyelmet. Rykiel kényelmes, divatos, hordható pulóverek készítésével kezdte a pályáját, és számos olyan újítást hozott, amelyek azóta mindennaposak lettek a kötésben. Ha nem lenne Rykiel nem lennének külső varrások a kötött ruhákon, de ami még jobb, nem lennének feliratok sem rajtuk.
A pulóverek és az egyéni divat mellett a legfontosabb a párizsiság Rykiel divatfilozófiájában. A Rykiel-féle párizsi nő felszabadult, nőies, rafinált, szexi és független, de közben nem veszti el a játékosságát.
Azon túl, hogy a lassan 80 éves tervező neve alatt jelenik meg a H&M legújabb kollekciója, a most bemutatott darabok különlegessége az is, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően, a fehérneműket a tervező, jelen esetben Rykiel üzleteiben is meg lehet majd venni.