"A tavasz-nyári trendek nagyon sokrétűek, hiszen még mindig divat a majdnem minden divat. Divat idén a military finomított verziója, a szafari, az erős és nagy printek, a díszes, ékszerszerű felületek, a minimál és androgün, az állatminta, a pasztellek, a hangsúlyos vállak, a zárt nyakmegoldások, a denim értelmezések, a szegecsek, kövek, fodrok" - mondta a Velvetnek Abodi Dóra, akit a WAMP a hónap designerének választott márciusban.
A tervező leírásában található szinte minden elemmel találkozhattunk is az Arena Plaza nagyszabású divatbemutatóján, ahol az üzletház boltjainak kínálatát mutatták be táncos, pirotechnikás, színvonalas műsor keretében. A bemutatón a finom pasztellek mellett megjelentek az erős színkombinációk is, ami nagyjából egybevág a Glamour-díjátadón az év divattervezőjének választott Konsánszky Dóra tavaszi elképzeléseivel.
"Erős vállak és kontrasztos színek uralják ezt a kollekciót, fehér/fekete és kék/sárga. A hálós, szellős, áttetsző anyaghasználat, a pamut és a fényes taft egyben sportos, de mégis nőies és hordható kollekció" - nyilatkozott idei kollekciójáról Konszánszky Dóra a Velvetnek. Annak sem kell csalódnia, aki nem engedheti meg magának, hogy designer-ruhákat vásároljon, mert a mainstream márkáknál is kitettek magukért, legalábbis Lakatos Márknak, a plázás divatbemutató stylistjának sikerült olyan öltözékeket összeállítania, amelyek jól prezentálják a designerek által felsorolt aktuális elemeket.
Igazságot a kockás ingnek!
A meglehetősen alapos divatbemutatón, ahol a zokniktól kezdve az öltönyökig betekintést nyerhettünk a legújabb irányzatokba, két egészen furcsa stíluspárosítást sikerült felfedeznünk, amelyekre álmainkban sem gondoltuk volna, hogy valaha elérnek a mainstream divat világába.
Egyrészt számos modellen volt klasszikus értelemben vett kockás ing, kockás kapucnis pulóver. Megállapíthatjuk tehát, hogy a sokáig csak a divatból kivetettnek tekintett, értő szemek által lenézett programozó sztereotípiák, favágók és kezdő rockrajongók öltözködési szokásaira mégiscsak felfigyeltek a tervezők. Igaz, ennek már az első jelei tavaly is megjelentek, amikor a Levi's a nyári fesztiválozásokhoz a kockás ingeket ajánlotta.
Másrészt néhány cég köre alatt a modelleken mindenféle LEGO-ból összerakott, ötletes kiegészítők voltak. Ezért azt is elkönyvelhetjük, hogy a popkultúrában néhány éve tartó LEGO-kultusz szintén felért a főáramba. Egyáltalán nem számít majd ezentúl különcnek, aki a fülén LEGO figurát fityegtetve sétál le tavasszal a Gödörbe.