Bár egyesek szerint csak egy átmeneti állapot, hogy smink nélküli sztárok szerepelnek a magazinokban, és egyre többször találkozunk molett, teltkarcsú modellekkel, egyelőre egyre több olyan magazin és divattervező van, aki akár érdekből, akár merő jóindulatból próbálja megszólítani az átlagnőket. A Fashionologie szerint a régen nem éppen az egészséges külsejéről ismert Kate Mosst foglalkoztató Calvin Klein is csatlakozik ehhez az irányzathoz. Ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy idősebb modellek is végigvonulnak a kifutón egy-egy divatbemutatóikon. Christopher Michael, a 1 Management munkatársa Twitter-oldalán azt osztotta meg a közzel, hogy a Calvin Klein művészeti igazgatója, Francisco Costa már nem akar az amerikai számozás szerint nullás konfekcióméretű modellekkel dolgozni, hanem inkább a kettes-négyes méretű lányokat favorizálja. Ezt bizonyítja az is, hogy valószínűleg a szupermodellek élvonalába tartozó Lara Stone lesz a CK új reklámarca. Igaz, azért ő sem éppen a teltkarcsúak táborába tartozik.
Kettős mérce
Ezzel párhuzamosan a Fox és az ABC televíziós csatornát azzal vádolta meg a méretesebb vásárlókra specializálódott Lane Bryant, hogy nem voltak hajlandóak leadni azt a fehérnemű-hirdetést, amiben egy plus size modell mutatja be termékeiket, legalábbis nem az eredeti verziót. Panaszukat az Inside Curve blogon tették közé, ám azóta a bejegyzés eltűnt az oldalról. Szerencsére pár szemfüles újságírónak sikerült lementeni a szöveget. A Lane Bryant szerint az ABC többek közt a Szombat esti láz című műsor külföldi megfelelőjeként ismert Dancing with the Stars alatt nem akarta leadni az ominózus reklámot, a Fox pedig arra kérte őket, hogy vágják újra a kisfilmet, és összesen három alkalommal dobták vissza. „Végül úgy döntöttek, hogy az American Idol utolsó tíz percében ( tíz perccel este tíz előtt - szerk.) levetítik a reklámot, de csak azután, miután megfenyegettük őket, hogy így elállunk a szerződéstől” – írták az Inside Curve blogon.
Túl impozáns a dekoltázs
A Lane Bryant szerint a televíziós csatornáknak azzal volt problémájuk, hogy a hirdetésben szereplő modellnek igen impozáns dekoltázsa van. „Igen, azokról a televíziós csatornákról van szó, amelyeken hiányos öltözékű feleségek próbálnak minden környéken lakó férfit elcsábítani. És ne feledkezzünk meg Bart Simpsonról sem, aki számtalanszor tolta le már a gatyáját főműsor-időben” – volt olvasható a posztban. Hozzáteszik, hogy a kettős mércét bizonyítja az is, hogy a Victoria's Secret The Nakeds reklámja az ő hirdetésüknél sokkal szabadosabb volt, és mégsem lett belőle baj.
A Lane Bryant reklámjában szereplő teltkarcsú modell, Ashley Graham szintén meglepődött az állítólagos cenzúra miatt, hiszen ő is úgy véli, hogy Victoria's Secret hirdetése ugyanolyan dögös, mint az övék, ha nem dögösebb, tehát valószínűleg az ő személyével volt a gond. „A modellek többsége jóval kisebb, soványabb, mint én. Az ABC egyszerűen nem akar nagyobb méretekkel, nagyobb mellekkel rendelkező, vagy normális alkatú nőket szerepeltetni a televízióban” – tette hozzá Graham, akinek konfekciómérete az amerikai számozás szerint 16, melle pedig 36D-s
Csak kilenc után jöhet a dekoltázs
Billy O'Reilly, a Fox News egyik munkatársa természetesen saját műsorában is feszegette ezt a témát, mégpedig Gretchen Carlson, a Fox and Friends című műsor háziasszonya és Margaret Hoover politikai kommentátor közreműködésével. Carlson úgy véli, hogy az ominózus reklám valóban túlságosan merész ahhoz, hogy este nyolckor menjen adásban. Szerinte valószínűleg a fehérnemű gyártó cég azért fújta fel az ügyet, hogy a sajtó felfigyeljen rájuk, és nagyobb nyilvánosságot kapjanak. Hozzátette, természetesen egyértelmű, hogy egy nagyobb méretű modellnek nagyobb a dekoltázsa, és így bizony sokkal kihívóbb, mint soványabb kolléganői. Végül megállapodtak abban, hogy kilenc óra utáni időpont természetesen már teljesen megfelelő.
Billy O'Reilly azzal zárta le a beszélgetést, hogy őt amúgy nem igazán érdekli a fehérnemű gyártó cég, persze teljesen más lenne az eset, ha mondjuk egy olyan kényes és kínos szitucáiról lenne szó, mint Janet Jackson mellbimbó-ékszer villantása. Az O'Reilly egyébként este nyolc és tizenegy között kerül adásba, és az ominózus műsorban demonstrációs célból a Lane Bryant és a Victoria”s Secret reklámot levetítették, mégpedig fél kilenc környékén, ami ugye kicsit korábban van, mint az az időpont, amikor a Fox hajlandó volna sugározni a Lane Bryant hirdetést. A Huffington Post szerint O'Reilly műsorában természetesen figyelmeztették a nézőket arra, hogy most egy kissé szabadosabb tartalom következik.
Paródia is készült
A sztorit megjelentető Adweek természetesen a két csatorna szóvivőit is megkereste, akik az eredeti cikk megjelenéséig nem tudtak érdemben válaszolni a ruházati cég panaszára. A Fox azóta mégis megszólalt, és azt nyilatkozták, hogy nem kivételeztek a Victoria's Secrettel, és nekik is újra kellett vágniuk a hirdetést, hogy a csatorna le merje adni kilenc után. És így lesz ez a Lane Bryant reklámmal is, ami ezen a szerdán kerül majd adásba az este kilenckor kezdődő American Idol utolsó perceiben. Az már csak hab a tortán, hogy a CNN egyik műsorában beszámolt a történtekről, és a reklám paródiáját rakták be illusztrációként. Ez utóbbi változatban a modellt a telefonja nem arra emlékezteti, hogy együtt vacsorázik egy férfival, hanem arra, hogy az egyik gyorsétteremláncnál újra lehet kapni a McRib hamburgert.
Ellentmondás Lagerfeldnél
Persze nem csak a televíziós csatornák vélik úgy, hogy a kevesebb több. Karl Lagerfeld tavaly azt nyilatkozta, hogy szerinte Heidi Klum túlságosan kövér a modellkedéshez, majd később általánosságként is megfogalmazta, hogy senki nem kíváncsi a teltkarcsú nőkre, és a televízió előtt chipset zabáló nők természetesen hajlamosak rondának nevezni a sovány modelleket. Emellett abszurdnak titulálta a német Brigitte magazin azon ötletét, miszerint modellek helyett inkább hétköznapi nőket szerepeltetnének az újságban. Azóta persze valamelyest ő is beadta a derekát, és a V Magazine januári számához ő is lencsevégre kapott egy termetes modellt.
Kész vicc!
Garance Doré, az egyik legismertebb divatblogger is kénytelen volt a napokban visszakozni véleménye miatt. Mint az AAP-nek adott nyilatkozatában kifejtette, a többféle testalkat egyelőre nem számít normálisnak és elfogadottnak a divatiparban, és a toleráns felfogás valószínűleg csak pár év múlva lesz hiteles és megalapozott. Hozzátette, hogy természetesen nem kellene kirívó dolognak számítani annak, hogy különböző testű nőkön mutatnak be ruhákat, de jelenleg inkább tréfát űznek a molett modellekből, vagy a megbotránkoztatás a cél. Egyúttal nem biztos abban sem, hogy a molett nők szerepeltetése hozzájárul az egészséges testkép kialakulásához.
Mivel véleménye nem aratott valami nagy sikert, ezért utólag korrigálta az elhangzottakat. Többek közt leszögezte, soha nem állította azt, hogy a molett modellek nem egészségesek, hiszen ez óriási hülyeség lett volna a részéről. „Azt szerettem volna modani, hogy szívesen látnám őket is a kifutókon, de szerintem nem egyszerre kellene vonulniuk a többi modellel, hanem felváltva kellene őket alkalmazni” – magyarázkodott Doré a Huffington Postnak. Hozzátette, amennyiben a V Magazine fotósorozata és Mark Fast bemutatója hozzájárul ahhoz, hogy a divatipar sokkal nyitottabb, az emberek pedig toleránsabbak legyenek, akkor valóban pozitívan kell értékelni ezt a jelenséget. „Soha nem voltam modell, és mindig is azt állítottam, hogy szeretem a domborulataimat” - zárta le mondanivalóját.