Szakállas, élő csontváznő és mellbimbók a berlini divathéten

2010.07.13. 12:42
Tüntetők, bizarr külsejű modellek, rengeteg mellbimbó és néhány érdekes helyszín – így lehetne pár szóban jellemezni a berlini divathetet, amit július hetedike és tizenegyedike között rendeztek meg a német fővárosban.

A párizsi bemutatósorozat utolsó napja előtt, vagyis július hetedikén elkezdődött egy másik európai főváros hasonló rendezvénye, a berlini divathét, ami egyébként vasárnap ért véget. Az ötnapos eseményen - ami a New Yorkban és Miamiban is megrendezett Mercedes-Benz Fashion Week német testvére - a legnagyobb feltűnést talán Patrick Mohr bemutatója okozta. A német tervező ugyanis kopaszra és szakállasra maszkírozott modelleket küldött a kifutóra, és volt egy olyan - csontsovány - lány, aki felsőrész nélkül vonult végig a vendégek előtt. Ráadásul a kellően bizarr összhatás érdekében a mellbimbóját és köldökét is bevonták valamilyen testszínű anyaggal.  A férfimodellek sem úszták meg teljesen az átalakítást, kolléganőikhez hasonlóan az ő arcukra is ragasztottak némi szőrzetet, és hajukat, valamint fülüket is eltüntették gumisapka és némi festék segítségével.

Provokatív geometria

Persze nem ez az első eset, hogy Mohr meghökkentő módszerekhez folyamodik azért, hogy felfigyeljenek kreációira. Egy évvel ezelőtt például a hivatásos modellek mellett hajléktalanokat kért fel arra, hogy öltsék magukra és mutassák be 2010-es tavaszi/nyári kollekciójának darabjait. A geometrikus formákért rajongó tervező januárban pedig kellően barna bőrrel rendelkező testépítők és műmellű, tangát viselő transzvesztiták segítségét vette igénybe egy hasonló feladathoz. Patrick Mohr, aki egy müncheni divatiskolában végzett, 2008-ban alapította meg saját márkáját. Honlapja szerint a hordható ruhák és a művészet között egyensúlyozik, kreációit pedig mindkét nem számára készíti. Az általa használt geometriai alakzatok – háromszögek és négyszögek – pedig egy komoly koncepció részét képezik.

Bimbók rengetege

Akik véletlenül lemaradtak Mohr műsoráról, azoknak sem kellett lemondaniuk a – viszonylag – fedetlen női keblek okozta vizuális élményekről. Számos tervező ugyanis villantásbiztosnak egyáltalán nem mondható holmikban küldte fel a modelleket a kifutóra. A Lala Berlin márka tervezője, az iráni származású Leyla Piedayesh több olyan kreációt is készített, ami áttetsző anyagból készült, így például az egyik, palesztin kendőt idéző kreáció alól nemcsak a modell mellbimbója, hanem köldöke is elősejlett. De Thomas Behrens tervező, valamint a Schumacher márka designerei is hasonlóan kihívó darabokat alkottak.

Persze volt olyan villantás is, ami nem volt szándékos, hanem kifejezetten a ruházati baleset kategóriába tartozik. Perret Schaad egyik fekete színű kreációja például kissé félrecsúszott, és így láthatóvá vált a manöken egyik melle. Lena Hoschek osztrák tervező retrósított modellje sem volt könnyű helyzetben, ugyanis neki is melltartó nélkül kellett bemutatnia egy ruhát, amibe oldalról viszonylag jól be lehetett látni. Egy fehér felsőt viszont egy szögecses, pántos alkalmatossággal szorított az egyik lány keblére.

Malkovich mosolyogva népszerűsít

A berlini divathéten persze több híresség is tiszteletét tette. John Malkovichnak szinte kötelező volt a megjelenés, hiszen az egyik helyi luxusbutikban, a Cornerben bemutatták a férfiaknak készült kollekcióját. A színész még 2003-ban vágott bele a divattervezésbe, majd négy évvel később – valószínűleg a mérsékelt siker miatt – fontolóra vette, hogy búcsút int saját márkája népszerűsítésének. A döntés persze nem volt végleges, és így egy nappal az idei berlini divathét kezdete előtt már mosolyogva pózolt a bemutatóján, ahol Volker Schlöndorff német filmrendezővel jelent meg. A fotósok egyébként lencsevégre kapták Mila Jovovichot, aki a Schumacher márka bemutatóját tekintette meg, Ewan McGregort és Jessica Albát, akik a Hugo Boss eseményére voltak hivatalosak, Boris Beckert, aki egyik fia, Noah kíséretében tekintette meg a tervezők munkáit, Vitalij Klicskó bokszoló pedig Lena Hoschek bemutatóján az első sorból vizslatta a modelleket. Kattintson a képre, a galériában ők is benne vannak!

Foci kontra divat

Az első celebekben gazdagabb bemutató egyébként a nagyszabású Calvin Klein show volt a divathét első napján. Ott volt például Lara Stone, akit nemrég szerződtetett a cég, Kellan Lutz, akiről már decemberben tudni lehetett, hogy alsógatyákat népszerűsít majd és Diane Kruger, aki a cég Beauty nevű illatának lett a reklámarca. Az eseményt egyébként egy olyan épületben tartották meg, ami egykoron pénzverdeként funkcionált.  A helyszín mellett maga a bemutató koncepciója is igen különleges volt, ugyanis a legújabb kreációkat a világ hatvan országából érkezett modellek nem egy kifutón prezentálták, hanem egy olyan installáción, amit egy német építész, Jürgen Mayer H. álmodott meg. A nyilvánvalóan alapos előkészületek ellenére számos vendéget nem igazán kötöttek le a fehérneműs modellek, mivel éppen ekkor zajlott a Spanyolország és Németország közötti meccs, és így inkább a kivetítőkön zajló vb-elődöntőt kísérték figyelemmel.

Földalatti trend

Persze az egykori pénzverdénél sokkal érdekesebb helyszínen is rendeztek bemutatót. Július nyolcadikán ugyanis egy mozgásban lévő metrószerelvényen mutattak be különböző viseleteket. A divathét kezdetét megelőző napon egy csapatnyi ember az esemény helyszíne előtt a divatiparban foglalkoztatott munkásokért tüntetett, akik meglehetősen sanyarú körülmények között végzik a dolgukat. Az egyik transzparens szerint a munkáltatók amennyire lehet, kihasználják alkalmazottaikat, akiknek például 16 órát kell dolgozniuk szünet nélkül pár garasért, és arra sincs lehetőségük, hogy szakszervezet segítségével szerezzenek érvényt a jogaiknak.