"Ez nem szórakozóhely, hanem közlekedési eszköz" – mondta a kettes metró egyik utasa valahol a Déli és a Keleti Pályaudvar között dühösen a sarokba fordulva, hogy ne lássa a metrókocsiban azt a 8-10 Nagy Ferónak maszkírozott fiatalt, akik a zenész munkásságát és ruháit igyekeztek kiabálás és éneklés formájában bemutatni a metró közönségének. Közben egy távol-keleti lány éppen néhány Feróval fotóztatta magát, egy skandináv turista meg beállt fotózni a Ferókat, de a magyar utazóközönség inkább elrettent attól, hogy nem egy, hanem egy nagy halom Nagy Feróval kellene megosztania a metrókocsit néhány megállóra.
Nagy Feró az MTV egyik idei ikonja, és a rendezvény szervezői úgy gondolták, az a legjobb, ha egy szokatlan divatbemutatóval mutatják be a zenész különféle stílusait azoknak, akik még nem ismernék. Végül a bemutató nem igazán valósult meg, hiszen egy metrókocsi nem ideális helyszín az ilyesmire, még akkor sem, ha a nagy marék fotós meg a 8-10 Nagy Feró egy üres kocsiba szállnak a végállomáson. A Déli és a Keleti között például összesen négy hagyományos utas volt a kocsiban, na ők voltak azok, akik semmit sem láttak az egészből, mert olyan távol akartak ülni a hangos zenétől és a Ferók kiáltásaitól, amennyire csak egy metrókocsiban lehet.
Aztán az eseménynek vége is lett, a Ferók azt az instrukciót kapták, hogy menjenek vissza a Délihez. És végül, ami nem valósult meg próba után, viszonylag komoly szervezésben, egyszercsak bekövetkezett teljesen magától, amikor a Ferókat egy olyan kocsiba terelték, ahol már voltak utasok.
Úgy látszik, az emberek nem szeretnek Nagy Feróhoz közeledni, de azt nem bánják, ha ő közeledik hozzájuk. Vagy valami hasonló lehetne a tanulság, ha bármilyen morális üzenete lenne annak, hogy együtt bulizik a metróban az aranyruhás és a turulos Nagy Feró.