Katy Perryhez képest Lady Gaga iszonyú könnyen értelmezhető jelenség, Gaga ugyanis nem tízéveseknek adja elő a produkcióját, és nem minden száma szól a szexről vagy a piálásról. Perryről ez nem feltétlenül mondható el, aki 45 perces budapesti koncertjén bemutatta, mi az igazi dekadencia: amikor kiskamaszok üvöltik azt, hogy megnézhetem-e a pöcsödet.

Katy Perry pont annyira műanyag, mint azok a díszletek, amelyek között pénteken este szupermini, mindössze 45 perces koncertet adott a Papp László Sportarénában, körülbelül háromezer embernek. A nézők még úgy is meglehetősen szellősen álltak egy aktuális sztárhoz képest pórias színpad előtt, hogy az aréna legalább felét lezárták.

A koncert a kiírt kezdési időpont után nem sokkal hatalmas gyereksikítással kezdődött: aktivizálta magát a közönség, amely nagyjából fele-fele arányban állt 8-14 éves gyerekekből és az őket kísérő szülőkből. Katy Perry meg jött, és fakocka egyszerűségű számaival meg is táncoltatta a fiatalokat.

Ez lehetne a gyors és pontos összefoglalója egy ilyen rövid Katy Perry koncertnek, ahol az énekesnő az öt slágerét nagyjából úgy osztotta be, hogy kettővel nyit, aztán 2-3 kevésbé ismert és jó szám, majd még egy sláger, a végére meg az aktuálisan legjobban pörgő California Gurls lezárásnak. De Katy Perryben az a csodálatos, hogy nem ilyen egyszerű, mert a zenéje nyolcéveseknek szól, a szövegek viszont nem feltétlenül ennek a korosztálynak valók.

Hacsak nem akar az énekesnő minden fontos témára kiterjedő felvilágosítókarriert befutni. Perry számai ugyanis leginkább arról szólnak, hogy milyen volt lánnyal csókolóznia - az első slágere, ugye - van-e egy fiú olyan bátor, hogy megmutassa a pöcsét valakinek, milyen volt Las Vegasban öntudatlanra innia magát, meg az élet hasonló elképesztően fontos dolgairól, mint a péntek esti felesezés utáni egyéjszakázás vagy akár a pisi-kaki-szex (elöl limonádé jön ki, hátul csoki, hm).

Van valami elképesztően dekadens és groteszk abban, amikor Katy Perry hosszan elnyújtva énekli a csápoló ovihadnak, hogy I kissed a girl and I liked it. Mint valami gondoskodó nővér, aki az első sulibuli előtt próbálja mindenre felkészíteni a húgát.

A koncert talán legbizarrabb pontja mégsem az I Kissed a Girl volt, sőt még csak nem is az, amikor arról énekelt, hogy egy túl buzis pasi hívta randira, hanem amikor előadta a Peacock című számát. "Elég bátor vagy ahhoz, hogy megmutasd a pávád?" - énekli a számban az énekesnő, eljátszva azon, hogy a peacock (=páva) az angol szlengben péniszt is jelent. A számról korábban Perry azt nyilatkozta, hogy azt szeretné, ha ez lenne a következő meleghimnusz. "Remélem, himnusz lesz a melegfelvonulásokon! A pávák az egyediséget képviselik. Nem csak arról van szó, hogy 'Látni akarom a farkadat'" – nyilatkozta az énekesnő a számról az Entertainment Weeklynek.

A hasonló sémára épülő, pajzán számokat hallgatva egyáltalán nem lett volna furcsa, ha felcsendül Günther Oh You Touched My Tralala refrénű csodája, és semmivel sem lett volna bizarrabb az egész esemény. Ehhez képest Lady Gaga könnyen emészthető és értelmezhető, rendes, felnőtteknek szóló popzenét játszik. Ha Szikora Róbertnek meg még fontos, hogy a fiatalok védelmében lépjen fel popzenészek ellen, akkor saját maga és Marilyn Manson helyett leginkább Katy Perrytől kéne óvnia a felnövekvő generációt.

De igazából addig jó, amíg van Katy Perry, mert elképesztően szórakoztató nézni azt, hogy több ezer kislányos apuka viszi a gyereket koncertre, ahol egy nagymellű, feszes miniruhás csaj énekel a lányoknak a pöcsökről, a csókokról, a berúgásról, és a sokszor önjelölt erkölcscsősz szülők meg tapsikolva asszisztálnak az egészhez, hiszen a kislányuknak ez a kedvence, ők meg nem ismerik, ugyan már. Gyerekeknek szól, nem nekem – hangzott kérdéseinkre a koncertre érkező felnőttek általános véleménye.