Ales Bravincart egyik tervező barátja, Zvone Kukec kereste meg az ötlettel, hogy szedjék össze Szlovénia legszexibb divatmodelljeit, és készítsenek velük egy félakt naptárat a Collegium Graphicum – egy szlovén nyomda – számára. „Felhívtam az ügynökségeket, felhívtam a lányokat, a Hasselbladot (fényképezőgépért) és a Profoto-t (világosításért). Mindenki azonnal igent mondott” – írja a szlovén Nánási Pál blogjában.
A modellek zsúfolt időbeosztása miatt egy hétre volt szükség, hogy elkészüljenek a fotósorozat, amivel természetesen a megrendelőnek is rendkívül elégedett volt. „Mivel folyton bombáznak minket a Made in China, Japan, Germany, Romania és Bangladesh feliratokkal, úgy döntöttünk, a projekt címe MADE IN SLOVENIA lesz – hisz a naptár gyönyörű lányai mind innen származnak. Hadd lássa a világ, milyen szépek a mi szuperszexi csajaink, ahogy érzékien pózolnak a fekete-fehér képeken” – indokolta a fotós a címválasztást.
„Sajnos szigorúan csak 300-at nyomtatnak a naptárból, úgyhogy csak az igazán szerencsések kaparinthatnak meg Szlovénia Pirelli naptárra adott méltó válaszából egy-egy darabot” – fejti ki Bravincar a blogban, és egyben igen magasra is pozícionálja az 50x70-es méretben kapható pucérnős naptárát.
Bravincar a Karl Lagerfeld által fotózott 2011-es Pirelli naptárral emlegeti egy lapon saját Made in Slovenia kalendáriumá: a legújabb, mitológiai ihletésű Pirelliben nők mellett kigyúrt férfimodellek és Julianne Moore is helyet kaptak. Lagerfeld a New York Magazine-ban arról beszélt, teljesen új koncepcióval dolgozott, az örök ifjúságot és szépséget akarta megfogni – Bravincarnak valószínűleg nem voltak ilyen fennkölt elképzelései, a félmeztelen modellek hétköznapi fehérneműkben pózolnak a fehér háttérrel, míg Lagerfeld ezüstös kiegészítőkkel alakította istennővé fotóalanyait.
Önnek melyik naptár tetszik jobban? Valóban lenyomhatják a szlovén modellek nemzetközileg elismert kolléganőiket, vagy a Karl Lagerfelddel megtámogatott Pirelli lett színvonalasabb, mint a szlovén fotós nyomdai reklámnaptárja?