Az American Apparel 2007 óta leginkább botrányos reklámjairól ismert Magyarországon, mondjuk ruháik el sem jutnak hozzánk. Idén sem hazudtolták meg önmagukat, reklámjukban van csupasz mell, természetesség és hónaljkutya, hogy biztos mindenki figyelmét felkeltse a kampány. El is érték céljukat, megint mindenki róluk beszél.
Az idei reklámok közt az egyiken egy 20 éves diáklány – balerina – látható, halványrózsaszín fehérneműben, melyből épp csak kivillan mellbimbója. A hóna alatti borosta mellett sem mehetünk el szó nélkül, mely a szőrtelenítésmániás modern korban jóval ritkábban kerül elő, mint egy-egy mell. A cég egy másik képén egy bugyis lány lakkozza körmeit, neki nem takarja semmi a felsőtestét. Alábbi galériánkban ő is megtekinthető cenzúrázott és cenzúrázatlan változatban.
Ezeken kívül még egy plakát készült, melyre szintén fújnak a kampány –kissé konzervatívnak tűnő – kritikusai: egy újabb diáklány, bizonyos Diane mászik fára hosszú, testszínű zokniban, bő pólóban, vélhetően bugyi nélkül, vagy tangában. Csupasz fenekét mindenesetre semmi nem takarja.
A gazdaságilag veszteséges American Apparel vezetői korábban azt nyilatkozták, változtatni fognak a cég rebellis, lázadó imidzsén. Úgy néz ki, nem idén kezdik a dolgot – írja a Daily Mail. A Twitteren többen is reagáltak az új reklámfotókra, mondván „hátborzongató” és „túl vad” a kampány.
A túl vad vagy megbotránkoztató reklám egyébként egyáltalán nem idegen a cégtől: 2007-ben egy olyan képpel kampányoltak például, melyen Woody Allen rabbiként látható. Az Annie Hallból kiragadott fotóból a cég hatalmas plakátokat gyártott, amelyeket New York és Kalifornia államok több pontján helyezett el. Az Oscar-díjas rendező ezért be is perelte az American Apparelt és 5 millió dolláros kártérítést szedett ki belőlük. Aztán kivillanó mellek miatt tiltották be egyik kampányukat, melyek a VICE magazinban megbotránkoztattak pár olvasót, és az angol hatóságok határozata szerint emberek „széles körére” nézve lehettek sértők. Ennek ismeretében ha nem is meglepő, de mindenképp érdekes stratégia, hogy megint bepróbálkoznak egy csupasz melles reklámmal.
Mindennek ellenére - vagy épp ezek miatt - az Apparel népszerűsége töretlen, de a cég gazdasági helyzete igen bizonytalan: három hónap alatt 7 millió dolláros (1,5 milliárd forint) veszteséget könyvelhettek, ezzel 120,3 millió dollárra (25,5 milliárd forint) rúg adósságuk.