Már többször írtunk azokról a hírességekről, akik saját márkájukat vagy más céget reklámoznak, és ezt általában hiányos öltözékben teszik. Megint nagyon aktuális lett a téma, hiszen mostanában mutatják be a következő szezon kampányait, így több celeb a héten debütált egy-egy divatház, márka reklámarcaként. Az éppen várandós Natalie Portman például csak egy masnit visel a Miss Dior Chérie parfüm új kampányfotóján, míg Katie Holmes kissé mogorván lép Heidi Klum nyomdokaiba az Ann Taylornál. Heti trend, ezúttal 2011. tavasz-nyári szezonjának reklámcelebjeivel.

1. Natalie Portman – Christian Dior

Az éppen várandós színésznő nem az egész divatházat képviseli, csupán a parfümöket népszerűsíti. Portman nemrég elmondta, eleinte nem volt benne biztos, hogy reklámarc szeretne lenni, de a Christian Dior illetékeseinek végül sikerült meggyőzniük őt. Ehhez nem kellett mást tenniük, csupán el kellett készíteniük pár lábbeli olyan változatát, amit egy vegán híresség is lelkiismeret-furdalás nélkül viselhet. Nemrég debütált is a Miss Dior Chérie illathoz készült kampányfotó, amin ugyan a színésznő egy masnit leszámítva nem visel ruhát, de mivel kezeit keresztbefonja a mellkasán, és egy kicsit elfordítja a testét a kamerától, az igazán izgalmas részletek nem láthatóak.

2. Rumer Willis – Badgley Mischka

Már korábban is beszámoltunk arról, hogy Bruce Willis és Demi Moore legismertebb gyermeke lett a Badgley Mischka nevű luxusmárka reklámarca . "Imádjuk Rumert. Ragyogó, fiatal, szórakoztató. Rumer tökéletesen megragadja minden tavaszi kollekciónk lényegét, különösen az új Mark + Jones kollekcióét" – áradoztak új múzsájukról a tervezők. A héten megérkeztek a kampányfotók is a modellek életébe belekóstoló színésznőről. A 22 éves híresség elmondta, igazi hercegnőnek érezte magát, nagyon jó érzés volt az időtlen kreációkban feszíteni a tengerparton – írja a People.

3. Katie Holmes – Ann Taylor

Tom Cruise neje Heidi Klumot váltja az Ann Taylor márkánál. Leah Chernikoff, a Fashionista egyik szerkesztője szerint Katie Holmes tökéletes utódja a német modellnek, egy 32 éves, dolgozó anyuka, akinek a stílusa is megfelelő. A Gotham és Hamptons magazinok vezetőszerkesztője, Samantha Yanks szerint is jó választás volt a színésznő, hiszen remekül illik a képbe, már ami az Ann Taylor márkát illeti. „Nem meglepő ez a párosítás” – tette hozzá. Lilit Marcus, a The Gloss munkatársa szerint jót fog tenni a színésznőnek ez az együttműködés: „Régóta nem nézett ki ilyen jól. Talán rá tudja venni az Ann Taylor néhány stylistját arra, hogy segítsenek neki abban, hogy kevésbé fakó és mogorva legyen megjelenése”. Egyes szakemberek szerint Holmes meglehetősen komornak tűnik a reklámfotón, és kíváncsian várják, hogy mi sül ki ebből – írja a Popeater.

4. Gemma Arterton – G-Star

A G-Star márka egy brit színésznőt, Gemma Artertont választotta legújabb reklámarcának. A 25 éves hírességről Anton Corbijn, az ismert fotós és rendező készített képeket a tavaszi/nyári kampányhoz – írja Perez Hilton a divatblogján. A színésznő jó reklámarchoz híven persze csak jókat mondott a cégről; természetesen nagyon kedvelte a korábbi kampányokat, és persze nagyon örül a felkérésnek, főleg, hogy egy „ultramodern, menő és szokatlan” márkáról van szó. Persze nem a pénz és a hírnév miatt vállalta, hanem azért, mert nagyon szimpatikusak számára az értékek, amiket a G-Star képvisel. Ezek a következők: hitelesség, függetlenség és magabiztosság. „Soha nem dolgoznék együtt egy olyan márkával, amely nincs összhangban a személyiségemmel, ami nem hoz lázba” – tette hozzá.

5. Lindsey Wixson – Alexander McQueen

Lindsey Wixson, a tavaly elhunyt Alexander McQueen divatházának új reklámarca kicsit kilóg a sorból, hiszen a többiektől eltérően hivatásos modellként dolgozik. A 16 éves modell egyébként más márka tavaszi/nyári kampányában is szerepel, többek közt a Mulberryt is ő népszerűsíti, korábban pedig a Miu Miu és a Versace is felkérte ilyen feladatra. A kampányért természetesen Sarah Burton felelős, hiszen Alexander McQueen halála után ő lett a kreatív igazgató. A kép, amin Lindsey Wixsont lepkék veszik körül, a divatház honlapja mellett az üzletekben is látható lesz, valamint óriásplakátok is készülnek belőle. A fiatal modell karrierje 2009-ben kezdődött, ekkor szerződtette le ugyanis a Vision Models, majd  a Marilyn Models ügynökség, 2010 őszén pedig már ő volt a divathetek sztárja, és többek közt abban a McQueen-ruhában is végigvonult a kifutón, amelyet a kampányfotón visel.

6. Dave Matthews - John Varvatos

Persze nemcsak ismert nők lehetnek reklámarcok, hanem férfiak is. Természetesen akkor kérik fel őket, ha egy olyan tervezőről, márkáról van szó, amely férfiaknak szánt ruhákkal, termékekkel foglalkozik. John Varvatos is beszállt azon designerek táborába, akik egy ismertebb arccal próbálják népszerűsíteni kreációikat. A görög származású tervező persze ügyelt arra, hogy tavaszi kollekcióját egy olyan ember reklámozza, aki ugyan ismert, de nem mondható elcsépelt figurának. A választása Dave Matthewsra, a Dél-Afrikában született, de egyébként amerikai zenészre/színészre esett. John Varvatos elmondta, Matthews úgy döntött, idén szabadságon lesz, és persze nagyon örül annak, hogy a zenész megtisztelte azzal, hogy szerepel a hirdetéseiben – írja a WWD. Dave Matthews ugyan most lett „hivatalos reklámarc”, de már egy korábbi Varvatos-kampányban is szerepelt, akárcsak sok kollégája. Többek közt Lenny Kravitz, Dave Navarro és Iggy Pop is feltűnt a korábbi reklámfotón.

Ki a legjobb reklámarc?

Szavazzon, hogy a hat reklámarc közül ki teljesítette jobban a feladatát, melyik hirdetés sikerült a legjobban? Vajon egy hivatásos modell, egy ismert zenész, esetleg a népszerű színésznők alkalmasabbak egy márka népszerűsítésére? Egy meztelen híresség vagy egy ruhában pózoló celeb ösztönöz inkább vásárlásra?

Nem is olyan jó üzlet a celebes reklám?

Az Advertising Age szerint messze nem olyan kifizetődő híres emberekkel hirdetni a termékeinket, mint gondolnánk. Megfigyeléseik szerint – kevés kivételtől eltekintve – nem túl hatásosak azok a televíziós reklámok, amelyekben ismert emberek szerepelnek. A 2010-es év első tizenegy hónapjáról összegyűjtött adatok alapján a celebes reklámok többsége az átlagosnál is rosszabbul szerepelt, vagy éppen csak elérte az átlagos szintet. Szerintük az a rejtély kulcsa, hogy az elmúlt öt évben megváltoztak a fogyasztói szokások, manapság sokkal jobban befolyásolja döntéseinket egy olyan ember véleménye, aki mondjuk valamelyik közösségi oldalon az ismerősünk. A fogyasztók most már kellően tájékozottak, kevés idejük van, és főként olyan hirdetések vannak rájuk hatással, amik kellően relevánsak, sok információt szolgáltatnak. Nem igazán kedvelik, ha rájuk akarnak tukmálni valamit, még akkor sem, ha egy ismert ember próbálkozik ezzel.

Tavaly egyébként – talán nem meglepő – a nőbolond Tiger Woods egyik Nike-reklámja teljesített a legrosszabbul, őt Lance Armstrong (Radio Shack), Kenny Mayne (Gillette), Dale Earnhardt Jr. (Nationwide Auto Insurance), valamint Donald Trump (Macy's) követi a sorban. Az Advertising Age szerint egy jó reklám önmagában, híres emberek nélkül is megállja a helyét, és korra, nemre való tekintet nélkül a celebmentes reklámok sokkal hatásosabbak azoknál, amelyekben ismert személyek szerepelnek. Ha egy adott híresség nagyon népszerű, a filmjeiért sorban állnak az emberek, a kritikusok ódákat zengnek róla, de nem biztos, hogy a márkának is kellő lökést adnak, sőt! Ez azért nem annyira rossz hír a reklámügynökségeknek, hiszen nem kell iszonyatos celebgázsikkal számolniuk, elég egy kellően kreatív ötlet.