“A játék elindításakor reméltük, hogy sikeres lesz a pályázat, a tapasztalható aktivitás azonban minden várakozásunkat felülmúlja. A pályázók földrajzi megoszlását figyelemmel kísérjük, melynek alapján eddig kb. 90 %-ban Magyarországról érkeznek a pályázatok, de szép számban terveznek külföldről is (pl. USA, Anglia, Németország)” - mondta a Velvetnek Fehér István, a Spar kommunikációs vezetője arról a nyereményjátékról, amit a cég egy héttel ezelőtt indított el, és mára gyakorlatilag az új internetes humorforrás lett.
A SPAR Vitamintáska nevű játékban az internetezők reklámszatyrokat tervezhetnek a cégnek, alapvetően zöldségekből összekombinálva a szatyrokon található mintát. Néhány nap alatt viszont a pályamunkákat bemutató galéria átalakult valami bizarr kortárs kiállítássá, amiben a legkülönfélébb obszcén helyzeteket mutatják be zöldségekből előállítva.
Többek között annak köszönhetően is, hogy néhány napja nemzetközi blogokon is megjelent egy képes leírás arról, hogy hogyan kell széttrollkodni (= szándékosan tönkretenni mások szórakozását) a Spar nyereményakcióját azzal, hogy kókuszdiókból és padlizsánokból pöcsöket formáznak az internetezők.
Az akció jól sikerült, eddig több mint tízezer pályamunka érkezett be, alig néhány percenként esik egy-egy újabb alkotás. A nyereményjáték szabályzata szerint június 8-ig lehet szatyorterveket beküldeni, amelyekre az internetezők szavaznak, és egy 3 tagú zsűri a 40 legtöbb szavazattal rendelkező szatyor közül kiválaszt három olyat, ami majd a Spar új reklámszatyra lesz.
Jelenleg toronymagasan az egyik internetes mémről, a Staredadről mintázott szatyor vezet. A bajszos figura egy néhány kockás képregény állandó szereplője, a gyerekét állandó jelleggel megalázó, mélán néző apuka.
Az első négy helyezett között egy olyan táska van, ami láthatóan nem valamelyik internetes szubkultúra agymenése. A Staredad mellett van egy úgynevezett Trollface, valamint egy póni az Én kicsi pónim című rajzfilmből.
De az első negyvenest végignézve is nehéz dolga lesz a Spar-nak, mert alig akad olyan pályamunka, amelyik ránézésre komoly szándékkal készült. Az mindenesetre biztos, hogy hiába vezet a Staredad magasan, kicsi az esélye a győzelemre.
“A szavazás végére fog csak kialakulni, hogy melyik 40 tervből kerülnek kiválasztásra a helyezettek. A kiválasztás fő szempontjai mindenképpen az alábbiak lesznek. Az ábrázolás egészséges életmódhoz való kötődése, a Sparhoz, annak minőségi image-éhez köthető megjelenítés, esztétikai /tervezési tényezők (elemek harmóniája, egyediség, ötletesség)” - mondta Fehér István a zsűri szempontjairól.
Közben a legobszcénabb pályaműveket már el is kezdték szisztematikusan törölni, de a cég lazaságát bizonyíthatja, hogy azokat a munkákat, amelyek igazából csak viccesek, illetve viccet csinálnak a pályázatból meghagyják, pedig a szabályzat értelmében tulajdonképpen bármilyen pályamunkát bármilyen indokkal törölhetnének, akár azzal is, hogy a szervezőknek egész egyszerűen nem tetszik.
“A törlés jogát a Részvételi és Játékszabályzatban foglaltak eseteire tartjuk fenn, tehát ha a terv tartalma bármilyen hatályos jogszabályt sért, gyűlöletkeltő, megfélemlítő, erkölcsileg, etikailag, vagy bármilyen más módon kifogásolható, akkor az ilyen pályázatoknál ennek megfelelően járunk el” - mondta Fehér István.