A Karcsi és a csokoládégyárat ültette át a modern hétköznapokba a Nestlé azzal, hogy hat csokijába GPS-jeladót rakott, hogy megtalálja azokat, akik kibontják a csokikat, és tízezer font jutalmad adjon nekik. A könyvben és a filmben egy gyárlátogatást lehetett nyerni, itt a sokkal kézzelfoghatóbb pénzt, viszont cserébe az ember úgy érzi magát, mint a legnyomasztóbb disztópiákban.

Egyszerre érezhetik majd magukat gyerekkönyvben és para sci-fiben azok a britek, akik a közeljövőben Nestlé csokoládékat vásárolnak majd. A cég legújabb reklámakciója ugyanis az, hogy hat csokijába elrejtett egy-egy GPS-jeladót, amik akkor aktiválódnak, amikor valaki felbontja a jeladót tartalmazó csomagolást.

A cég ezután 24 órán belül megkeresi azt, akinél a jeladó van, és ad neki tízezer font (kb. 3,5 milló forint) jutalmat. Ennyi az egész.

Ennyi a kampány, de ami ijesztő benne, az egyrészt a Nestlé kommunikációja az ügyben, másrészt, hogy mennyire olyan, mint egy science fiction.

Az ötlet konkrétan a Karcsi és a csokoládégyár alapsztorija egy kicsit megforgatva. A népszerű könyvben és filmben öt szerencsés a csokijában egy aranyszínű jegyet talál, amivel belépést nyernek Willy Wonka csokoládégyárába, ami valódi, groteszk mesebirodalom gyerekeknek.

A Nestlé verziójában gyár nincs, van viszont pénz és nyomkövetés, mint valami furcsa science fictionben, ahol egy az átlagemberek felett álló szervezet úgy játszik az emberekkel, mint macska az egérrel. A csokicég viszont úgy gondolja, hogy ez az üzenet annyira nem érvényesül a kampányukban, aminek egyébként az a célja, hogy férfiak is vegyék a csokoládészeleteket, amiket ezek szerint jellemzően nők vásárolnak.

"Úgy gondoljuk, hogy ez az akció tetszik majd a férfiaknak, sikerül velük megszerettetni a csokiszeletek kategóriáját, hogy növelni tudjuk az eladásainkat" – mondta a Nestlé egyik embere a York Pressnek.

A kampányban a GPS-jeladókon felül még QR-kódokat is alkalmaznak, ezekről a cég úgy gondolja, hogy alapvetően férfiak használják őket, ha egyáltalán használják.