horoszkóp

5 kínosan vicces tömegközlekedés-reklám itthonról és külföldről

2012.09.23. 15:48
A tömegközlekedési társaságok is észrevették, hogy kevesen szeretik őket, de néha úgy érzik, ezen lehet változtatni, például ha elmondják, milyen remek dolgok történhetnek útközben, vagy hogy milyen akadálymentes lehet az egész. Két skandináv és három magyar példát szedtünk össze.

Dánia

Nemrég készült el ez a minden elemében szuper reklám, ami dánul próbálja elmagyarázni az elmagyarázhatatlant: a tömegközlekedés királyságát. Ezt a mozifilmek trailerének stílusában hangsúlyozza, azaz azt, hogy a busz király, a buszvezető király, ráadásul nagyok az ablakok, lehet rajta gombokat nyomogatni, ráadásul éjszaka is megy. Az ottani viszonyok között azért valószínűleg itt tényleg nincs szó akkora ferdítésről, mintha egy Borsod Volán próbálna hasonló színben feltűnni.

Norvégia

Északon valamit nagyon elkaptak a tömegközlekedési vállalatoknál, bár az oslóiaknak kicsit visszaüthet az üzenet. A történet szerint egy nagy buliban szemező nő és férfi felszállnak egy buszra, amin el is kezdenek csókolózni, hogy aztán az asszony lába közé nyúlva kiderüljön, hogy ott az előre elképzeltnél eggyel több pöcs kapott helyet. A happy end az, hogy ez sem tántorít el senkit, az üzenet pedig az, hogy soha nem tudhatjuk, kivel fogunk egy buszon utazni.

BKV

2006-ban a BKV annyira menőzött a Combino márkajelzésű Siemens-villamosokkal, hogy még a tévéből is megtudhatta az egész ország, milyen fasza dolga lesz mindenkinek Budapesten. Arról itt még nem volt szó, hogy 2008-ig a járművek komoly részében meg lehetett főni a légkondik hiánya miatt, de az kiderült belőle, hogy nagyon hosszú. Ezt hivatott alátámasztani a tangóharmónikás zene is, mert ugye az is össze van hajtva, meg a plakát is.

MÁV

Meglepően sokszor próbálta a tévében is népszerűsíteni magát a MÁV. A legjobb ez az ismeretlen időkből származó sztori, a klasszikus öregecske házaspár kési le a vonatot, de ahogy az asszonytól megtudjuk, valójában ez az egész az ő hibájuk volt, hiszen előre kellett volna jegyet váltani. Ez akkor nyilván legalább akkora skillnek számított a MÁV-nál, mint most az internetes jegynyomtatás. A történetet Demjén Rózsi klasszikusa teszi teljessé, hiszen megtudhatjuk, hogy neki megszakad a szíve hasonló helyzetekben.

Malév

Ha akarnánk, se tudnánk eltitkolni, hogy szeretjük a megboldogult Malév klasszikus reklámját. Bár a repülést nyilván könnyebb menővé tenni, mint a vonaton zötykölődést vagy a reggeli hónaljszagú munkába járást, de mégis meglepő, mennyire a magyar folklór része lett a dallam, amit még Presser Gábor is feleslegesnek érzett módosítani később.