Újabb csodás brit tudósok szintű kutatás látott napvilágot: a Daily Mail írása szerint bebizonyosodott, hogy a rózsaszínű inget viselő férfiak jobban tudnak elhelyezkedni és többet keresnek, mint hagyományos színűt viselő kollegáik. Ráadásul a női munkatársak is több pozitív megjegyzést tesznek a külsejükre.
A felmérést 1500 férfi megkérdezésével végezték, akik átlagban évi 1000 fonttal (347 ezer forinttal) keresnek többet konzervatívabb férfitársaiknál. Négyből egy férfi maga is csinosabbnak érzi magát egy pink ingben. A hasonló (bíbor, lila) színű ingek viselői sem járnak rosszul, az ilyen férfiak többnak több az irodai viszonyuk. Végzettségük sem elhanyagolható: a vizsgálat szerint kétszer annyi egyetemi diplomás van a pink ingesek között, és minden tizedik közülük rendelkezik doktori fokozattal.
Pontatlan zöldek, vasaló anyukák
A kutatásban megkérdezett marketinges szerint az irodák fegyelmezett, szabványosított, komoly légkörében az unalmat feldobják a rózsaszín emberek, de ezzel a színnel a rendet sem bontják meg. Egyéb színekről is kiderültek dolgok: a zöld pólósok a legpontatlanabbak, míg a fehérek a legpontosabbak. A bíbor színben pompázó munkások fizetése emelkedett a legjobban az utóbbi időben, ezért ők drága kocsikkal járnak. A rózsaszínűek viszont nem terhelik környezetüket, a tömegközlekedést választják.
Meglepően sokan válaszolták azt is, hogy van némi rivalizálás az egy légtérben dolgozó férfiak között abban, ki néz ki a legjobban. A komoly tudományos vizsgálat másik megkapó eredménye a vasaláshoz való hozzáállás. A férfiak 42 százaléka magának vasal, de sokan fizetnek ezért. Negyedüknek feleségük vagy barátnőjük, 13 százalékuknak pedig az édesanyjuk végzi a vasalást, amit amúgy a legirritálóbb melónak tartanak (a Velvet olvasói viszont tavalyi szavazásunk szerint egyáltalán nem az ingvasalást gyűlölik a legjobban a házimunkák közül).
Itthon csak a pasztell
Igor Deseatnikov stylist szerint Magyarországon ugyanúgy igaz a megállapítások gerince. "Sok függ attól, milyen színben mész, hogy hatsz ezzel az emberekre" – mondta, hozzátéve, nálunk azért konzervatívabb a közízlés a hivatalosabb munkahelyeken. Szerinte nem függ feltétlen a beosztástól, ki hogy öltözködik, de hogy "milyen környezetben dolgozol", az nem mellékes. Egy bank vagy egy reklámügynökség másféle formalitást tükröz. Mellesleg a magabiztosságot is mutatja a színes öltözködés, és ez persze a nőknek is bejön. A hazai fejlődés azonban tapintható. "13 éve lakom itt, egyre több nyitott ember figyel a divatra" – mondta Deseatnikov, aki szerint ez főleg Budapestre igaz.
Az általunk megkérdezett fejvadász véleménye is ezekre rezonál. "Természetesen szoktunk ajánlást tenni öltözködésileg" – magyarázta a hazai helyzetet Pethő Anikó, az Aarenson Consulting Kft. vezető tanácsadója. Szerinte is sokat számít az adott munkakör elvárása, az, hogy milyen dresscode-ot ír elő a munkáltató. A bankoknál például "a világos pasztellszínek" dominálnak (illetve kerülendő a piercing, szakáll, tetoválás). "A kevésbé erőteljes színeket szoktuk javasolni" – tette hozzá, mivel azok általában is pozitív rezgéseket keltenek. Persze van más példa is az öltözködésre, egy játékfejlesztő cég például teljesen kötetlenül hagyja ezt a kérdést, akár papucsban, otthoni ruhában is mehet hozzájuk a munkavállaló, így minden feltételt biztosítanak tudnak számára, amitől komfortosan érzi magát munkahelyén.