Látvány
Az első trükk az, hogy túlfogyasztásra ösztönöznek, azaz hogy az ember vállaljon be nagy menüket, zabálja tele magát. Ezt az ételeket hirdető gusztusos plakátokkal is fokozzák, és mivel ezek az éttermek zömmel forgalmas helyeken vannak, sokan látják, sokan térnek be. Szociális vonzata is van a dolognak, azért is bemegyünk, hogy közösségben legyünk és együnk. És ha már ott vagyunk, és mindenki eszik köröttünk, még többet kívánunk meg, akkor már jöhet egy desszert is.
Illat és dallam
Az illatok miatt megyünk be a leggyakrabban egy Mekibe vagy Börgerbe, egyszerűen bevonzza az embert a hamburgerhús szaga. Ezt csak fokozza a pultos kiszolgálás rendszere: amíg sorban állunk, látjuk az előttünk álló rendelését, érezzük a készülő étel illatát, és ettől még jobban kívánjuk azt.
A fülünk sem maradhat ki: a gyorséttermek zömében nem techno dübörög, mint például a ruhaboltokban, hanem kellemes, andalító zene. Ez arra ösztönöz, hogy nyugodtan fogyasszuk el az ételt, ne siessünk, ha kell, rendeljünk újra, úgyis olyan kellemes itt lenni.
Kényelem
A „jó maradni”-elv érvényesül a kényelmes székekben és a pazar enteriőrben is, de olykor az is érdekük a gyorséttermeknek, hogy a vásárlót ne tartsák maguknál. Erre szolgálnak az autós kiszolgáló ablakok, amik lényege, hogy ki se kell szállnunk az autó kényelmes üléséből ahhoz, hogy vásároljunk. A kényelem másik fontos eleme, hogy a gyorskaják zöménél nem kell evőeszközzel tökörészni, hanem könnyen kinyitható csomagolásban adják az ételt, amit rapid módon lehet egyből burkolni.
Akciómutánsok
Mint más áruházakban, ilyen helyeken is vannak akciók, csak itt azért, hogy még többet együnk. Gyakran megveszünk ugyanis egy olyan terméket, amire nem sok szükségünk van, csak azért, mert „ajándékként” adnak mellé valami mást, amire szintén nincs szükségünk.
A megoldás!
A megállapításokat tevő Brian Wansink projektjének (és könyvének) saját weboldala is van, ahol angolul olvashatunk tippeket, hogyan ne essünk a gyorskaják csapdájába.
Így megy ez a menükkel, elhitetik velünk, hogy mekkorát spórolunk, ha az 1000 forintos (hambi, krumpli, kóla) menüt választjuk, pedig érdekes módon az 500 forintos szendvics olcsóbb lenne egy ezresnél. Direkt nagy adagokat adnak sokszor, pl. a sült csirkeszárnyakat is egy nagy lavórba helyezik, így az ember nem akarja otthagyni a kaját, csak megeszi az egészet. Ha több kis adagot kapunk, akkor könnyebben megálljt parancsolunk egy újabb adag elkezdése előtt. Csak sajnos a gyorséttermi átlagos adag mindenhol máshol óriásinak számít.
Gyermekeink lelkének megfertőzése
A Buzzfeed mindehhez hozzátette kevéssé tudományosan, ám roppant logikusan, hogy a legnagyobb aljasság mégiscsak az, hogy a színekkel, figurákkal és berendezéssel leginkább a gyerekeket fogják meg. Így válnak ők már kiskoruktól elhízott, burgerfüggő tinikké.