horoszkóp
18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

Erotika, mellek és szemérmetlen szex a magyar filmekben

2014.09.20. 16:35
Leplezetlenül, ezt a címet adta a MÜPA annak a filmklubnak, amit hétfőnként rendeznek meg Réz András ajánlásával. Tíz filmet mutatnak be, mindegyik magyar, és mindegyik azt bizonyítja, hogy nem csak gyomorszorítóan szomorúak a hazai szexjelenetek és meztelenkedések, van, amelyiknek komoly társadalmi üzenete is van. A filmklub Jancsó Miklós Még kér a nép című filmjével indult, és az Érzékek iskolájával zárul majd január 26-án. Összeszedtük a filmklub filmjei közül a legjobb erotikus jeleneteket.

Szeptember 15-én hétfőn kezdődött el a Leplezetlenül – A magyar filmek sokjelentésű erotikája című filmklub a Művészetek Palotájában, az első vetítés közel harminc embert érdekelt. A tíz magyar filmet bemutató filmklub célja az, hogy megmutassa, hogyan jelent meg negyed évszázadon keresztül a magyar filmekben a szexualitás, a nemiség és az erotika.

Az első filmet, Jancsó Miklós Még kér a nép című filmjét Réz András esztéta körülbelül harminc perces beszélgetéssel vezette fel. A filmklub hangulata ahhoz hasonlítható, mint amikor a gimnáziumban a legjobb fej magyar tanár kicsit tiltott, 18 év alattiaknak nem feltétlenül való témát próbál elmagyarázni egy-egy novellán vagy versen keresztül. És elég jófej ahhoz, hogy ne féljen a témától, ne eufemizáljon, ezzel is segítve értelmezni a diákokat körülvevő felnőtt világot.  

Réz András kreatívan és közvetlenül nyitotta meg a filmklubot, Jancsó filmjének bemutatása előtt arról is beszélt, hogy a filmklubban látható filmeket történelmi szempontból is érdemes megvizsgálni, nemcsak kelet-európai szempontból, hanem a nyugat-európai történelmet is fontos figyelembe venni. Beszélt arról is, hogy Luc Besson Lucy című filmjét nézte meg nemrég a moziban, aztán rátért az erős nők filmes karaktereire. Innen egész ügyesen keveredett a Még kér a nép Jancsó-film korszakára, beszélt arról, hogyan viszonyult a társadalom 1971-ben az aktuális rendszerhez, milyen emlékei, tapasztalatai vannak azokból az évekből. Felolvasta a film címét adó Petőfi verset, szóba kerültek a hatvanas évek európai diáklázadásai, Bacsó Péter Tanú című filmje, a fennálló rend kizökkentéséről szóló filmek.

„Ez egy ilyen korszak volt" – mondta Réz András, és alátámasztotta azzal a ténnyel, hogy amikor Jancsó Miklós a Még kér a nép című filmjével Cannes-ban elnyerte a legjobb rendezésért járó díjat, abban az évben megosztott helyezéssel két olasz film is nyert Cannes-ban, mindkettő a politikáról szólt (A munkásosztály a paradicsomba megy és A Mattei-ügy). A film kezdete előtt Réz András 3-4 kérdést, feladatot is feltett a közönségnek. „Megpróbáljuk értelmezni, hogy a három lány, akik szemérmetlenül mutogatják magukat, mit is jelent a meztelenkedésük" – mondta, és hozzátette, a film végén együtt megbeszéljük, mindenki elmondhatja a véleményét.

Még kér a nép
Még kér a nép

A filmklubot csak ajánlani lehet, és nemcsak amiatt, hogy a hétfő általában unalmas, és hétfőn semmi sem történik – ezért az erotika és a nemiség köré épülő filmklub jó opció. Hanem mert tényleg jó, és olyan filmeket lehet mozivásznon látni, amiket nagyon ritkán lehet elcsípni moziban. A filmklub egészen január 26-ig tart majd, hétfő esténként, olyan filmekkel, mint például az Egészséges erotika vagy a Roncsfilm. 

Eszkimó asszony fázik

Roncsfilm

Érzékek iskolája

Holnap lesz fácán

Hatásvadászok