A motoros szépségkirálynőt vámpírrá alakították, más modellek a glamrock hőseit formálták meg a Marriott szállóban. Nem Király Tamás bemutatóján jártunk, hanem meglepő módon egy Amway termékbemutatón, ahol az újságírók sminkelték magukat, amíg a cég előadást tartott.

„Nem, én nem a Madonna vagyok, hanem a Duran Duran” – válaszolta Semmi-Kis Tünde féloldalasan feltupírozott haja és sötétre satírozott szeme alatt, miután felvetettem, jóindulatú túlzással ám, de némileg hasonlít az előtte fekvő fekete-fehér fénymásolt képre.

Trash divat és glam rock

Nézze meg képeinket!

Az A4-es lapra nyomtatott szemcsés felvételek mindegyikén Madonna volt látható a Like a Virgin korszakából, amelynek értékét a stylistok még nem tudták igazán jól elemezni. Ha a mókás megfelelő és diplomatikus kifejezés, akkor azzal a szépségkirálynő csütörtök déli imidzsét is illethetjük, és a többi modellét, akiket a kilencvenes évek elejének divatja szerint öltöztettek, és sminkeltek az előttük fekvő szintén szemcsés, fénymásolt képet mintaként használva. A sarokban hiphoptáncosok ültek a földön, és csipegettek valamit.

Nem, ma nem Király Tamás nyári formabontó performanszának előkészületeit csíptük el a Marriott szálló első emeletén, hanem különös módon egy Amway termékbemutatójára kaptunk meghívást. Miután korábban is nyomon követtük a cég imidzsének fiatalítást célzó megmozdulásait, a helyszínre igyekezve már nem gyötörtük magunkat olyan gondolatokkal, hogy majd biztos kosztümös hoszteszek vászoncafatokon mutatják be az új generációs tisztítószereket. De hogy a progresszió nevében a vámpírlánynak maszkírozott Semmi-Kis Tündébe botlunk majd, arra végképp nem gondoltunk.

Egyéb izgalmak

A szálloda halljában kínosan ápolt, öltönyös férfiak gyülekeztek, akik közt egy fiú tetemes mennyiségű lufit igyekezett diszkréten bepréselni a forgóajtóba. Odafönn a motoros kaszkadőrlány a tükör előtt állva dolgozta fel a saját látványát, amíg néhány másik modell csapatokba verődve beszélgetett. „Én leszek Madonna, de cserébe azt mond meg, ki van azon a képen?”- kérdezte tőlem egy modell, de azon kívül, hogy a fénymásolt illető a Bálványrock című film egyik glamrockker statisztája is lehetett volna, egyebet nem tudtam róla elmondani.

A készülő divatbemutató koncepciója, hogy a tizenöt évvel ezelőtt a magyar piacra lépett Amway történetét mutassa be a kulturális irányzatokon keresztül, bár itt láthatóan a kilencvenes évek vége már nem kapott különösebb hangsúlyt. Szürreálisabbnak ígérkezett a modelleket kísérő műsor, amelyben majd a cég eddigi tizenöt évét táncolják el a most még a sarokban csipegető táncosok. Mindezeknek azonban csak az előkészületeit kísértük figyelemmel, a sajtó számára egyéb izgalmakkal készült a vállalat.

Szép arcon a márka híre

Klikk a képre!

Az ápolt öltönyösökön kívül jó néhány női újságírót hívtak meg erre a bemutatóra, akiket egy másik terembe kísértek. Körben vitrinekbe helyezett kozmetikumok, és persze a jó öreg háztartási termékek is láthatók voltak. A szervezők egy sminktermékekkel zsúfolt asztal felé mutattak, mondván, próbáljuk ki a nyárra szánt termékeket. A régió menedzsere még azt is hozzátette, a szép arcunk viszi majd a márkák hírét, amit ugyan erősen túlzó bóknak találtunk, de végül mindannyian az asztalhoz ültünk. A cég vezetői, látva, hogy az újságírónők percek alatt szolid vurslivá alakították a sminkasztalt, letettek arról, hogy egy harmadik teremben értekezzenek az eddigi eredményekről. Körénk gyűltek, hogy amíg mi sminkelünk, majd ők megtartják a sajtótájékoztatót.

Mialatt a megfelelő árnyalatú alapozót kerestem, a menedzsment az elmúlt évek árbevételét számszerűsítette, a szemek alatti karikák elfedése közben pedig megtudtuk, a cég amiatt is választotta annak idején Magyarországot, mert nyitott, befogadó piacnak bizonyult. Az üzletkötők tevékenységét ugyan a legtöbben már a saját környezetükből ismerik, róluk röviden esett szó. A mályvaszínű és antracit szemhéjpúder kombinálása közben szót ejtettek ugyanakkor a munkanélküliség elleni küzdelmükre is, majd arra, hogy az elmúlt években az Unicef gyerekvédelmi programjait is támogatták. Mellettem pedig egy kollegina vállalkozott vagánynak tűnő akcióra azzal, hogy minden ujját más színű körömlakkal festette ki.

Fellépő smink

A másik oldalamon ülő nő a környezetvédelemről suttogott valamit, mialatt hivatalosan az e-kereskedelem ismertetésébe kezdtek. Arcpirosítás közben az egészséges életmód fontosságáról beszéltek, amely érdekében különféle táplálékkiegészítőket és vitaminokat dobtak piacra. Mindez olyan szép hosszúra sikeredett, hogy mire az utolsó mondat is elhangzott, döbbentem rá, hogy az időközben gyarapodott sminkem alapján akár fel is léphetnék Semmi-Kis Tündével.