„A nemi szerepek jó darabig összecsúsztak. A fiúk kezdtek több időt eltölteni a tükör előtt, mint a lányok, sminkelgették is magukat. De aztán a nőknek elegük lett ezekből a fajta metroszexuális férfiakból és kitalálták, legyen a férfi újra férfi, a nő újra nő. Az újonnan felélesztett, eredeti szerepek nyomán jött létre a neoszexualitás, amelyik visszavezet ahhoz a képhez, amikor is az ősember leterítette a mamutot, lerántotta a bőrét, és ott tette magáévá a kedvesét”- mondta az Axe új, Instinct nevű dezodorának a bemutatóján Zólyomi Zsolt parfümőr, aki arra tért rá, hogy a bőr illata az ősi ösztönöket ébreszti fel, és ez kell a nőnek.
A nők feromonsokkot kapnak
Manapság gondosan kitalált, sokrétű marketing stratégiákkal találkozhatunk, ha egy terméket el akarnak adni. Az Old Spice überszexuális férfinak nevezte az érzékeny, de céltudatos férfiakat, az ideális vásárlóikat, a Gillette kiemelte a szürke átlagból a drámaian sima lábú, igényes istennőt, az Axe eseményén pedig megismerhettük korunk neoszexuális férfiját, akinek bőrillatától feromonsokkot kapnak a nők, és másra sem vágynak, mint hogy örökítsék a példány nagyszerű génjeit.
Mindezek szemléltetésére este hét órára hívták az újságírókat a pálmaházi hőmérsékletet idéző Symbolba, de a beígért Devergo divatbemutató és Herczeg Zoltán Leather Instinct Show-ja este kilenc után kezdődött csak, hogy mindenki a saját bőrén tapasztalja, milyen is várni az igazi, ösztönökre ható, neoszex férfira. „Már értem, hol a termékkapcsolás. Itt negyven fok van, és el akarják adni a dezodort: logikus”- nyitott új frontot az amúgy is erős marketingstratégiában Szabó Patrícia, a Cosmopolitan főszerkesztője a pultnál állva. A tömeg a bulizó fiatalok érkezésével már este nyolckor jelentős volt, aki unatkozott, az leköthette szabad vegyértékeit az Axe megrendelésével készült Dj Flower-videoklippel, amelyik a kivetítőkön rotációban futott, és amelyikben Voksán Virág – a termék egyik reklámarca és a divatbemutatók modellje - tangában vonaglott egy jakuzziban, megrészegülve a Sebastian nevű férfi főszereplő bőrének illatától.
Nehéz helyzetben a magyar bőrművesek
„Honnan lehet jó bőr alapanyagot beszerezni?”- kérdeztük Herczeg Zoltán divattervezőt a Leather Instinct kollekciójának a bemutatása után. „Az igazi bőrt meg lehet kapni bőrkereskedőnél. Kábé hárman csinálják még ezt a műfajt, a legtöbb tönkrementek az olasz, a kínai és a török könnyipar miatt. Nincs igény ugyanis a kézműiparba. A törökök tízezerért tudnak adni egy bőrkabátot, ezzel nem lehet felvenni a versenyt. Egy jó bőrkabát az anyaggal és varrással együtt legalább hatvanezer forint körül van, ennél nem nagyon lehet olcsóbban adni”- fejtette ki Herczeg, akit arról is kérdeztünk, a kollekciójában látható ruhák mindegyike bőrből készült-e. A divattervező nevetett. „Nem mindegyik ruha készült bőrből, de ugye nem könnyű megismerni? Dukai Regina kék bőrnadrágja, Szekeres Nóri fekete konferanszruhája, Sebastian kígyóbőr-nadrágja és Kucsera Gábor motoros bőrdzsekije készült valódi bőrből.”
Kucsera Gábor bedobta a pólóját
Mint azt Szekeres Nóra, az est konferansziéja elmondta, jelentős változásokat látunk majd az est celebmodelljeinek viselkedésében, miután megrészegíti őket az Illat. Kíváncsian vártunk ezekre a pillanatokra, de valahogyan néhány celebünk zavarban volt a színpadon. Végül a neoszexualitás elsöprő erejét bemuattni hivatott show az volt, amikor Kucsera Gábor narancssárga ingpólóját letépte Voksán Virág playmate, és az immár félmeztelen sportoló a közönségbe hajította felsőjének maradványait.
Mellettük ismeretlen huszonéves lányok a Gumicukor nevű hírblogunk kommentelőit idézően cinikus megjegyzésekkel illették a show-t, ezen magunk is meglepődtünk. Voksán Virág párducmintás melltartója és miniszoknyája sem aratott a körükben osztatlan sikert, de Herczeg Zoltán többi ruhája azonban az általános közvélekedés alapján, és szerintünk is jól sikerült. Az este dress code-ja egyébként a bőr volt, amelyet sok vendég a minél nagyobb saját bőrfelületének bemutatásával teljesített, de azért egy fekete bőrkesztyűt felhúztak a szabály kedvéért.
A focista, aki női parfümöt használ
Neoszexualitás ide vagy oda, Dzsudzsák Balázs a hollandiai PSV Eindhoven játékosa az Axe eseményén arról számolt be a Velvetnek, hogy a parfümök közt válogatva gyakorta a női illatok tetszenek meg neki. „Meg kell, hogy mondjam, a női ruhák területén nagyobb a kínálat, és ez a női parfümökre is vonatkozik. Most is van a nesszeszeremben egy parfüm, ami női, és szeretem használni. Ha a csapattársaim kérdik, mi ez az illat, félre szoktam őket vezetni, hogy nehogy utánozzanak. Szeretem a különleges dolgokat”- számolt be szokásáról a nyírlugosi focista, akinek még egy sajátos szokását felfedeztük, hogy rózsafüzért visel a nyakában. „A nagymamámtól kaptam, aki ezt a rózsafüzésrt megszenteltette. Persze, hogy hordom, nekem fontos a vallás.”
Dukai Reginát riasztják az önelégült férfiak
Azt terveztük, hogy a show után arról kérdezzük a celebmodelleket, mit jelent számukra az a szó, hogy neoszexualitás. Ennél elmélyültebb beszélgetésre nem számíthattunk, mert a bemutató után rögtön elkezdődött a diszkó, és épp elég a jóból a tömegben lökdösődve a neoszex férfiakról üvöltözni. Hujber Ferenc színész szerint butaság volt ez a témafelvetésünk, de mégis tartottuk magunkat hozzá. Elmondta, az ő viselkedését csak a belső változásai befolyásolják, sosem a trendek.
„Örülök neki, ha előtérbe kerülnek a férfiasabb férfiak. Nekem nem tetszett soha, ha egy férfi több időt tölt a tükör előtt, mint egy nő, riaszt az ilyesmi. És riasztanak az önelégült férfiak is”- mondta Dukai Regina énekesnő. A mellette álló Debreczeni Zita modell láthatóan tartott attól, hogy a megjelent újságírók a szakításáról akarják kérdezni, a férfiideáljáról szívesebben beszélt. „Szeretem, ha egy férfiban van egy kis rosszaság, és nem tűnik patyolat tisztának. A megzabolázhatatlan férfit szeretem, akin nem tudok uralkodni. Akin tudok, az nem érdekel.”
A kislányok első szerelme
Szekeres Nóra műsorvezető a lányok gyerekkori, majd későbbi férfiideáljára tért rá. „A kislányok első szerelme természetesen lányos fiú, ugyanis abban a korban a szép arc számít a leginkább, a lányok az arcba szeretnek bele. Kamaszkorban is még ez a gyakorlat, ugyanis a kialakulatlan kamaszfiúkat csöppet sem férfiasak. Később aztán kialakul a vonzalom az érettebb, férfiasabb típusok iránt, nálam legalábbis ez így történt”- mondta a kétgyerekes műsorvezető.
Herczeg Zoltán divattervező sem hallotta Zólyomi Zsolt beszédét, a felvetésünk őt is felkészületlenül érte. „Épp az öltözőben izgultam, amikor erről szó lehetett a színpadon. Amikor felkértek a kollekció megtervezésére, nem kaptam ilyen instrukciót, hogy neoszexuális embereknek tervezzek ruhát. Sokmillió éve létezik két nem: a nő, meg a férfi. Ez így hagyományos, és bevált, nem kell a kategóriákon változtatni”- zárta le a témát a divattervező.