horoszkóp

Divatbemutatót tartottak a Barbie baba tiszteletére

2009.02.16. 15:20
Ötven híres divattervező készített egy-egy ruhát a márciusban ötvenéves Barbie baba tiszteletére tartott divatbemutatóhoz. A bemutatón anyák és lányaik együtt várták az életre kelt babákat, miközben a minden székre ajándékba elhelyezett babákat tartalmazó dobozokat bontogatták. Minden ruhát más modell mutatott be, viszont egy Ken kísérte őket végig.

„Be kell valljam, meglepően jó mulatság itt dolgozni. A nők oltári jól néznek ki. Azt is elismerem, hogy a Barbie iránti érdeklődésem megnőtt egy kicsit, amióta elvállaltam ezt a munkát” – mesélte a USA Todaynek a Kent alakító Kenneth Cole a New York-i Divathét Barbie divatbemutatója után.

Nézzen Barbie-kat

A divathéten a március 9-én ötvenéves Barbie baba tiszteletére tartottak egy bemutatót, aminek keretében 50 divattervező készített egy-egy ruhát, amit, mint az igazán nívós bemutatókon mind külön modell mutatott be. A rózsaszín dominált. Rózsaszín volt a kifutó, a dekorációk, és a rózsaszínű volt a hatalmas Barbie-felirat is.

„Ötven Barbie fog itt életre kelni. Barbie mindig is erről volt híres: olyan ruhái voltak, amilyeneket magadnak is akartál” – mondta Heidi Klum modell a bemutató előtt, aki fantázia show-nak nevezte az eseményt.

Az esemény minden vendége kapott egy babát is ajándékba, amiket a székekre raktak, és a bemutató előtt a USA Today beszámolója szerint anyák és lányaik együtt bontogatták a dobozokat.

„Olyan volt, mint egy profi show. Annyi modell volt ebben a műsorban, mint egy Marc Jacobs bemutatón. Minden ruhához volt egy lány” – mondta el a bemutató után Robert Verdi stylist. A tervezők azt is belevitték a ruhákba, hogy mit jelent nekik a baba. Catherin Malandrino francia tervezőnek a Barbie volt az első találkozása az amerikai nővel. Neki Barbie szőke, szabad és szórakoztató, ezért egy amerikai zászló ruhát tervezett a bemutatóra.

A bemutatón a baba múltját, jelenét és jövőjét is bemutatták. A Rag and Bone Barbie-ja iskolás lány volt, Vena Cava darabja hosszú estélyi volt drágakövekkel, Marchesa babája lila műselyemben úszott, Vera Wang esküvői Barbie-ja meg készen állt igent mondani az oltár előtt.

Rajtuk kívül többek között olyan híres házak ruháit láthatták a New York-iak, mint Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Donna Karan, Bob Mackey.

A Barbie-t 1959. március 9-én mutatta be a Mattel cég, a babát Ruth Handler találta ki, a német Bild Lilli babából merítve ihletet. Handler észrevette, hogy a lánya, amikor a babáival játszik rendszeresen felnőtt szerepeket oszt rájuk, miközben a babák gyerekekre hasonlította. Ezért az az ötlete támadt, hogy felnőttnek kinéző babákat gyártsanak. Amikor Európában járt az ötvenes években, megismerte a Bild Lillit, ami felnőtt kinézetű baba volt, és három ilyet haza is vitt magával az Egyesült Államokba.

A Barbie-t az Amerikai Nemzetközi Játékkiállításon mutatták be 1959. március 9-én, és hamar népszerű lett. Az első évben több mint 350 ezer darabot adtak el belőle. Néhány szülő kifogásolta, hogy a babának túl nagyok a mellei, ezért azokat később kicsit kisebbre szabták. A baba kinézete sokszor változott az évek során, az egyik legmarkánsabb újítás 1971-ben volt, amikor az addig bambán kicsit oldalra meredő baba szemeit átrajzolták, hogy egyenesen előre nézzen.

Aztán szép lassan egész iparág épült a baba köré, megszületett az életrajza, a teljes neve (Barbara Millicent Roberts), kapott maga mellé párt, Ken Carsont, és szülőket, iskolákat, autókat, mindenféle történetet.

A Barbie az irreális testalkata miatt (nagyon nagy mell, nagyon kicsi csípő) sok kritikát kapott. A baba arányai ellen érvelők szerint a fiatal lányoknál testképzavart is okozhatott a valós méretekkel számolva irreálisan sovány baba. A Barbie legutolsó verziójában kiszélesítették a kritizált csípőt.

A fekete Barbie-t először 1967-ben mutatták be, Colored Francie néven, de a sötét bőrszínen kívül semmilyen jellegzetes vonást nem tartalmazott. Végül 1968-ban mutatták be Christie-t, aki magán hordozta az afroamerikai jellegzetességeket. A Mattel érdekes mellényúlása volt, amikor új fekete Barbie-t akartak bevezetni egy 1997-es reklámkampányban. Oreonak nevezték el a babát, ami egy kívül fekete, belül fehér keksz, és ezt a metaforát az afroamerikai közösségek derogálónak tartották, így a babát vissza is kellett hívni.