Magam és fotós kollégám sóhajtozva jártuk végig a régi vasúti váltóépületet, és szinte minden egyes kiállító előtt hosszú perceken keresztül csorgattuk a nyálunkat a remeknél remekebb, ám helyenként borsos árú kerékpárokra. Rögtön szemet szúrt például egy krémszínű Schwinn-Csepel-sorozat, amely a cirádás, magyaros motívumokkal díszített nyereggel úgy hatott, mint ha a WAMP dizájnvásár trendtudatos törzsközönsége számára készült volna.
Megtudtuk, hogy a krémszínű egy születésnapi sorozat, hiszen a Csepel kerékpárgyár jogutódja nyolcvan éves, aminek örömére elkészítették a városi bringáik néhány darabját ebben az újfajta, erősen trendi jellegű kivitelben. A mutatós, egysebességes kerékpárok alumíniumból készültek, tehát rugalmasabbak, mint az acélból készültek, viszont nem ajánlatos elindulni velük Fokvárosba, mert annyira nem strapabírók. Ráadásul olyan súlyuk van, hogy a Critical Mass felvonuláson szinte kizárt, hogy ezt valaki fej fölé tudja emelni. Az áruk 45-50 ezer Ft körül van. A cég persze acélvázú kerékpárokat is kínál, hosszútávú kerékpártúrához már 70 ezer Ft körül találunk trekkingbringákat.
Belvárosba vagy a balatonparti lángososhoz
Ennek tízszereséért is bőven akad választék, például a bringás körökben méltatott Gepida márka 599 ezerért kínál országúti bringát teljes felszereltséggel. A yuppie-k kedvence lehet az az elegáns, fekete, városi bringa 48 900 Ft-ért, amely rejtett váltós (nem mocskolódik annyira) és a kereket egy fedéllel látták el, hogy védje a kosztümöt a beakadástól. Ugyanez a márka 61 ezer körül is kínál acélvázas cruiser biciklit, amely széles kormányával és bumszli kerekével kiválóan szolgálja a nyári szórakozást: remekül letekerhetünk vele a Balaton partján a lángososig, de ha oda akarunk érni az esti kertmozi kezdésére, induljunk el vele korán.
Hasonló tempót tételeztünk fel az Evobike hipertrendi darabjairól: kalapméretű kerekeket, alacsony vázat és nyerget képzeljünk el, amelyen úriasan lehet közlekedni a városban. A standnál megtudtam, hogy a Birdy fantázianevű bringát egyszer egy mountainbike-os „lerollerezte”, ami után sebességi verseny következett a körúton, és a fehér, összecsukható bringa nyert kb. 43 km/órás sebességgel. Ezt ugyan nem néztem ki belőle, sokkal kíváncsibb voltam arra, hogy tényleg olyan könnyű-e összecsukni a villamosra szállás előtt ezt a "kerékpárok Jaguárját", mint mondják. Egy perc kellett hozzá, mint az alábbi Mobikyhez is.
Sisakok, rácsatolós cipők és a hétkilós
Persze a biztonságról is tájékozódhatunk az expón, többféle sisakot próbálgathatunk, és a különféle, pedálra rákattanó cipőkről is bőröndnyi infót begyűjthetünk. Ez utóbbi cipőnek az az értelme, hogy ha húszkilós csomagokkal netán a visegrádi Fellegvárhoz szeretnénk felkaptatni, akkor meglehetősen sokat számít, hogy nemcsak nyomni tudjuk a pedált, hanem felfelé húzzuk is (mivel az rátapad a cipőnkre). Egy pár ilyen cipőt már 15 ezerért is találunk, és a hozzá való pedál darabja nyolcezernél kezdődik.
Mire meguntuk volna a különféle verseny- és úribringák szemlélését, éppen elkezdődött egy kisebb méretű BMX-bemutató, amit az épületen kívül farönkökön egyensúlyozgató triálbringások ügyeskedése váltott fel. A mozdonyok türelmesen vártak, mialatt a hobbibiciklis vagy túraimádó, kisgyerekes családok a bringatúrákat szervező Bikeholidays standnál érdeklődtek, majd befaltak egy-egy kétes kulináris újdonságnak tűnő sajtos gyrost vagy a vásárok környékéről mellőzhetetlen tökipompost. A Tour de France-ról álmodozók pedig csak álltak a Karbona-cég hétkilós (mindennel együtt 7 kilós!) versenykerékpárja előtt, amelynek váza karbonrostból készül és darabja ezer euró (257 ezer Ft) körül van.
A Bringaexpo vasárnap délután hatig tart.