Nem horribilis összegű, jól szabott szürke tweedkosztümhöz bátran vegyünk negyedmilliós Jimmy Choo csizmát, az érzelem- és sallangmentességet pedig állig gombolt selyemblúzzal is elérhetjük egy izgalmas tárgyaláson. Divattanácsok menő üzletasszonyoknak és csúcsfogyasztónőknek.

A magyar divatipar kezd ráérezni arra, hogy az utóbbi években egyre nagyobb számban jelentek meg a végzet üzletasszonyai, akiknek csinos öltöztetése anyagilag igen megéri, ez azonban részben még mindig lefedetlen terület, mert a ’89 óta eltelt évek egy része valószínűleg a külföldi minták pótlásával telt.

Bőrdiagnózis, stíluskönyv

Klikk!

Mint ismert, Zoób Kati fontos célközönsége az üzletasszonyok, akik bézs színű art decós modellben tárgyalnak a soron következő fejlesztésekről. Maloschik Miklós és Péter Anna fiatal divattervezők is felismerték a vezető beosztású nőkben rejlő lehetőségeket, és úgy döntöttek, színeket adnak rájuk. A Manier márkanév alatt futó Németh Anikó szintén nem a hagyományok követésével tervezi az elegáns darabjait, üzletasszonyait a legkevésbé sem galambszürke kiskosztümmel azonosítják. S. Hegyi Lucia honlapja szerint cégek üzletpolitikai és marketingcéljainak figyelembevételével csoportos stílusátalakítást vállal, de egyéni munkavállalókat is szívesen fazoníroz. Az 180 ezer forintos alapprogramban „arculatelemzés”, bőrdiagnózis, és a frizura kialakítása is szerepel a megfelelő ruhák kiválasztásán és a személyre szabott „stíluskönyv” megtervezésén kívül.

A legújabb stíluskalauz ebben a témában a Heti Világgazdaság Fashion for HVG 2006. ősz című reklámmelléklete, amelynek címlapján nemcsak egy kígyóbőr körömcipő keltette fel az érdeklődésünket, de a hetilap szellemiségétől kissé eltérő „Kirakat a kezedben” szlogen is. A kiadványba lapozva egyre inkább nyilvánvalóvá válik, a célközönség - mint a HVG olvasói - nem az átlagosan képzett, átlagos ízlésű, a popkultúrával megcélzott magyar nők, inkább a kifinomult csúcsfogyasztónők közt keresendő (férfiak számára is találunk divattanácsokat, de abból most semmi újat nem tudunk meg).

Elbűvölő nők lenge ruhában

Már a "Divathírek" rovat is erre utal, amelyben a hazánkban nem sokaknak ismerős Frey Wilde ékszerész, ezúttal szecessziós kollekcióját mutatják be arra utalva, ezekről az ékszerekről bizonyára „elbűvölő, hullámos hajú nők lenge ruhában” jutnak eszünkbe. A Golay-gyöngyök szintén nem szerves részei a plázakultúránknak, ahogy a cég legújabb ékszerkollekciója sem. Abból pedig, hogy a hónap tárgyának egy 79.900 forintért árusított fekete, női esernyőt kiáltották ki a magazin szerkesztői, biztosra vehetjük, első látásra nem ítéltünk elhamarkodottan.

Ha a következő oldalakat - a márkáktól és az áraktól eltekintve - csak átlapozzuk, körvonalazódik egy magas beosztású munkavállalónő személyiségének pár alapvető vonása, és közelebb kerülünk a megoldáshoz, miért is hajlandóak közülük néhányan súlyos pénzeket fizetni például azért, hogy napokon át éhezve méregtelenítsenek egy egészségfarmon.

Ebédhez töltőtoll

A "Business look" felcímmel közölt képről ugyanis kiderül, olyannyira fontos a látszat, hogy egy oldott munkaebédhez a konszolidált ruházatot csakis a Mont Blanc Greta Garbo típusú töltőtollával (226.800 forint) egészíthetjük ki. A tárgyalás rovat a divattanácson kívül tanító jelleggel közhelyekkel szolgál: „tárgyaláson nincs helye a személyes, érzelmi szálaknak, ezért az öltözéknek és kiegészítőknek is sallangmentesnek kell lenniük”. A képek szerint ez a mentesség egy elegáns, szigorúan állig begombolt selyemblúzzal érhető el.

Nézze meg képeinket!

A harmónia jegyében egy nem horribilis árú, jól szabott, szürke tweedkosztümhöz a szerkesztő a Jimmy Choo házból ajánl egy nagyon szép magas sarkú csizmát, amelyet 219.900 forintért szerezhetünk be, és ha menők szeretnénk lenni a brand konferencián, sok fekete darabot vegyünk magunkra, a színes ruhákat csaknem teljesen hanyagolhatjuk.

Vörös fűző blézerrel

Túl sok kreativitásról nem tesz tanúbizonyságot a randevúra ajánlott öltözet, amelynek ötlete, hogy a munkahelyen viselt ruhát rafináltan alakíthatjuk estére csábító szereléssé. A gyakorlatban mindez abban merül ki, hogy fekete nadrágkosztümünk alá vett piros fűzőnket nappal begombolt blézerrel, este pedig kigombolt blézerrel viseljük. A blúzkatalógusban pedig hiába szép, de csak fehér és fekete blúzok találhatók. A katalógus azt sugallja, a stílus még nem minden érintettnek olyan természetes, mint a kozmetikai birodalom egyik hazai nagyasszonyának, Ránky Katalinnak, a trendi üzletasszonyok érdekében végzett divatipari törekvésben továbbra is előttünk van az áttörés.