A Camou Budapest elnevezés Fehér Beatrix iparművészt takarja, aki alig háromnegyed éve találta ki a brandet, melynek előfutára 2004-es diplomamunkája volt, amit meg Svájc inspirált. De itt még nem ért véget a sor: "Imádok városokban fotózni, ott élni és utazgatni" - mondja az iparművész és ezt az életérzést ruhái is visszatükrözik.
Zürich, Ljubljana, Finnország
Az alapkoncepció tehát a fotózás és a divat összekapcsolása, egy adag urbánus életérzéssel meghintve. Közvetlen előzménye, hogy Beatrix Zürichben többször egy Amok nevű tervezőnél volt gyakorlaton, aki a nálunk biztos éhhalált megcélzó férfiszoknyában utazik.
Előtte viszont még Ljubljanában töltött három hónapot ösztöndíjjal, ott főleg a szitázás technikájával ismerkedett, és az összes inspirációra még rájött egy finn textiles iskola ösztöndíja is.
Homogén háttéren a neonreklám színei
Az aszfalt és a házfalak szmog által letompított színei inkább az alapanyagokon jelennek meg, a ruhákra szitázott városképek a neonreklám és a plakátok színeit és harsány kaotikusságát idézik fel.
Beatrix egyelőre alapruhadarabokat készít: szoknyát, nadrágot, kabátot, pólót, táskát és ehhez még néhány, elsőre nehezen beazonosítható kiegészítőt, mint a kartáska, a lábtáska vagy a kamásli. Kollekciójának darabjai egymással is kombinálhatók, extravagáns, sportos és trendi városi öltözékeket adnak, a fentebb leírt erős szimbolikával megtoldva. A tervező nem akar belesüppedni a sorozatgyártás monotóniájába, most a haute-couture megjelenítési lehetőségei foglalkoztatják.
Urban camouflage
"Koncepciómániás vagyok, a gondolkodásra helyezem a hangsúlyt. Van, amikor hetekig csak gondolkodom, aztán megcsinálom az elsőt, de előfordul, hogy a másodikat már unom" - ismerjük meg az alkotói folyamatot, melyből arra következtetünk, hogy ha belendül az üzlet, nem fog az egész város ugyanabban a Camou-ban járni.
És hogy honnan jött a Camou Budapest név? Egyrészt viccesen hangzik, másrészt az urban camouflage rövidítése. A camouflage kifejezést eredetileg a katonai egyenruháknál kezdték el használni, innen csórták el a divattervezők és olvasztották be a városi streetwear stílusba a military stílus meghonosításával.
Nézegesse magán a várost!
A tervező célcsoportja a 25-ön felüli modern, dolgozó városi nő, aki a nagy rohangálásban is odafigyel magára. Arról nem is beszélve, hogy a kibírhatatlan budapesti közlekedés sokkal kellemesebb, ha nem átéli, hanem színes képeken nézegeti az ember. A legjobb, ha saját magán.
Árak (az Eclectick üzletben)
Pólók: 6000-től
Szoknyák: 12 000-től
Övtáskák: 10 000-től
Kardigánok: 12 000-től