Útjelző táblák, belvárosi frízek, a pesti rakpart, a rendőrfőkapitányság, dunai-hajók és persze a nyári szórakozás fő toposza, a Hajógyári sziget K-hídjának vasszerkezete - Fehér Beatrix iparművész mindezeket nemcsak lefényképezte, hanem ruhákra is nyomta. Ebből lett a Camou Budapest nevű kollekció, melyre ha egy fokvárosi rápillant, azonnal hozzánk jön nyaralni, mert a ruhák hangulata azt sugallja: Budapest oly csodás.

A Camou Budapest elnevezés Fehér Beatrix iparművészt takarja, aki alig háromnegyed éve találta ki a brandet, melynek előfutára 2004-es diplomamunkája volt, amit meg Svájc inspirált. De itt még nem ért véget a sor: "Imádok városokban fotózni, ott élni és utazgatni" - mondja az iparművész és ezt az életérzést ruhái is visszatükrözik.

Zürich, Ljubljana, Finnország

Az alapkoncepció tehát a fotózás és a divat összekapcsolása, egy adag urbánus életérzéssel meghintve. Közvetlen előzménye, hogy Beatrix Zürichben többször egy Amok nevű tervezőnél volt gyakorlaton, aki a nálunk biztos éhhalált megcélzó férfiszoknyában utazik.

Előtte viszont még Ljubljanában töltött három hónapot ösztöndíjjal, ott főleg a szitázás technikájával ismerkedett, és az összes inspirációra még rájött egy finn textiles iskola ösztöndíja is.

Homogén háttéren a neonreklám színei

Klikk a képre!

Az aszfalt és a házfalak szmog által letompított színei inkább az alapanyagokon jelennek meg, a ruhákra szitázott városképek a neonreklám és a plakátok színeit és harsány kaotikusságát idézik fel.

Beatrix egyelőre alapruhadarabokat készít: szoknyát, nadrágot, kabátot, pólót, táskát és ehhez még néhány, elsőre nehezen beazonosítható kiegészítőt, mint a kartáska, a lábtáska vagy a kamásli. Kollekciójának darabjai egymással is kombinálhatók, extravagáns, sportos és trendi városi öltözékeket adnak, a fentebb leírt erős szimbolikával megtoldva. A tervező nem akar belesüppedni a sorozatgyártás monotóniájába, most a haute-couture megjelenítési lehetőségei foglalkoztatják.

Urban camouflage

"Koncepciómániás vagyok, a gondolkodásra helyezem a hangsúlyt. Van, amikor hetekig csak gondolkodom, aztán megcsinálom az elsőt, de előfordul, hogy a másodikat már unom" - ismerjük meg az alkotói folyamatot, melyből arra következtetünk, hogy ha belendül az üzlet, nem fog az egész város ugyanabban a Camou-ban járni.

És hogy honnan jött a Camou Budapest név? Egyrészt viccesen hangzik, másrészt az urban camouflage rövidítése. A camouflage kifejezést eredetileg a katonai egyenruháknál kezdték el használni, innen csórták el a divattervezők és olvasztották be a városi streetwear stílusba a military stílus meghonosításával.

Nézegesse magán a várost!

A tervező célcsoportja a 25-ön felüli modern, dolgozó városi nő, aki a nagy rohangálásban is odafigyel magára. Arról nem is beszélve, hogy a kibírhatatlan budapesti közlekedés sokkal kellemesebb, ha nem átéli, hanem színes képeken nézegeti az ember. A legjobb, ha saját magán.

Árak (az Eclectick üzletben)

Pólók: 6000-től
Szoknyák: 12 000-től
Övtáskák: 10 000-től
Kardigánok: 12 000-től