Tízből négyen világszerte és hazánkban is elégedettek külsejükkel és akkor sem változtatnának semmit, ha ingyen tehetnék - derül ki a GfK Roper jelentésének adataiból. A szépségápolási és egészségügyi termékekről a többség saját ítélőképességére, illetve családja, barátai véleményére hallgat. Saját bevallása szerint minden második magyar drogériában, gyógyszertárban szerzi be e termékeket.

A világ harminc országában 30 000, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végeztek egy szépségápolással kapcsolatos felmérést. Ez egyebek mellett azt kutatta, hogy megfelelő lehetőség esetén mit változtatnánk magunkon, milyen forrásokból tájékozódunk egészségügyi és szépségápolási termékekről, újdonságokról és márkákról, illetve általában hol szerezzük be ezeket a termékeket.

Tízből négyen semmit nem változtatnának külsejükön

A felmérés eredményei szerint ma a világban tízből négyen érzik jól magukat a bőrükben, és fogadják el magukat olyannak, amilyenek. Különösen jellemző ez a hozzáállás a spanyolokra és az oroszokra, ahol a megkérdezettek 58, illetve 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmit nem változtatna magán. Az önmagukkal elégedettek tábora Magyarországon sem tér el számottevően a nemzetközi átlagtól: a megkérdezettek 41 százaléka jelezte azt, hogy semmit nem változtatna magán.

Legelégedetlenebbek a svédek és a lengyelek, hiszen mindkét országban a válaszadók nem egészen harmada kerülne el valamiféle beavatkozást, ha módja nyílna rá.

A magyarok a csípejüket és a lábukat alakíttatnák át

A válaszok összegzése rávilágít az egyes nemzetek gyenge pontjaira, azaz arra, mely testrészeiken eszközölnének legtöbben változtatást. Az orrukra az olaszok a legkényesebbek, a korral járó ráncokra és májfoltokra a csehek, a pattanásokra és bőrkiütésekre pedig a svédek. A legproblémásabb testtájakat a has és a csípő, valamint a lábak jelentik. Az előbbi átszabását a britek, a svédek, franciák és németek tartják legnagyobb arányban kívánatosnak, míg a csípőt és lábakat jellemzően az olaszok, britek, csehek és honfitársaink alakítanák. A szép mosoly érdekében a lengyelek és oroszok azok, akik ha tehetnék, fogaikon változtatnának.

Általában drogériában vásárol a világ

A kutatás tanúsága szerint minden második fogyasztó saját maga ítélőképességére, illetve családja, barátai tanácsára hagyatkozik egészségügyi és szépségápolási termékek, márkák és újdonságok kapcsán.

Magyarországon egészségügyi és szépségápolási termékek beszerzésekor 51 százalék a saját feje után megy, 46 százalék a barátok és a család véleményére hallgat. A válaszadók 24 százaléka saját bevallása szerint a televízióból tájékozódik, 14 százalék pedig bőrgyógyász, vagy egyéb orvos tanácsát kéri.

Egészségügyi és szépségápolási termékeket minden második megkérdezett általában drogériában, vagy patikában, több mint harmaduk pedig (36 százalék) a modern kereskedelmi csatornák - diszkont, szupermarket, hipermarket - valamely üzletében vásárol. A drogériák és gyógyszertárak népszerűsége Csehországban és Franciaországban kiugró, hiszen a megkérdezettek 71, illetve 65 százaléka ide tér be, amikor egészségügyi és szépségápolási termékeket kíván vásárolni. Az olaszok a drogéria mellett legnagyobb arányban (52 százalék) szaküzletekben intézik az ilyen jellegű beszerzéseket.

Hazánkban a nemzetközi összesítésnél jobban szerepelnek a drogériák és gyógyszertárak (55 százalék), valamint a modern kereskedelmi csatornák - a diszkontok, szupermarketek, hipermarketek - is (52 százalék szemben a globális 36 százalékkal).