Soha nem gyártottunk hordhatatlanul extrém ruhát

dr
2006.11.24. 16:34
Csütörtök este családias hangulatú divatbemutatón jártunk. Az Aquanauta csoport újszerű megoldást választott őszi-téli kollekciójának bemutatására. Showroom, Árpa Attila és pezsgő testközelből.

A Nagymező utcában található Mai Manó ház adott otthont az első olyan hazai divatbemutatónak, ami vásárlóközpontú politikát folytat. Az estét Árpa Attila nyitotta meg egy rövid monológgal, amibe többször belesült. A résztvevők nemcsak megtekinthették a ruhadarabokat, hanem meg is vásárolhatták az este folyamán. A közönség nagy részét a tervezők által megcélzott korosztály töltötte ki. A bemutató pont annyi ideig tartott, ameddig érdekes lehet a néző számára.

Mitől olyan más

Elsősorban azt hangsúlyoznánk, hogy amellett, hogy az összes darab kényelmesen viselhető - amire a tervezők nagy gondot fordítottak - még az utcán is vállalható. Színekben gazdag, meleg anyagok, melyek harmonizálnak az évszakkal. Kabáttól a kosztümön át a pólókig. Egyedi, kézzel varrott darabok finom eleganciát sugároztak, még a sportos ruhák az amúgy is trendi ezüst és arany kiegészítőktől kaptak méltóságot.

"A tavalyi év legszebb férfi zakóját képes volt az Árpa, a saját szintjére süllyeszteni, azzal, hogy felvette. Pedig az egy nagyon szép zakó, de ahogy rajta kinézett..." - árulta el egy, a céghez közeli ember riporterünknek.

A kifinomult ízlésű férfiak és show modelljei a körfolyosón gyűltek össze az esemény végeztével. Mi kellemesen elpezsgőztünk és vártuk, hogy az egyik tervezőt diktafonvégre kaphassuk. Még Mátrai Krisztinát és Mosshammer Kingát egy tévéstáb ragadta el, addig mi Pallai Bernadettre csaptunk le.

Klikk!

Hogy került a képbe Árpa Attila?

Már az előző, várbeli bemutatónkat is a felesége, Árpa Szabina rendezte. Mikor felmerült a kérdés, ki mondja a bevezető néhány mondatát, kézenfekvő volt a választás.

Hogy érzed, hogy sikerült a mostani showroom-szerű bemutató?

Hát jól! (nevet). Az volt a koncepciónk, hogy olyan bensőséges szalon bemutatót rendezzünk, ahol a számunkra fontos vásárlók és kollégák jól érzik magukat. Ennek megfelelően olyan kollekcióval készültünk, ami akár itt helyben megvásárolható, elvihető, de később a boltunkban is megtalálható lesz. A terv az volt, hogy a vevő látja a tejes kollekciót és rámutat az egyik darabra: Ezt csomagolják be, addig iszom egy pezsgőt!

Kik vásárolnak nálatok?

Elsősorban a húsz - harmincöt közöttiek. Általában különleges alkalmakra, bulikra vásárolnak nálunk, de van, hogy csak egy kiegészítőért jönnek be. Meg persze vannak az igényes, jól szituált törzsvásárlók, akik a mindennapok során sem szeretik, ha szembe jön velük a saját kosztümjük egy tárgyalás alkalmával.

Az idősebb korosztályt nem célotok meghódítani?

Mi nem tudunk kibújni a bőrünkből. Középkorúaknak valószínűleg akkor fogunk tervezni, mikor mi is abba a korba lépünk. Még nem ők a megcélzott közönségünk, de szerencsére sokan vannak köztük, akik észreveszik a boltunkat és a lányukat, vagy menyüket behúzzák.

Az anyagokat honnan szerzitek?

Az alapanyagok többsége Magyarországról származik, de sokat dolgozunk német és angol beszállítókkal is.

A tervezés során a hordhatóság mindig elsődleges szempont?

Soha nem gyártottunk hordhatatlanul extrém ruhát, a koncepció darabokat először mindig használhatóvá tesszük. Ez azért fontos, mert mi az eladásból élünk, más út nem járható számunkra. Mi egy kellemes szalon jellegű árusítást és arculatot alakítottunk ki. Nekünk az a legfontosabb, hogy a vevőink jól érezzék magukat mikor bejönnek a boltunkba, tudják: profi módon ki vannak szolgálva, az egész világ körülöttük forog, és az egyetlen dolog, ami fontos, hogy ők jól nézzenek ki. Koncepcióruhákat bemutatni nekünk értelmetlen. Az ötlet kompozíciókat csak egy nagyon szűk szakmai közönség tudja értékelni.

Milyen a konkurencia?

Szerencsére nő. Egyre többen vannak, akik itthon is bele mernek vágni, a ruhatervezésbe és gyártásba. Ez nagyon jó, mert erősíti ezt a pici piacot: megerősíti a fogyasztót, hogy létezik a konfekció szoknyán túl, de a világsztárok tervezőin innen, egy szegmens, ahonnan nagyon egyedi, minőségi, ám megfizethető darabokat szerezhetnek be. Persze nincs még itt a kánaán. Úgyhogy, aki ilyen üzlet beindításán töri a fejét, jó, ha tudja: 1999-ben indultunk, és bár nem panaszkodhatunk a sikereinkre, azért még nem vagyunk multimilliomosok.

Itthon nehéz csak, vagy mindenütt?

Egy vállalkozást beindítani szerintem sehol sem könnyű. Nekünk például nagyon számít embereink sorsa: a varrónőtől egészen a bolti eladóig mindenkiért te felelsz. Minden helyzetben jól dönteni ekkora apparátus mellett, felelősséggel jár.

Hárman vagytok tervezők a cégben, nem okoz ez fennakadást?

Nem. Persze mindenkinek megvan a maga feladata, de mindenki nagyon rugalmas, és egyben jolly joker is, tehát ha kell, bármit el tud végezni. Abban bízunk meg leginkább, amire mindhárman rábólintunk. Arra azt tudjuk mondani: be fog jönni. Olyat nem engedünk a kifutóra, ami valakinek egy kicsit is sántít.

Milyen a sikere a Wampnak?

Hál isten, nagyon leköt minket a vasárnapi művészpiac. Eddig nagy sikerre van, és azt vesszük észre, hogy egyre inkább családi programmá is válik. Jönnek gyerekekkel, akiknek kreatív játékokat is biztosítunk. Egyre több a kiállító is. A legutóbbin már 78 művész volt. A karácsonyi, extra őrület lesz. Ami érdekes benne, hogy a művészek is örülnek, hogy találkoznak a vásárlóikkal is, Kicsit közösségformáló eseménnyé vált.