horoszkóp

Extrabrutál hamburgert árulnak a gyorséttermek

2004.12.16. 13:42
Az egészségtelen táplálkozás egyik fő elterjesztőjeként megbélyegzett gyorséttermek ideig-óráig behódoltak ugyan a salátakultúrának, de úgy tűnik, nem sokáig tudták türtőztetni magukat. Az új trend: extra adag zsírt és kalóriát tartalmazó hamburgerek!

Hadat üzent az egészséges táplálkozásra szólító felhívásoknak a jelek szerint több amerikai gyorsétterem-hálózat: a diétásan elkészített saláták helyett a Hardee's lánc például "Monster Thickburger" (gigantikus vastag burger) elnevezéssel kínálja a több mint 100 gramm zsírt és több mint 1400 kalóriát tartalmazó hamburgerét.

Már reggel egye magát degeszre!

#alt# A szalonnával és sajtszeletekkel gazdagon körített két vastag marhafasírt már maga is jól lakatja az embert. Aki azonban még hasábburgonyát is fogyaszt hozzá, és azután cukor tartalmú itallal oltja szomját, az már egyetlen étkezéssel túllépte az ajánlott napi kalóriaadagot. A Carl's Jr. láncolat hamburger reggelit kínál azzal, hogy a 830 kalória és a 46 gramm zsiradék már a reggeli órákban sok energiával tölti fel a fogyasztót. Mindehhez a hamburgert tükörtojással, szalonnával, sajttal és hasábburgonyával körítik. Összehasonlításként: a McDonald hagyományos "Big Mac" hamburgere csupán 560 kalóriát és 30 gramm zsiradékot tartalmaz.

Megreformálják a reformokat

A gyorsétteremláncokat már régóta támadják túl sok szénhidrátot és üres kalóriákat tartalmazó ételeik miatt. Az éttermek ezért világszerte próbálták megreformálni menüiket. A McDonalds salátakínálatát szélesítette, a Burger King saláta nélküli hamburgert kísérletezett ki, bár ezt árban ugyanannyiért vesztegették, mint a zsemlével együtt vehetőt. Mindezek ellenére maguk sem igazán vették komolyan a reformmenüiket, és az is kiderült, hogy a fogyasztók továbbra is nyilvánvalóan szívesen vásárolják és fogyasztják a kalóriában és zsiradékban gazdag hamburgereket. Az éttermek tehát úgy döntöttek, hogy az egészséges reformmenük megtartása mellett a másik oldal igényeit is kiszolgálják új, extra szendvicseikkel. A Burger King például minden bizonnyal jó üzletnek tartja a májusban bevezetett "Angus Steak Burger"-t, mivel közleményük szerint a marhahúsból készült, elég drága szendvicstől évi 500 millió dollárnyi forgalomnövekedést remélnek.