Az olasz márka első magyarországi üzlete belesimul az utóbbi években egyre inkább luxusoázissá alakított Andrássy út utcaképébe. Az Operaházzal szemben nyílt bolt már három hete várja a vásárlókat, a figyelem középpontjába azonban csak Mark Lee, a cég vezérigazgatójának e heti sajtótájékoztatóját követően került. Szerda este pedig celebinvázió közepette az üzlet exkluzívnak mondott megnyitó-partival vonult be a magyar köztudatba. Az exkluzív ebben az esetben azt is jelentette, hogy a beengedő ember mögött álló bennfentes vendégek bátran megkritizálták a helyszínre érkező fotósok ruházatát, akiknél a Gucci által érzékelhető értéket leginkább csak drága fényképezőgépük képviselte.
Szövevény, gyilkosság, latin temperamentum
Az értékmérő közjáték után a közel egy évszázados múltra visszatekintő cégről kérdeztük Lakatos Márk stylistot, aki a bolt előtt tömörülő nikotinista vendégek között pezsgőzött, és közben eképpen jellemezte a Guccit: „nagyon régi divatházról van szó, hihetetlen szövevényes történettel, gyilkosságokkal, igazi olasz temperamentummal”. A cégalapító Guccio Gucci kezdetben lószerszámok készítésével is foglalkozott, innen a termékeken visszaköszönő kengyel- illetve zabla-motívum. Mára azonban a logókon kívül nem sok köze van a cégnek a nyergekhez, a hagyományt viszont továbbra is őrzik, ahogy azt Somosi Ariella, a budapesti üzlet vezetője kihangsúlyozta. A családi és pénzügyi viták miatt a csőd közelébe került Guccit – Lakatos Márk szavaival élve - a „Hollywoodba emigrált Tom Ford” élesztett újjá, és töltött meg glamúrral és erotikával a 1990-es években. Ford szexi plakátjai népszerűvé tették a márkát.
A szarvasgomba az új kaviár
A teljes Gucci kollekciót felvonultató Andrássy úti üzlet belső tere, ha épp nincs roskadásig telítve celebritásokkal, szellős. Bármilyen parti első számú tartozéka a kellő minőségű, és magyar partiról lévén szó, kellő mennyiségű italkínálat. Különösen szívmelengető meglepetés volt, hogy a Magyarországon eddig elkészíthetetlennek tűnő Cosmopolitan koktél a misztikus áfonyalének köszönhetően kellően savanykásra sikeredett. A tálcákon körbejáró canapé-kat (apró falatkákat) is számolatlanul tüntették el a vendégek, mi pedig a tálcákat nézve felfedeztük, a halikra népszerűsége leáldozóban, manapság már a szarvasgomba az új kaviár. A lazaccal és carpaccio-val megpakolt canapé-k is nagy népszerűségnek örvendtek. A Gucci-ruhákban mozdulatlanná dermedt porcelánarcú modellek csak az este vége felé hagytak fel a szoborpózzal és vetették rá magukat a lazacra. Az i-re a pontot pedig a búcsúzóul kapott Gucci-táskákban rejlő, ajándék-parfümök tették fel.
A vásárlók fölötte állnak egy bagatell válságnak
A pénzügyi válságról az üzletveztő, Somosi Ariella és a Gucci vezetői vagy nem akarnak tudomást venni, és a magyar szívhez oly közel álló pánikhangulatról az a sziklaszilárd meggyőződésük, hogy ők és vásárlóik felette állnak olyan bagatell történéseknek, mint az amerikai hitelválság, a tőzsdék zuhanása vagy éppen a forint romlása. Az első három hét lendülete mindenesetre beváltotta a bolthoz fűzött reményeket, az üzletvezető elégedett a forgalommal. Hogy meddig tart ez a lendület, arra egyelőre nem tudnak válaszolni.
Nem meglepő módon ugyanez a naiv struccpolitika a jellemző a cég által felkért, Gucciban pompázó magyar hírességekre is. Cseh László úgy fogalmazott, a Gucci nagyon drága márka, majd gyorsan hozzátette, hogy természetesen a ruhák amellett, hogy szépek, még kényelmesek is. Az úszó, akit eddig többnyire fürdőköntösben láthatott az ország, saját maga választotta esti szerelését, a minták izgalmas kavalkádjába a Velvet stábja kis híján beleszédült.
Oroszlán Szonja szerint nem süllyed a hajó
Cseh László és Oroszlán Szonja nagy egyetértésben úgy vélték, nincs ok aggodalomra a süllyedő hajón, sőt, az ilyen nagy luxusmárkák megjelenése Budapesten akár mentőövként is felfogható. A színésznő szerint pontosan az ilyen luxusüzletek jelentik azt, hogy Magyarország is felzárkózott Európához, ezért is üdvözlendő, hogy végre „egészséges összhang kezd lenni a város múltja, kultúrája, struktúrája, illetve a világmárkák között”. Ha a magyarok nem is terjednek majd odáig, hogy a Gucci-szalonban verjék el a pénzüket, az idelátogató külföldi turisták már remélhetőleg igen.
A lelkes Budapestrajongó színésznő bohém ruhája szépen rímelt Mihalik Enikő modell szintén Gucci hippi-szerelésére. A Chanel, Armani, Max Mara, Alberta Ferretti divatbemutatókon edződött, 21 évesen már-már veteránnak számító modell a cég őszi-téli kollekciójának egyik kampányarca világszerte. Mint megtudtuk, Mihalik Enikő igazi cipőfetisiszta, a budapesti Gucci bolt választékából is a cipők dobogtatják meg leginkább a szívét.
Magyar ízek
Oroszlán Szonját, Cseh Lászlót és a szintén Gucciba öltöztetett Polgár Juditot a merőben különböző területeken elért, kimagasló korábbi eredményeik miatt kérte fel a a divatház a misszióra. Más a helyzet azonban azokkal a vendégekkel, akik saját pénzükön vásárolt Gucci-ruhában tették tiszteletüket a pezsgős partin. Lakatos Márk különösen ízléstelennek és felesleges ingyenreklámnak tartja azt, amikor „valaki gondol egyet és talpig Gucciba felöltözve jelenik meg egy Gucci-partin”. Az ilyen momentumok kapcsán van az embernek az a határozott érzése, hogy a makulátlan megjelenésű olasz vendégsereg, és a lezseren odavetett ciao-k ellenére eltéveszthetetlenül Magyaroszágon járunk.