Japánban új divat hódít a szingli nők körében: kiskutyát tartanak gyerek helyett. Ez önmagában még nem lenne annyira megdöbbentő, viszont az, hogy miképp teszik ezt, már nagyon is. A kutyákkal ugyanis teljesen úgy bánnak, mintha a gyerekük lenne. Drága ruhácskákat vesznek nekik, szülinapi tortát rendelnek a kutyacukrászdából, farsang idején jelmezbe öltöztetik őket, hogy a kutyafényképész édes fotót készíthessen róluk, vasárnap pedig kiviszik őket a parkba: persze nem pórázon, hanem méregdrága babakocsiban tologatják őket ugyanúgy, mint a mellettük sétáló kisgyermekes családanyák a gyerekeiket. Így tesz Toshiko Horikoshi, 46 éves japán szemész is.
Anyuka pici fiacskái
Horikoshi szabadidejében babakocsival járja a bevásárlóközpontokat, ahol márkás ruhákra vadászik - írja az ABC news. A babakocsiban két kiskutya figyel, egy pólót viselő pudli, Ginger és egy csivava, Tinkerbell. Azért nem pórázon viszi őket, mert hamar elfáradnának és az áruházakban különben sem nézik jó szemmel a pórázon sétáló kutyákat. "Anyuka pici fiacskái!" - becézgeti őket a gazdi. "Olyanok ők nekem, mintha a fiaim lennének" - vallja be a riporternek.
Horikoshi korábban azért vált el a férjétől, mert nem akarta élni a feleségek hagyományos életét. Gyereknevelés és család helyett inkább a karrierjét és a kutyákat választotta. Ha lenne párja, annak el kéne fogadnia azt, hogy számára a munkája és a kutyái állnak az első helyen, amivel nincs egyedül az országban, hiszen mára tömeges méreteket öltött a családpótlás e módja. "Vannak olyan barátaim is, akik házasságban élnek, de nincs gyerekük. Helyette pudlit, egy vagy két csivavát nevelnek. Én nem akarok családot, szeretnék a munkámmal foglalkozni. Nics szükségem segítségre és férjre. Mindent meg tudok csinálni magam is. Általában 15 szemműtétet végzek el egy délután, a délelőttjeim szabadok, akkor vásárolgatni szoktam. Néha azért nagyon magányosnak érzem magam, de ha hazamegyek, vár rám a két kiskutyám és nem érzem magam olyan egyedül."
Kutyasütit a kutyacukrászdából
Japánban jelenleg a kutyák száma jóval felülmúlja a tízéves, vagy ennél fiatalabb gyerekekét - 2006-ban több, mint 13 millió kutyát tartottak nyilván az országban. Míg a népesség csökken, a kutyák száma egyre gyarapodik. Ennek megfelelően a kutyák számára gyártott kiegészítők piaca is napról napra nagyobb teret nyer. A "Fifi and Romeo" kutyakiegészítők gyártásával és kereskedelmével foglalkozó amerikai cég Japánban nagyobb piacra lelt, mint az Egyesült Államokban. A kínálat megdöbbentően széles: többek között ékszereket, kiskabátokat, kutyacipőket, függönyöket és díványokat is árulnak a kutyaszobákba - mert az ölebeknek természetesen külön szobájuk is van.
Yana Syrkin, a Fifi and Romeo üzletlánc alapítója a Reutersnek elmondta: "Sokkal több üzletünk van Japánban, mint Amerikában. Soha nem láttam olyan mértékű fogyasztást, mint a szigetországban. Ebből a szempontból Japán lett a világ központja."
|
Mit érnének azonban a gyönyörű kutya-gumicsizmák, ha nem villoghatnának vele kutyapartin a boldog tulajdonosok? Nem kell aggódni, hiszen a kutyakávéházban egy szelet sütemény mellett megcsodálhatják a legújabb szerzeményeket az irigy haverok. Azok a kedvencek pedig, akik még csak az egy szezonnal ezelőtti rózsaszín selyemkabátban feszítenek a tányér felett, az ezzel okozott stresszt kiheverhetik egy, a kutyák részére kialakított wellness központban. Az aromaterápiás fürdő után pedig masszázs is jár az elgyötört ebeknek.