A Chanel legendás divattervezője, Karl Lagerfeld a közelgő ünnepek alkalmából ajándékkal készült az őt bálványozóknak: egy általa fényképezett 2009-es Marie Claire naptárral, amelynek lapjain a cseh származású szupermodell és családanya Eva Herzigova látható. A divatdiktátor egészen mostanáig divattervezőként, esetleg medve-inspirációként, újabban pedig filmrendezőként volt ismert és míg korábban már dolgozott fotográfusi minőségben, naptárfotósként most debütált.
A különleges naptár megjelenését az is indolkolja, hogy Lagerfeld és Herzigova együttműködése már csaknem két évtizedes múltra tekint vissza, ami komoly időnek számít a szakmában, különösen egy modell számára. A naptár 24 képből áll, dupla öröm tehát a Lagerfeld, illetve a Herzigova rajongóknak. A fekete-fehér képeken tizenkét különböző női karaktert kelt életre az ikonikus tervező és a ma már veteránnak számító múzsája. Lagerfeld a WWD-nek így nyilatkozott a munkáról: "Arról szól ez a naptár, hogy egy lány hány féle nővé tud átváltozni". A fotózás Párizsban zajlott egyetlen hosszú, átvirrasztott éjszaka alatt. A többi húsz képet a december 11-én megrendezett, exkluzív koktélparti során tárja a megbízó, az olasz Marie Claire a világ elé. A fekete-fehér naptárat pedig a magazin januári számával együtt lehet majd megvásárolni Olaszországban december 16-tól, egy fekete díszdobozban.
Túltengő egó, fóbiák és komplexusok
Az ikonikus divatdiktátornak kimeríthetetlen tartalékai vannak kreatív impulzusokból, szüntelenül újabb és újabb vad projektjeivel hívja fel magára a figyelmet. Dolgozott már a H&M vendégtervezőjeként 2004-ben, idén február óta egy ufóra emlékeztető, gigantikus vándormúzeummal járja a világot, ami a mára fogalommá vált steppelt Chanel táska születésnapjára készült a sztárépítész, Zaha Hadid tervei alapján. Ősszel Lagerfeld az 1500 dolláros alter egó mackójával lopta be magát Tejben-vajban blogunk szerzőinek szívébe, novemberben pedig a képen is látható Chanel 5 eurós érmével írt pénztörténelmet, amelyet a márka szülőanyja, Coco Chanel születésének 125. évfordulójára tervezett. A jómódú német, tejgyáros család sarja gazdag, ám meglehetősen fagyos gyermekkort követően, a legkülönfélébb fóbiákkal és komplexusokkal aggatta fel magát az évek során, így például többször is kihangsúlyozta, utálja a gyerekeket, ennél már csak azt gyűlöli jobban, ha hozzáérnek és mániákusan figyel a súlyára, így időről-időre drasztikus fogyókúrába kezd. Nem hajlandó megválni a koromfekete, dioptriás szemüvegétől, ahogyan a fekete, bőr kesztyűjétől sem, a magasított gallérú ing és a hófehér lófarka is mára márkavédjegyévé vált. Nemrég vásárolt egy hatalmas birtokot az Egyesült Államok-beli Vermont egyik eldugott városában, jelenleg pedig egy tíz perces némafilmmel készül a Chanel moszkvai bemutatójára.