"Jobb lesz, ha minél hamarabb ideértek, mert már alig van hely",- mondta egy Aréna-közeli ismerős hét körül, amit akkor sem hittem volna el, ha pisztolyt tartanak a fejemhez. De szerencsére nem tartottak, hiszen akkor már nem élnék, mivel az emberek valóban tökéletesen feltöltötték a rendelkezésre álló helyeket, a nézőszámmal Rod Stewart is biztosan elégedett lenne majd júniusi koncertjén. Először nem tudtam, Zoób Katti, avagy maga a divatbemutató műfaja örvend ekkora népszerűségnek, később azonban kiderült, hogy korlátlanul osztogatták az ingyensört.
A meghívó alapján a Heineken által támogatott Zoób Katti-divatbemutatóról ugyanis a helyszínen kiderült, hogy valójában egy Zoób Katti által alátámasztott Heineken-kampány, így annak rendje és módja szerint mindent zöld színbe öltöztettek. A meghitt összejövetel tulajdonképpeni célja nem volt más, mint az úgynevezett űrkapszulába rejtett 0,33-as alumínium söröspalack promóciója, mellyel az üveget akarják lecserélni. Az alumíniumpalack ugyanis a jövő, és ezt igyekeztek is minden rendelkezésre álló falfelületen az emberekkel elhitetni. Hogy ez mennyire sikerült, azt sajnos nem tudom.
De mivel az én gyerekkorom nagy részét végigkísérte egy alumínium bögre, amiről a nagymamám sokszor elmondta, milyen nagy hasznát vették a háborúban, ráadásul pár éve még alumíniumkanállal ettem a levest a miskolci egyetemi menzán, így én nem osztom azt a gondolatot, hogy alumíniumból inni elegáns és előremutató dolog. Emellett a metróhoz vezető utat kísérő, kukából csordogáló palackok láttán, hamar előtört belőlem a tudatos fogyasztó.
De térjünk vissza a tulajdonképpeni divatbemutatóhoz, Katti Zoób új kollekciójához. Az úgynevezett Futur (e-nélkül) Collection könnyen össszefoglalható, lényeg hogy a ruha zöld színű legyen, szerepeljen rajta a sör neve, vagy legalább egy stilizált palackminta, valamint lehetőség szerint kihívó helyen egy vörös csillag is. Az év divattervezőjének választott Zoób Katti tehát nem saját, hanem egy Heineken-kollekciót tervezett, és ezzel alighanem elért pályafutása csúcsára, hacsak jövőre nem kínál neki hasonlóan kreatív feladatot a Coca Cola vagy a Mc Donald's. Az így összeállított kollekció egyértelműen hordhatatlan, ráadásul az alapszínek miatt (piros-fehér zöld), néha kackiás menyecskeruhák kerekedtek a promófazonokból. Az említésre méltó fazonok közül való az a fehér ruha, melyet piros csillag díszít a mellbimbó helyén, egy hosszú bő nadrág, csillaggal a fenekén, valamint személyes kedvencem, a sötétzöld, palackmintás esőkabát, és ne felejtsük ki a nemzeti színű, selyemzászló-szoknyát sem.
A modellek amúgy magasak voltak és szép lábúak, kitűnően abszolválták a feladatot, mindössze egyetlenegyszer ütköztek össsze. Mindent összevetve azonban sokkal dizájnosabb és progresszívebb stílust képviselt Zoób Katti előzenekara, a USE csapat, amely kizárólag fekete-fehér ruhákba bújtatta a modelleket. Ha az első sorban ültem volna, biztosan az Orion űrhajó forgatásán éreztem volna magam.
Ha azt mondom, nem vagyok Zoób Katti-rajongó, nem mondtam sokat, hiszen más tervező rajongója sem vagyok, másrészt viszont hazudnék, ha azt mondanám, egyetlen ruha sem tetszett - igaz, elég messze ültem a színpadtól. A divattervező elmondta, hogy úgy gondolja, be kell vonni a fiatalokat és a hétköznapi embereket is a divatba, ezért tervezte meg a kollekciót. A fiatalok nyelvén pedig máshogy kell beszélni, hiszen ők máshogy kommunikálnak, és máshogy buliznak, viszont szeretnek extrém módon öltözni, mint ahogy az Zoób Katti szerint "a londoni metróban is megfigyelhető".
Mindenképpen említést érdemel az est műsorvezetője, a gyémántlelkű Novák Péter, aki kétszer is megjelenhetett nyilvánosan. Először azt a kitüntetést kapta, hogy ismertethette az új alumínum palack lényegét és szóról-szóra felolvashatta a Heineken piárszövegét, hogy melyik korosztályt célozza meg a sörgyáró cég, és milyen mennyiségben javasolja a fogysztást (Novák Péter szerint egy este hat-hét palack legurítása az ideális). Ezután még egyszer szerephez jutott, felkonferálta a palack megalkotóját, Ora Itót. A kicsit sem japán, viszont francia dizájner felvázolta kalandos karrierjét a színpadon, majd szerelmet vallott saját tervezésű palackjának, ez azonban már nem sok mindenkit kötött le, hiszen egyre kevesebben maradtak a nézőtéren. Velük szeretnénk most közölni a jó hírt, hogy Ora Ito kocsmát nyit Budapesten, valamint meghittségre és barátnőre vágyik. Aki tehát szereti az alacsony férfiakat, járjon nyitott szemmel a városban.
Ora Ito vallomása után következett az ingyensör-osztogatás, ami valószínűleg mindenkit felcsigázott, hiszen fegyelmezett, tömött sorokban várakoztak az emberek, hogy kezükbe foghassák az alumínium-jövőt. Végül kezdetét vette az úgy nevezett after-party, amiről hiteles beszámolót nem tudok nyújtani, mert hamar leléptem. A kijárat felé belebotlottam Tóth Gabiba, aki "menjünk innen valahova!" felkiáltással vonszolta maga után Palcsó Tamást (akkor ők most járnak?), valamint a sztreccsfarmert és buffalo-cipőt viselő Katti Zoóbba is, aki a "vigyél el innen!" szavakat használva könyörgött már-már térden állva az egyik rendezőnek.