A H&M Vörösmarty téri boltjában jártunk a Comme des Garçons kollekció debütálásakor. A tokiói és New York-i bemutatókkal ellentétben Budapesten ugyan nem ostromolták tömegek a boltot, de a helyi fashion victimek kicsiny ám annál lelkesebb magja minden képzeletet felülmúló gyorsasággal csapott le a japán ruhafurcsaságokra. Ők jártak jól, a későn kelők már csak a kirakatban lévő darabokat csodálhatták.

A tokiói és a New York-i H&M-boltok őrült vásárlórohama után a magyar fogyasztók befogadóképességét figyelembe véve gyököt vontunk a külföldön tapasztalt felhajtásból és így már azt mondhatjuk, november 13-án a kora reggeli szemerkélő esőben a Vörösmarty téri H&M bolt előtt összegyűlt harminc lelkes ember tulajdonképpen nagyjából akkora érdeklődés, amit előre sejtettünk. Amire azonban senki nem számított, az a vásárlók lelkesedése: a gondosan berendezett Comme des Garçons részleget gyakorlatilag pár perc alatt szétszedték a divatrajongók és sokan ki sem látszódtak a mellükre ölelt ruhahalmok mögül, ahogy a próbafülkék felé vették az irányt. Itt kezdődik a fashion victim fogalma.

Abszolút antifashion darabok

Itt kezdődik a fashion victim fogalma!

A buggyokkal, fodrokkal, pöttyökkel, elcsúszott varrásvonalakkal díszített ruhák a H&M vezető látványtervezője, Lassú Nelli szerint tökéletesen képviselik Rei Kawakubo stílusát: abszolút antifashion darabok. Mint megtudtuk, a legnépszerűbb a reklámplakátról ismert fekete kosztüm volt a fehér blúzzal és a buggyos nadrágokat is egy órán belül elkapkodták. A nap végére pedig gyakorlatilag az összes Comme des Garçons termék elfogyott az üzletből, ezért arra már esélyünk sincs, hogy a karácsonyfa alá egy-egy ilyen elvarázsolt ruhát tegyünk.

Budapestre egyébként a Comme des Garçons kollekciónak mindössze 30%-a jutott el, egyes darabokat így a magyar vásárlók sajnos nem kaparinthattak meg. A kollekció egyik nagy kedvence például egy fekete, fodros kabát volt, ebből azonban az egész kelet-európai régió összesen három darabot kapott. Ami a ruhák árát illeti, a többi vendégkollekcióhoz hasonlóan ezek a darabok is a H&M ruhák duplájába vagy még annál is többe kerültek. Női kardigánt például 15.990-ért, hosszú ujjú pólót 10.990-ért, kiskabátot 24.990-ért, ballonkabátot 39.990-ért, öltönyt 49.990-ért, férfi pulóvert 12.990-ért lehetett kapni.

Amikor a high street találkozik a pret-a-porter-val

Nézegessen Rei Kawakubo által tervezett darabokat!

A svéd mammutlánc korábban is dolgozott már vendégtervezőkkel, Karl Lagerfeldet, Roberto Cavallit és Stella McCartney-t követően ez alkalommal pedig a japán Comme des Garçons divatház mögött álló Rei Kawakubót kérték fel az idei őszi-téli kollekció egyes darabjainak megtervezésére. Ez az együttműködés azért is érdekes, mert a rendkívül öntörvényű, avantgárd tervezőnő pret-a-porter kollekciói óriási kontrasztban állnak napjaink egyik legnagyobb high street márkájával, fogyasztói létünk csimborasszójával, a H&M-mel. A korábbi tervezőkkel ellentétben a Comme des Garçons-t valószínűleg csak az igazán elvetemült divatrajongók ismerik és értékelik. Ezért sem volt meglepő, hogy a nyitáskor jó pár stylist és kortárs tervező bóklászott a boltban pöttyös Comme des Garçons darabokat ölelgetve.

A Je Suis Belle egyik tervezője például épp egy Comme des Garçons pulcsival a kezében mustrálgatta a férfikollekciót, amikor megszólítottuk. Kiss Tibor kortárs dizájner szerint az egész kollekciót elárasztó pöttyök, amellett, hogy önmagukban klasszak, most mégis kevéssé aktuálisak és ennél kicsit vadabb dolgot várt volna: "Ha már van egy ilyen lehetőségem, hogy ennyi emberhez szólhatok, én biztosan nem ezt használtam volna, hanem mondjuk pöttyök helyett csivavákat vagy valami hasonló hülyeséget".

Lássuk tehát a legelvetemültebb fashion victimeket kedvenc Comme des Garçons szerelésükben!

Maggie

Klikk!

Még otthon Angliában olvastunk a Vogue-ban a H&M legújabb vendégkollekciójáról, és nagyon megörültünk, hogy ezúttal a Comme des Garçons-t kérték fel a tervezésre. Mivel Magyarországra már meg volt szervezve az utunk, ezért most itt vesszük meg a kedvenc darabokat. Egyébként Londonban vettük volna meg ezeket és hivatalosak is voltunk a Comme des Garçons partijára. Nekem nagyon tetszenek. Nyilván nem a Comme des Garçons fő vonala ez, de ezért az árért nem is nagyon várhatnánk extravagánsabbat. A kedvencem ez a "pingvinkabát".

Dirk

Klikk!

Én is nagyon kedvelem Rei Kawakubo stílusát. Japán mellett Londonban található a Comme des Garçons egyik legnagyobb üzlete, a Dover Street Market, ahol mi is szoktunk vásárolni néha. Kawakubo rendes kollekcióiból is van egy-két darabom. A mostani pedig azért jó lehetőség, mert olcsóbban, de mégiscsak az ő dizájnját tudjuk megvenni. Hogy mennyire jön át a Comme des Garçons ezekben a ruhákban? A női daraboknál nagyon, a pöttyök mindenképp, és a sötét, "temetői" hangulat is. Ha ismerjük az eredeti ruhákat, akkor azonnal észrevesszük a hasonlóságot.

Szilvi

Klikk!

Szerintem nagyon jól tükrözi a Comme des Garçons egész hangulatát, meg Kawakubo kis világát, amit ő kreál. Hogy fogok-e venni? Hajaj. Már csak hivatalból is, hiszen a Modart Művészeti és Divatiskolának vagyok az oktatási igazgatója. Egy inget, egy zakót és egy nadrágot fogok venni. Kinéztem magamnak egyébként a honlapon egy ruhát is, ami 80 ezer, de itt nem lehet kapni, pedig gyönyörű. Kawakubo mindig destrukturálja a ruhákat és utána újra összerakja őketegy-két darabon ez abszolút látszik. A pöttyös is az ő motívuma. Jól vannak megvarrva, jó anyagból, tehát próbálta ebbe az olcsó, H&M márkába belecsempészni a luxus pret-a-porternak a minőségét. Ez sikerült is neki.

Magdi

Klikk!

Nagyon tetszik a kollekció, egy-két kivétellel. Például az egyik fölső nagyon jó, de iszonyatosan szúr az anyaga. A pöttyösek közül sem tetszik minden, de alapvetően azért igen. Szilvi zakója zseniális, ez a nadrág, ami rajtam van, pedig isteni. A nadrágból is nagyon kevés darab volt, nem is gondoltuk, hogy ilyen őrült futás lesz, de most már nem adom. Nincs itt minden a kollekcióból, de már annak is örülhetünk, hogy egyáltalán egy része eljutott Magyarországra.