A Little Paul a szexet és erőszakot hirdeti kopottra ütött, megkötözött próbababájával, a Calliope csempeszájú babákkal vonzza a célközönséget, a Skorpió próbababája megszólalásig hasonlít az üzletben unatkozó eladónőre, a Corvin pedig a Blahán csellengő gyerekeket ijesztgeti kirakatával. Körúti sétánk alkalmával lefotóztunk néhány kirakatot, és elemezzük aszerint, mennyire ötletesek, előremutatóak, szépek, viccesek, vagy éppen büntetőek. Döntsék el önök, melyik a környék legjobb kirakata.

Alterego butik, VII. Erzsébet körút

A ruhákat, kiegészítőket és kosarascipőket látszólag mindenféle rendezőelv nélkül halmozta a polcokra a kirakat rendezője, akit minden bizonnyal kamasz fiának a szekrénye ihletett meg, amikor véletlenül belenézett, és megijedt. Voltaképpen a legtöbb egészséges tinédzser öltözőszekrénye hasonló módon néz ki, mint az Alterego üzlet körútra néző kirakata, ez tehát egy hiteles kép. A kirakat azt sugallja, hogy az üzletbe lépő fiatal vásárlónak nem kell feszengenie, érezheti otthon magát, miközben a megemelt zsebpénze egészét a kasszánál hagyja. Ha ön értékeli a vásárlás ösztönzésének ezt a lezser módját, juttassa előkelő helyre az Alteregót.
A kamaszok szekrénye ihlette

Aura Collection, Emporium, VII. Teréz körút

Megmenteni a lenvásznat
A lenvászont a legellentmondásosabb anyagok között tartjuk számon, nem igazán van szín és fazon, amelyik megmenthetné. Az Emporium mégis megpróbálta feldobni a kirakatát a készletében található korallszínű lenkosztümjének bemutatásával, és ehhez a másik próbababán is harmonizáló színű összeállítást terveztek. Látható, hogy a kirakat rendezőjének nem volt sok eszköze, hogy kihozza a legtöbbet a pályaművéből, csak két oldschool baba és a harmincas bel és külvárosi nőknek szánt kollekció, ő pedig úgy gondolta, a kevesebb több. Ha ön szerint is, akkor szavazzon.

Calliope, VII. Erzsébet körút

Csillogó csempeajak
Ha már a próbababának is csillogó csempeszája van, és úgy néznek ki, mint a kollagénnel dúsított ajkú glammodellek, akkor az már komoly divatirányzatot jelent. A kacsaszájjal a természetes, lapos tekintet harmonizál a leginkább, erre is jól ráérzett a próbababák készítője. Korrekt kirakattal állunk szemben a körúton, a babák a színekben és a fazonokban is a szezon divatját bemutató ruhákat viselik, az elrendezésük remek, és tapasztaltuk, hogy a próbababákhoz hasonló élő nők szívesen látogatnak az üzletbe. Ha tetszik önnek a célközönséget közvetlen módon elérni kívánó pályamű, szavazzon.

Corvin áruház, VIII. Blaha Lujza tér

A csellengőket ijesztgeti
A rémségek kicsiny boltja helyett ez egy ruházati termékeket bemutató kirakat. Mialatt a Corvin tetején a mai kornak megfelelő Rewind partit rendeznek, az áruház utca felőli földszintje ezt a látványt nyújtja a reménybeli vásárlóknak rámutatva arra, a nyolcvanas évek óta nem sok változás történt árukészletükben, az állandóság nagy erényük. Akinek nem tűnnének fel a színes pamutpólót viselő álmodozó gyerekmodellek, azt fogva tartja a kerti törpék látványa, vagy legalábbis az a meghatározhatatlan zöld szörny, amelyiknél ocsmányabbat nem láttunk Erzsébetvárosban. Döntsön ön a kirakatról.

Elsa Divat, VII. Erzsébet körút

Eladó a baba
Az üzenetek halmozását figyeltük meg a visszafogott kosztümöket kínáló butik kirakatában. Először is hirdették az üzlet bérleti jogát, másodszor a pirosra festett körmű kirakatbabákat, harmadszorra pedig azt, hogy eladót felvesznek. Sajnos a plázák elterjedésével a patinás körúti boltok forgalma csökkent, de ezt a kirakatot látva a jelenséget félve fogjuk a plázákra. Ha az áru nem valami érdekes, akkor érdemes lenne színben egymáshoz passzoló ruhamodelleket a kirakatba tenni, az jobban felkeltené a figyelmet. Ha önnek szívügye a plázán kívüli, alternatív megjelenés, támogassa.

Little Paul, VII. Teréz körút

Szex és erőszak
Percekig szorongva álltunk ez előtt a kompozíció előtt. A sokkolás is megfelelő eszköz lehet a vásárlók becsalogatására, legalábbis eddig úgy vettük észre, a környék kirakatai valahogy nem célozták meg a bondázshívőket. Ezzel a hiánypótló kirakattal, a kopott, fekete, csonkolt karú és lábú babával egy sajátos designboltot népszerűsítenek, amelyik a belső udvar pincéjében található. Megpróbáljuk okosan kielemezni: a nagyváros dekadenciáját, a szexet és erőszakot egyszerre hirdető feslett kirakatkép az álságosság ellenpontjaként jelenik meg a város legnyitottabb kerületében. Ha ön elégedett az üzenettel, támogassa a Little Paul szakemberét.

Norberts divat, VIII. József körút

Számok és százalékok
Plázákban szokás, hogy a kiárusítást meztelen kirakatabákkal, és óriási, színes számokkal hirdetik az üzletek, akik a szomszéd boltra szeretnének rálicitálni azzal, hogy a konkurensnél nagyobb feliratokkal díszítik a kirakataikat. Ezen, a József körúti üzleten a felirat jól megkomponált, és évek óta állandó, a készlet mintha örökké tartana. A feliratok mögött a kínálat nem lényeges, arra nem fontos túl nagy figyelmet szentelni. Itt azt látjuk, hogy a jó kortárs kirakatrendező legfőbb eszközei a számokat és a százalékokat tartalmazó matricák.

Pöpec válogatott ruhák, VIII. József körút

Több kiló plüssállat
Eredetileg azt terveztük, hogy a magyarországi kínai üzletek kirakatából ismert áruhalmozós kompozíciónak külön bekezdést szentelünk, de a körúton sétálva beláttuk, fölösleges, a hazai üzletek egy része is képviseli ezt az irányzatot. A trendről ezt a kirakatot látva nem kapunk átfogó képet, legfeljebb arról, milyen sok csíkos matrózpólóval, virágos női atlétával, és nejlon focimezzel tudnak szolgálni odabent. A kirakatrendező a munkanapja előtt valószínűleg Hieronymus Bosch képeit nézegette, majd úgy döntött, minden szabad felületet kihasznál, ennek jegyében még néhány kiló plüssállatot elhelyezett a trikók alatt.

Skorpio butik, VII. Erzsébet körút

Ilyen lenne az életben
Szép látvány volt hétköznap délelőtt, hogy a kirakatbabához egészen hasonló eladónő figyelte a butik küszöbéről az utcai történéseket, épp csak annyiban különbözött a kirakati modelltől, hogy volt haja. Nem hisszük ugyanakkor, hogy a kirakati babák jelentik az etalont a munkatársak felvételekor a körúti üzletben, ez csak véletlen egybeesés lehetett. A Skorpio kirakatát azért tartjuk érdekesnek, mert a rendezője enteriőrbe helyezte el a bolt kínálatához képest a legjobb cuccba öltöztetett babát, mintegy bemutatva, az életben hogy festene ez a helyzet. Ennél már csak az lenne jobb megoldás, ha az eladónő is kirakatban állna modellt, nem pedig az ajtóban, ha épp nincs vevő az üzletben.

Stop butik, VII. Erzsébet körút

Pazarlás vs. környezetvédelem
A félfamentes csomagolópapírt a baromfiárusok mellett úgy látszik ruhaüzletek is szívesen használják. Az anyag azt sugallja, az üzlet szellemiségétől távol áll az elitizmus, a gagyitól nem határolódnak el. Az üzletbe lépbe láthatjuk, a kirakat és kínálat harmonizál, a legtöbb felső és póló valóban nem kerül többe, mint 2000 forint, és a kiárusítás valóban állandó. Egyéb üzenetet nem tudott közölni a bolt, ezért van értelme, hogy egy kirakatbabát is helyeztek középre, hogy a papír pazarlásán kívül a környezettudatosságot is hirdesse, a nadrág egy oldali felhajtása legalábbis a biciklis közlekedésre utal.

Szivárvány Szövetek méterárubolt, VII. Erzsébet körút

Ellenáll a fogyasztás terrorjának
Jó érzés látni, hogy manapság vannak még üzletek, amelyek ellenállnak a fogyasztói szokások nyomasztó változásának, amelyek voltaképp a kilencvenes években kezdődtek. Ennek a mai lakástextil és méteráru üzletnek a próbababája sápadt színével és anorexia-közeli testalkatával akár a Mango vagy más globális világmárkák kirakatában is megjelenhetne, de arckifejezése, sminkje és frizurája mégis őriz valamit a Nők a pult mögött című remek csehszlovák sorozat szellemiségéből. A baba mozdulata nagyvonalúságról és örömről tesz tanúbizonyságot, ezután fáj ránézni a kirakat fölött található kopott fényreklámra. Ha ön is ellenálló, szavazzon.

Woodoo ruházat és kiegészítők, VIII. Rákóczi út

Lámpaernyő az agy
A fej nélküli próbababákat az üzlet munkatársai láthatóan nem gondolták a forgalom növelésére alkalmas reklámfelületnek. Ezért kirakatrendezőjük úgy gondolta, a napbarnította bőr hatását keltő sötét torzókra az Ikeában keres fehér lámpabúrákat, úgy mégis kevésbé félelmetesek a figurák. A háttérben a színek harmóniája miatt barokk mintázatú tapéta látható, ami kiemeli az üzlet szezonális kínálatát is. Annak érdekében, hogy a fekete szín is megjelenjen valamilyen módon, a rendező szalagokat csavart a babák karjára. Ha a fejnélküliséget kompenzáló lámpaernyőt jó megoldásnak tartja, szavazzon a Woodoo-ra.

Yard, VIII. József körút

Végtagok nélkül
A kínai kirakatrendezői iskola híve ennek az üzletnek a kirakatrendezője, aki csak belemarkolt a reggel érkezett melltartók zsákjába, és gombostűvel rögzítette, amit csak tudott. A kirakat alapján az üzlet teljes kínálata feltérképezhető, az eladók így célirányos vásárlókra számíthatnak. Ennek a kaotikus rendezésnek létezik egy dadaista változata is, amikor a felfüggesztett fehérneműk közé műanyag végtagokra kesztyűt és zoknit húznak, és azokat is kifüggesztik a kirakat egy-egy meghatározott pontjára. Erre azonban nem láttunk példát a városi sétánk alkalmával, csak emlékeinkben él intenzíven. Ha ön is a kínai iskola híve, szavazzon.

Küldje el a kedvenc ruházati kirakatának a fotóját!

Támogassa ön is a kirakatrendezői szakma megújulását és ossza meg velünka kedvenc budapesti vagy vidéki ruhakirakatának fotóját egy rövid bemutató szöveg kíséretében. Az olvasóink által legjobbnak ítélt kirakathoz tartozó üzlet árukészletét pozitív hangvételű ajándékcikkben mutatjuk be.