A német nők többsége már tizenöt éves kortól használ öregedés elleni krémeket. A britek évente 791 millió eurót költenek kozmetikumokra.
Az európai lakosság elöregedése üzleti lehetőség a kozmetikumgyártó cégek számára: felmérések szerint az elkövetkező években Nagy-Britanniában bővülni fog a piac, elsősorban az idősebb generációhoz tartozók hiúsága miatt.

Ráncok és bevételek

A Mintel piackutató vállalat felmérése szerint a brit hölgyek az elkövetkező öt évben 24 százalékkal növelik az arcápoló szerek piacának bevételeit, ez önmagában egymilliárd euró értékű plusz bevételt jelent. Az előrejelzések szerint főleg az 50 évnél idősebb hölgyek vásárolnak majd több kozmetikai szert, ami a tanulmány szerint azt követeli meg, hogy jobban megkülönböztessék e vásárlói szegmenst például arcbőrük típusa szerint.

A britek nem félnek annyira

A brit arcápoló-piac gyarapodása annak is köszönhető, hogy a többi nyugat-európai országhoz viszonyítva, alacsonyabb szintű fogyasztásról indult növekedésnek. Ugyancsak a Mintel eredményei szerint a brit nőknek még ma is csak 36 százaléka használ ráncosodás elleni krémet, szemben a franciák és spanyolok 50 százalékával, és a német nők 66 százalékával.

Milliárdok a krémekre

Az öregedéstől legjobban a német nők tartanak, legtöbben már 15 éves koruktól használnak öregedés elleni krémeket. Érdekes adat, hogy a brit nők 65 százaléka tisztában van azzal: a jó arcbőrhöz sok vizet kell inni.

Ami a francia nőket illeti, noha kevesebben használnak öregedés elleni termékeket, mint a németek, mégis ők költik a legtöbbet kozmetikai termékekre az EU-ban, évente 2,2 milliárd eurót. Az olaszok ennek éppen a felét, a britek csak 791 millió eurót, a spanyolok 502 millió eurót.