Immár negyvenhatodik alkalommal rendezték meg a Salon International de la Lingerie fehérneművásárt Párizsban, ahol álarcos, combfixes és egyéb érdekes kiegészítőkkel elhalmozott modellek mutatták be a legújabb áttetsző csipkeárut. A vásár szervezője nem aggódik a gazdasági válság miatt, és úgy véli, hogy a nők ki vannak éhezve a fényűző fehérneműkre. A férfiakat ezzel szemben merész mintákkal és színekkel próbálják megnyerni a cégek. A gyártók láthatóan felkészültek a Valentin napon esedékes rohamra.

Már nincs egy hónap Valentin napig, amit nem csak a virágárusok és az édességgyártó cégek várnak remegve, hanem a fehérneműtervezők is. Így talán nem véletlen, hogy január 18-án nyitott meg Párizsban az immár 46. alkalommal megrendezett Salon International de la Lingerie. A szerdáig tartó fehérneművásár keretében hatszáz márka csipkeáruját csodálhatják meg az érdeklődők - írja a 3news.co.nz.

Luxusfehérneműkre vágynak a nők

Klikk a fehérneműs modellekért!

Cecila Viver, a vásár szervezője elmondta, nem aggódik amiatt, hogy a gazdasági világválság kedvezőtlenül hatna a divatipar eme szegmensére, hiszen 2008 első kilenc hónapjában 9%-os növekedést tapasztaltak. Igaz, az év utolsó szakaszában (amikor a fogyasztást sok területen visszafogták az emberek ) volt egy kisebb visszaesés. A kiállítók szerint a vásárlói magatartás is megváltozott az utóbbi időben, és főként a neves márkák darabjai a kelendőek.

Vivier úgy véli, a nők a fényűző és a luxus hatását keltő termékeket keresik. Ennek köszönhetően a cégek új színekkel próbálkoztak, és többek között a lila, a bordó és szürke fehérneműket kínálnak vevőiknek. Bár a képek láttán úgy tűnik, hogy inkább a fekete, a fehér és piros a domináns szín, mint körülbelül 1920 óta. Azon a területen sem változott sokat a trend, hogy a fehérneműt 2009-ben is botsáska alakú modellek mutatják be, nem pedig egészségesebben felszerelt nők.

Önállósodnak a férfiak

A férfiak számára készült alsóneműkkel szembeni követelmények is megváltoztak. Ez részben annak köszönhető, hogy 2007-ben már csak 42%-uk hagyta, hogy párja szerezze be neki az intim ruhadarabokat. A boxer természetesen továbbra is a legkelendőbb fazon. A svájci Athos például tetoválóművészeket kért fel, hogy tervezzenek mintákat a termékei számára. Athos de Oliveira elmondta, minden minta csak limitált példányszámban kapható, így aki akarja, igazi műgyűjtővé válhat. A spanyol XTG idén élénk színekkel és merész mintákkal próbálkozik, ugyanis a férfiak mintha egyre merészebbek lennének. Ami a Valentin napot illeti, a Chantelle vezérigazgatója, Patrice Kretz szerint az évnek ezen a napján a vásárlók 80%-a férfi, míg általában a fehérneműboltokba betérők csupán 5%-át teszik ki.