A Lakástrend és Design kiállítás évről-évre csodálatos utópiát tár elénk: azt mutatja meg, milyen körülmények között élhetnénk, ha nem lennénk híján két dolognak: pénznek és ízlésnek. Amíg mindez nem lesz a mienk, addig marad az egyik fiatal alkotó által megfogalmazott Adidas for Tesco életérzés.

A 10. Lakástrend és Design kiállításon látottak alapján nem könnyű megmondani, mi a trend, de azért próbáljunk összegezni: trend az überdimenzionális (értsd: akkora karosszék, amiben három ember is kényelmesen elfér), trend a növényi ornamentikával díszített felület (amit az ELLE Dekor szerint néhány éve Tord Boontje kezdett el és ma már mindenki majmol), a színes textíliák, na és persze még mindig a minimál, plusz a retró.

Csak túl kreítív ne legyen

Nézze meg képeinket!

A világmárkák standjainak tanulsága szerint azok a trendi lakberendezési tárgyak, melyek egészen másnak néznek ki, mint amik valójában, vagy melyek igazi vagy kamu reciklált anyagból készülnek. Az egyik legjobban sikerült standon, a Kludinál például csíkokra vágott irodai hulladékpapírból összerakott bálákon lehet üldögélni (recycling és stilizált szalmabála), világítótestet rejtő felfújható úszógumi tornyocskák (újraértelmezés) mellett, miközben az ember feje fölött úgy ötven plafonra rögzített esernyő védi, hogy rászakadjon az ég.

A többi stand is rendben van, némelyik ugyan kicsit túlzsúfolt (a dzsungel style-ban utazó Goa home), máskor meg látszik a meghökkentés vágya (csapokból és piszoárokból bőségesen rakott asztallal előrukkolt Svábbau Design), ám olyan enteriőrt nem találtunk, amire hónapok múltán is nosztalgikusan emlékeznénk vissza.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

De térjünk rá honi designereinkre, a hazai fiatal alkotókat felvonultató madeinhungary pavilon nemcsak részletgazdagabb, de ötletesebb megoldásokat is mutat, mint a múzeum beltere, ahonnan kókuszgolyó feliratos folyosón lehet átsétálni. Itt kapott helyet a szemléletformálás zászlóshajójaként ismert WAMP, a Magyar Szabadalmi Hivatal és számos fiatal designer, akik közül kedvenceink Gönczöl Gréta divattervező - akinek pislantós mellbimbóján érezhető ugyan némi ef zámbós hatás, de kollekciójának többi tagja nem rossz; valamint Szilágyi Dóra divattervező "Adidas for Tesco" kollekcióterve - amit mélységesen szimbolikusnak éreztünk.

Churros, kókuszgolyó és remek könyvek

A négynapos eseményt egy sor tematikailag kapcsolódó rendezvény kíséri a defo gondozásában, alternatív kiegészítésként pedig két dolgot ajánlunk figyelmükbe: egyrészt a múzeum pazar könyvekkel fölszerelt shopját, másrészt a bejárat előtt elhelyezett büfét, ahol még churros is kapható.

Klikk!

Menjenek hát csak el a Műcsarnokba, nézzék meg jól a 07-es innovációt, de ne számítsanak hatalmas durranásra: háromnegyed óra alatt ráérős, nézelődős tempóban az egész bejárható. És akinek szerencséje van, legalább kétszer belebotlik a kókuszgolyót osztogató hostessekbe.

10. Lakástrend és Design Kiállítás
Műcsarnok
Március 8-11.