A szexbomba a kedvenc rózsaszín fürdőgolyó, de a túlnyomó részt női fogyasztók a csokis arcpakolást, a mézes szappant, és a rózsás ajakbalszamot is kedvelték. A Lush bemutatta legújabb, talán az eddigieknél is nehezebb illatú biotermékeit.

"A vásárlók egyik kedvenc terméke a Sex Bomb fantázianevű fürdőgolyó. Általánosságban elmondható, hogy az édes illat fokozza a szerelmi vágyat" - mutatott egy kosár Barbie-rózsaszín hablabdára a Lush kozmetikai cég alkalmazottja, aki az Articsóka étterem bejáratához állított pult mögött kínálja a cég legújabb termékeit.

Szappan-életérzés

Klikk a képre!
Kijelentése több szempontból sem ért felkészületlenül. A cég nevének jelentése eleve az, hogy nedvdús, buja. Másrészt hiába drukkolnánk azoknak a reklámszakembereknek, akik olyan módon szeretnének újítani, hogy nem a szex és mítosz kulszavakra építik az eladási stratégiájukat. Általánosságban továbbra is a klasszikus sugallat a sikeres, amely szerint a megvásárolt termék magabiztossá, és ellenállhatatlanná tesz, birtoklásán keresztül fokozatosan felfedezzük, az üzleti és magánéleti sikereink egyre csak fokozódnak, az életstílusunk, esetleg a humorunk is fejlődik, majd minden előnyt kihasználva előfordulhat, hogy egy szinttel feljebb léphetünk a társadalmi ranglétrán.

Meglehet, hogy ez szélsőséges gondolatmenet, de mégis kevéssé hihető, amit a termékbemutatón egy angliai szakember állított. Eszerint amikor 1995-ben a dél-angliai Poole városban hagyományos receptek alapján forgalmazni kezdték a kozmetikumokat, nem is sejtették, hogy ekkora sikere lesz. Ehhez képest tíz év alatt a világ 35 országának 325 üzletében forgalmazzák az átható illatú készítményeket.

Ennivaló

"Olyan ennivaló. Ez a szappan olyan, mint egy tömbnyi méz, beleharapnék" - mondja ismerősének egy kosztümös nő. Noha ilyen mondatot nem fogalmaztunk volna meg soha, de a lényeg valóban ez: a termékek ételekre, és különösen édességekre hasonlítanak. Épp egy pralinét választottunk ki tesztelésre, amely mintha fehércsokiból készült volna, a szív közepén egy árnyalatnyi kakaóval. Az illata azonban inkább légfrissítőre emlékeztet. "Ez pedig egy úgynevett body butter" - fogta meg riporterünk kezét a Lush munkatársa, és kézfején egy levendulaillatú tömböt kezdett olvasztani. "Amint elolvad, hűvös érzést kelt, főleg a hason és a fenéken bársonyossá, és feszessé teszi a bőrt" - folytatta. Emellett azt éreztük, a bőrön filmréteg képződik.

onClick
A szemközti pultnál fagyira elmékeztető pakolások hűltek jéggel teli edényekben. "Ez nemcsak csokihabnak látszik, az alapanyagai közt valóban megtalálható a kakaó. Ezek a készítmények legfeljebb két hétig tárolhatók, mert nincs bennük tartósítószer" - mondta a pultnál álló kozmetikus, akit arról is kérdeztünk, miért olyan káros a tartósítószer. "Inkább összességében árt az egészségnek, hogy szinte minden, amit magunkhoz veszünk, szintetikus anyagokat tartalmaz" - válaszolta. A Lush termékek annyiban megfelelnek a természetesség és frissesség követelményének, hogy 70 százalékuk nem tartalmaz kemikáliát.

Fair Trade és parti

A másik érdekesség, amelyet már a következő asztalon kiállított újítások közt fedeztünk fel: egy Fair Trade cimkével ellátott fekete tégely. "A cég számos alapanyagot, köztük kakaóvajat, a kókuszolajat és organikus gyümölcsöket vásárol a harmadik világból. Csak olyan beszállítóktól rendeli az áruit, amelyek nem zsákmányolják ki a munkaerőt, nem alkalmaznak gyerekmunkásot" - mondta egy újabb munkatárs. A cél humánus, ennek ellenőrzése azonban már nehezebb. Az asztal körül ezalatt üzletasszonyok és kismamák gyülekeztek, sorozatban tesztelték az új ajakbalzsamokat, körömvédő krémet, majd a halántékbalzsamot, amely rendeltetése szerint fejfájás ellen kiváló. Egyikük neve Party On. Illata az old school kínai tigrisbalzsamra hasonlít, amelyiket az izomláztól a szúnyogcsipésig a legkülönfélébb panaszokra használtuk. Az előbbit azonban a biotermékek közt tartják számon.

"A készítmények alapjául szolgáló növényeket nem kezelték növényvédőszerekkel, a földet nem műtrágyázzák. A biotermékek kritériumai közé soroljuk azt is, hogy az elkészült kozmetikumokat nem teszteljük állatokon. A tesztszemélyek emberek, akik önként vállalják azt, hogy kipróbálják az egyes termékeket" - folytatta a kozmetikus. A tesztelésből annyiban kivettük a részünk, hogy felszerelkeztünk egy tégely halántékbalzsammal, amennyiben a temékek összeadódó nehéz illata a későbbiekben enyhe nyomást okozna a homlok mögött.