Roberto Cavalli mintha Frida Kahlo festményei előtt meditált volna az új kollekció megtervezése előtt. Donatella Versace a sivatag hercegnőiről és a Palm Springs-i villákról beszélt, Armani maradt a hagyományoknál. A milánói divathéten kiderült, mit hordunk jövő tavasszal. Vagy nem.

"A szőrme halott!" felirattal jelent meg a milánói kifutón a PETA állatvédő szervezet egyik aktivistája, tiltakozásával mintegy szerves részét képezve a bőrt és szőrmét amúgy nem túl gyakran használó Roberto Cavalli showjának. Az állatvédő szervezet ugyan minden lehetőséget kihasznál a minél látványosabb kampányokra, ezt a megoldást mégis meglepőnek és extrémnek tartotta a közönség.

A cári Oroszország és Mexikó

Klikk a képre!

A milánói divathéten bemutatott ruhák ugyanakkor csak részben lepték meg az érdeklődőket, némelyik divatház inkább az eddig megszokott stílust követte. A jövő év tavaszi és nyári kollekcióit bemutató sorozat egyik emlékezetes eseményeke Antonio Marras bemutatója volt, véli a Fashion Wire Daily divatszakmai hírügynökség tudósítója. Az algériai születésű tervező gyakran utal letűnt történelmi korokra, az aktuális trendektől nem teljesen függetlenül. Tavaly az 1800-as évek felének Angliáját idézte, amikor a stílus más tervezők közt is népszerű volt, idén pedig a cári Oroszországból merített ihletet.

Roberto Cavalli kollekciója hosszú meditációt sugall Frida Kahlo festményei előtt. A bemutatott női ruhák egy része a hagyományos maja ruhák vonalait követte. A bő szabású nyári ruhák többnyire élénk színűek, a piros mellett a sárga és a zöld a legjellemzőbb. Gianfranco Ferre divatháza kevesebb színnel dolgozott: a jövő évi kollekciót is az idei nyár legnagyobb divatszíne, a fehér határozza meg. A ruhák fazonja annál inkább szokatlan, és divatház a kiegészítőkre, köztük az óriási, fekete nosztalgia-napszemüvegekre is nagy hangsúlyt helyezett.

Fekete-fehér és kinőtt

A jövő évi Fendi-kollekció a hatvanas évek óta időről-időre visszatérő fekete-fehér kombinációt alkalmazza ipari mennyiségben. Az egykor szőrme- és bőrkikészítéssel foglalkozó család a kilencvenes évekre a női és férfidivat egyik meghatározója lett, és nemcsak a ruházat terén, hanem a luxus lakásdekorációk közt is keresett márka. Az újításairól viszont kevésbé híres brand.

A Max Mara új ötletei annál inkább megosztották a közönséget. A kollekció egyes darabjait mintha egy pszichiátriai intézet jellemző viseletei, és hangulata ihlette volna. A ruhákat bemutató modellek - köztük a show arcaként megjelenő Gemma Ward - külseje sem éppen az egészség kultuszát erősítette. A márkát egyébként Olaszország egyik legkeresettebb, de nem olcsó márkájaként említi az FWD. Az új kollekcióban megjelennek a férfias szabású sortok, a kasmír kardigánok, és jellemzően minden darab a viselőjének méreteihez képest jóval bővebb.

Sztárok a feszített víztükör mellett

Kattintson!

A Versace-ház sokkal inkább törekedett a nőies stílusra. Donatella Versace saját bevallása szerint a legújabb gyűjteményt a kaliforniai sivatagi város, Palm Springs ihlette, ahol számos Hollywoodból elköltözött híresség él. Nyilatkozataiban a Versace vezetője költeményeket rögtönzött a sivatag hercegnőiről, a feszített víztükör mellett napozó filmsztárokról, a bemutatott kollekciója azonban nem sokban tért el az eddigi hagyományoktól.

A Miu Miu még inkább törekedett a minimalista formákra, ahogyan a Menichetti divatház kollekciójában is a letisztult vonalakat lehetett felfedezni. Ez utóbbi a hatvanas évek stílusából is merített, és inkább a kiegészítőkkel - például vastag ezüst pántos szandál - együtt adott eredeti képet.

A divatvilág szakemberei Giorgio Armani kollekcióját várták még hasonlóan nagy érdeklődéssel. A jövő évi kollekciójában Armani egyre inkább a konzervatív stílust követi. Továbbra is jellemzőek az élre vasalt elegáns nadrágok, amelyeket ezúttal derékig érő dzsekivel viseltek a modellek. A klasszikus fekete és fehér mellett az ezüst is meghatározó színné vált a divatház kollekciójában.