Az egyéb márkák által módszeresen elkoptatott forradalmi újítás, az innováció, a modern ízlés és a kényeztetés kifejezések hangozatásával egy új luxus kávémárka vonult be a magyar piacra, amelynek apropóján megtudtuk, nálunk komoly hagyománya van a kávézásnak.

„Magyarország szép ország és komoly hagyománya van itt a kávézásnak” – kezdte bemutatóját nem túl eredeti módon Gerhard Berssenbrügge a Nestlé Nespresso ügyvezető igazgatója a világ 35 országában létező kávémárka magyarországi megjelenése alkalmából.

Szemben Vuitton-táskák

„A magyar vásárlók érdeklődése egyre inkább növekszik a prémium termékek iránt, ezért ezen a piacon is nagy sikerekre számítunk” – mondta Berssenbrügge hozzátéve, Kelet-Közép-Európában elsőként idehaza jelenik meg a márka, amelyet a sajtóanyagban egyébként a világ legjobb kávéjának tituláltak.

Egyelőre a széles közönségnek még nincs erről tapasztalata, a vezetőség arra utalt, hogy néhány hetes teszt-üzemmód, és az azt követő pozitív reakciók hatására nyitják meg az üzletüket az Andrássy úton. Az igazgató a szemközti épületre mutatott, ahol hamarosan Luis Vuitton márkaüzlet nyílik, ezzel bizonyosnak látja, hogy elegáns környezetben várják a vásárlóikat. A bemutató sajtótájékoztatón megjelent nagy számú újságíró ezután hosszú, a Nespresso történetére, a cégfilozófiára, és többek közt az üzleti eredmények monoton ismertetésére kitérő előadást hallgathattak meg állva, legtöbbjük tárolási alkalmatosság híján kabátban.

Közhelyek és életstílus

A cégről készült promóciós film sok újdonsággal nem szolgált a prémium kávémárkáról, a reklámfilmes dramaturgia alapján röviden bemutatták a kávékészítés folyamatát az ültetvényen végzett munkától a társasági szertartásként értelmezhető fogyasztásig, a film képi világa és a zeneválasztás markánsan utalt arra, itt egy életstílust foglaltak össze. Ezt követően olyan, mára egyéb brandek által jó ideje elkoptatott kifejezéseket hallottunk, mint forradalmi újítás, innováció, modern ízlés, személyre szabott megoldások, kényeztetés.

A kiállítás megnyitóra emlékeztető eseményen a letisztult formavilágot hirdető boltot is szemügyre vettük. A Nespresso színes kávékapszulái a belső építészet részeként többek közt a falakra rögzítették. Az egyik polcon egy műanyag kapszulatartóban találtuk ugyanazokat az adagokat, amelyeknek ára az eszközzel együtt több mint 8 ezer forint volt. A fröccsöntött műanyag kapszulákban található kávéadagot a cég erre a célra tervezett kávéfőzőiben lehet elkészíteni. A javarészt kocka alakú kávéfőzőket a cég vezetése a mai szokások szerint intelligens gépnek nevezte.

Kávé a falon

A polcokon 30-60 ezer forintos értékű, a színükre vonatkozólag is külön fanzázianévvel (elefántcsont, titán) ellátott gépek találhatók, néhány, bonyolultabbnak tűnő szerkezet árát azonban még nem találtuk meg, lévén nem kerültek forgalomba. A cég koncepciójának két alappillére ez, a harmadiknak pedig a Nespresso Club nevet adta a trend-érzékeny vezetőség, amelynek lényege, hogy szaktanáccsal állnak a vevők rendelkezésére, vélhetően a gépek használatára vonatkozólag.

A bemutató szerint a cég kávéjához többek közt éttermekben és hotelekben lehet hozzájutni, és az új márkák megkedveltetésére alkalmas hírességek közül a cég vezetősége előszeretettel emlegette George Clooney nevét, kiemelve, hogy amerikai és olaszországi otthonában is ezt kultiválja.