A legtudatosabb és legtöbbet költő vásárlók a webáruházakban költenek, bár arányuk még mindig alacsony. A Kirakat.hu megbízásából a Szonda-Ipsos azt vizsgálta, milyenek a magyar internetezők karácsonyi vásárlási szokásai, és azok mennyiben különböznek a nem-internetezők idei ajándékozási terveitől. Kiderült, hogy a kozmetikum, könyv és ruha a slágercikkek idén az internetező ajándékvásárlók körében.
Többet költenek több emberre
A felmérésből kiderült az is, hogy az internetezők az átlagosnál jóval több embert terveznek megajándékozni, erre harmincezer forintnál nagyobb összeget szánnak, és hogy valamennyi árukategória vásárlása terén nagyobb arányban képviseltetik magukat az átlagosnál. Összességében jobb anyagi körülmények között élnek, mint a másik vizsgált célcsoport.
Az internet-használókat tovább lehet differenciálni annak alapján, hogy vásárlásaikat megelőzően az interneten tájékozódnak-e. Míg az internet használóinak a fele (52%) szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére (25%) jellemző ugyanez. Az internetről nem tájékozódóknak a 27%-a szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt. Körükben a személyes tapasztalat az elsődleges. Arra is kíváncsiak voltak a felmérés készítői, hogy az internetezők közül webáruházban vásárlók miképpen tájékozódnak vásárlás előtt. Az derült ki, hogy a webáruházat kipróbálóknak a kétharmada (67%) szokott informálódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig a másik szegmensnek csak a fele (50%) teszi meg ugyanezt.