Ön mit szólna hozzá, ha kedden délben azt mondanák önnek, beszélgessünk a ráncosodásról? Mert nekem azt mondták, ami még a kisebbik baj, de rögtön meg is kérdezték, mennyit törődök naponta a ráncaimmal. Mint egy kis baráti szemináriumi foglalkozás alatt, a budapesti Art'otelben tartott sajtóbeszélgetés során tíz perc alatt megtudtam minden újságírónőről, mennyire ráncos, mennyit foglalkozik az öregedéssel, és mindez mennyire aggasztja.
A Johnson&Johnson úgy látszik, ellenkampányt indít a Dove "természetes szépség" ötletére, és ezúton üzeni minden nőnek: lehet hogy most még szép és sima bőrű, de ez hamar megváltozik majd, a természetes szépség ugyanis negyven fölött túrót sem ér. És ezt én is bizonyíthatom, hiszen kábé ötven darab fényképet kellett végignéznem a kivetítőn, melyek öreg emberek mély, mélyebb és még tovább mélyülő ráncait voltak hivatottak bemutatni. Majd végignéztem, hogyan múltak el mindezek a Johnson&Johnson új termékétől, a Roc ránctalanító krémektől.
Ránc mindenkinek
"A ráncosodást nem lehet elkerülni" - nyugtatott meg minket Nagy Katalin ügyeletes bőrgyógyász, aki szerint ezt tudomásul kell venni, mint ahogy azt is, hogy ha fel akarjuk venni a harcot az öregedés ellen, akkor minőségi krémeket kell vásárolni, például a véletlenül épp a J&J által gyártott Roc Retinoxot. De emellett nem árt sokat inni, helyesen táplálkozni, nem dohányozni, és azonnal "megenni mindent, ami sárga", mert abban van az A vitamin. Ráadásul nem árt tudni, hogy nemcsak ráncosak leszünk, hanem egy idő után bőrünk foltos, lógós és petyhüdt lesz. Ez Nagy Katalin szerint a nők 95 százalékát aggasztja, a maradék öt százalékot csak azért nem, mert az nem törődik semmivel.
A Johnson&Johnson összesen 421 darab fényképet készített korosodó hölgyekről, aminek szerencsére csak egy részét vetítették le nekünk. Ezeket a képeket megmutatták egy igazi professzornak is, aki felbecsülte a nők életkorát, majd 12 hétig Roc Retinoxkrémmel kezelték a hölgyeket, és újfent megmutatták őket a professzornak, aki ezúttal tíz évvel fiatalabbnak becsülte őket. Mindez tehát azt jelenti, hogy az új ránctalanító krém tíz évet fiatalít. Legalább.
Csupa luxus
"Egy igazi csemegét kínálunk a magyar hölgyeknek, hiszen ez a krém a termékeink Porschéja" - kiáltott fel Chrenóczy-Nagy Judit a gyártó cég képviseletében, és úgy gondolta, ha már egyszer magához ragadta a szót, nem is engedi át másnak többé. Ezek után egy hosszú előadást tartott a Johnson&Johnson és a Roc cégek történetéről, a kutatásokról és kísérletekről, az évi 12 ezer milliárdos bevételről, a retinolról, arról, hogy mennyire nehéz egy ilyen úttörő cégnek, és hogy egy ilyen kis Roc tubusban 10 szabadalom és 20 klinikai kísérlet bújik meg.
A Johnson&Johnson kijátszotta az aduászt, a Roc Retinox termékek ugyanis kizárólag patikákban kaphatók, ami nyilvánvalóan hatalmas húzóerő egy olyan országban, ahol a patika szó valami makulátlan, misztikus izé, és ahol egy-egy hirtelen jött hétvégi migrén vagy menstruáció esetén a város egy távoli pontjára kell elvánszorogni, hogy ügyeleti díjért cserébe fájdalomcsillapítóhoz jussunk. Egyébként a konkurens Vichy termékei is csak gyógyszertárakban kaphatók. Chrenóczy-Nagy Judit szerint azért forgalmazzák kizárólag gyógyszertárban a készítményt hogy a ránctalanítás iránt érdeklődő hölgyek tudásszomját a patikusok maradéktalanul ki tudják elégíteni.
A PR-esemény iránt eddig rendkívüli érdeklődést mutató kolléganőimnél ezen a ponton elszakadt a cérna, és jogosan vetették fel, hogy mutassanak nekik egy patikust, aki majd az üvegfal mögül elmagyarázza nekik a termék összetételét és hosszútávú hatásait, miközben ötvenen állnak sorba. A céget képviselő hölgy azonban kivágta magát, és elmondta, ez a Roc-kal nem fordulhat elő, mert ők csak olyan gyógyszertárban árulják majd a terméket, ahol a patikusoknak van idejük minderre. Ezen kívül többször hangsúlyozta, a krém tényleg tíz évet fiatalít, és "tisztára olyan, mintha hazavinnénk a plasztikai sebészt".
Chrenóczy-Nagy Judit kábé 35 percig beszélt teljesen összefüggően, de látszott rajta, hogy tízszer ennyit is tudna, és álmából felköltve el tudná mondani bármelyik klinikai kísérletet. Mindez kedden délben, éhgyomorra kissé idegesített, de most, némi lazac után úgy látom, tulajdonképpen jó lenne, ha mindenki ilyen alaposan végezné a munkáját. Mint ahogy az is jó lenne, ha mindenki olyan magabiztos lenne, mint az a nő a Roc plakáton, aki középen elválasztott hajával és vastagon kihúzott szájával bátran vállalja, hogy pontosan annyi idős, mint amennyinek kinéz.
|