|
Hoztunk fürdőruhaalsót, ezért kicsit izgulunk, mert itt meztelenül, vászonköténnyel szokás fürdőzni. Félünk, ki fogunk lógni a rengeteg csupasz közül. Ehhez képes már az ajtóban kiderül, kötény nekünk nem jut. A kötényben sokkal jobb izzadni, mert kellemes vászon anyagból van, és legalább elöl takar, egészen addig, amíg egy egészen apró mozdulatot nem tesz az ember. Viszont ha a fürdőző mozdulatra vetemedik, a kötény a köldökén kívül tulajdonképpen mindent láttatni enged. Ahogy az öltözők felé haladunk, megdöbbenve látjuk, a legtöbb csaj fürdőruhában tolong a medence felé. 'Csak alsó'-megoldásunkkal innentől meg már attól félek, ki fogunk lógni a rengeteg bikinis közül. A választ a hideg elleni atlétatrikó adja, amitől az első hűsítő csobbanás után a kerületi vizespóló-verseny utolsó előtti helyezettjének érezem magam.
Mindenki vigyorog
Rohanunk a szaunába. Idilli kép, valaki halkan a számelmélet óra borzalmairól duruzsol, valaki a lábszőréről tart kiselőadást, valaki arról, vajon narancsos, vagy citromos a Bambi, amit az előtérben adtak. Narancsos. Feltűnik, hogy mindenki vigyorog. Na nem olyan debilmódon, hanem felszabadultan. Felszabadult vigyorgók vállnak lassan, de szisztematikusan cseppfolyóssá, egyetlen, hömpölygő izzadtságtócsában egyesülve. Hogy örülne Rousseau, ha látná - persze nem azért, mert csupasz nőket leshet egy rakáson-, hanem mert tócsa szempontból mindenki egyenlő.
Filozofikus gondolatkora jól jön a hideg zuhany, aztán a középső medence. A szemfesték és a víz találkozása Marilyn Mansonná alakít, de nem érdekel, hanyatt vágódunk a vízfelszínen és nézegetjük a kupola kaleidoszkópszerű színes fénymozaikjait. Amikor ebből is elég, rohanunk a nedves gőzbe. Ötven fokos, hatalmas a páratartalom, és ki van rá írva, hogy csak saját felelősségre. Bátor, vizespólós Marilyn Mansonok vagyunk, miért ne mernénk? Éget. A bőrünk, a torkunk, a szemünk, a szánk, fel akar gyulladni. Ülj le, mindjárt jobb lesz, szól oda egy kötényes, és már irigykedő pillantásra sincs erőnk, lerogyunk a törölközőre. Tényleg jobb lett, legalább tíz percig maradunk, közben magazincikkeket idézünk fel, amik azt írják, a gőzben kitágul a pórus, és kijön onnan a méreg.
Vöröslő fejjel előmászok a gőzből, Lánczi Éva, a Tűsarok.org főszerkesztője éppen kihirdeti, a nagy pihenőben lesz a felolvasás. A pihenő kényelmes ágyakat jelent, ahol lehet fetrengeni, ha nagyon elfáradtunk a melegben. Mindenki kíváncsi az irodalmárokra, ha lenne csillár, még onnan is lógnának, de nincs.
Irodalmi izzadás
Karafiáth Orsolya és Kiss Noémi beöltözve adja elő a darabot, amit erre az alkalomra írt. Karafiáth égőpiros göndör parókában, felfújhatós krokodillal és óriás rózsaszín úszógumival feszít, Kiss Noémi békatalppal, úszósapkával - később a szövegből kiderül -, NDK-s úszónőnek öltözött. A darab kerete a pletyka: a két csaj összefutott a strandon, és kibeszéli a fürdőben pancsoló nőket, akik amúgy a világtörténelem és irodalom nagy alakjai. Hatalmas röhögés közepette leszólják az arra pancsoló Susan Sontagot, (őt Kiss Noémi Vasárnapi Zsuzsiként emlegeti), kap a medence szélén sápadtan álldogáló Jane Austen, és Szapphó is, aki épp el van foglalva, fel akar szedni egy kiscsajt.
Bódis Kriszta egy verset és készülő könyvének részletét hozta. Utóbbiról előljáróban elmondja, nyomasztónak szánta. Utólag elmondhatjuk, zseniális, de tényleg nyomasztó. A címe Apa, egy férfi mesél a gyerekéről és a feleségéről, aki egy kurva, mert a szelídségével felhergeli az embert, és ha megverik, és elzavarják a háztól, napokig képes arra, hogy nem főz. Nagy Ildikó Noémi következik. Fekete bőrtanga és hozzá illő bőrfűző a ruhája, a hajában két evőpálca, és végül is ez a legérdekesebb, amit a produkciójáról mondhatunk. Élete nagy élményéről, az egerszalóki fürdőzésről mesél, ahol körülölelték őt az emberek. Ez sokkal jobb élmény volt, mint százötven négyzetméteres amerikai otthonában az a buli, amikor 14 éves volt, és a többiek nem segítettek összeszedni a pattogatott kukoricát, és ráadásul még csak el sem köszöntek.