horoszkóp

Claudia Schiffer feltárta a mellei közti szakadékot

2009.03.09. 13:30
Claudia Schiffer ismét és nagyon sokadszorra szerepel a Vogue-ban. Ezúttal az angol kiadás címlaplánya lett, és a lapnak adott interjújában a pályája elejéről, hogy mennyire önbizalomhiányos volt, és arról beszél, hogy régen a modellek egymásért és nem egymással harcoltak.

Nem igazán lehet pontosan összeszámolni, hogy Claudia Schiffer hány magazin címlapján szerepelt – a különféle fellelhető adatok alapján, nagyjából 500 –, illetve, hogy hány magazinban jelent meg róla eddig fotósorozat. A most 38 éves szupermodell a Vogue-ban rengetegszer szerepelt már, tavaly is a lap legalább négy helyi mutációjában láthattuk, most viszont az egyik legpatinásabb kiadás, az angol Vogue címlapján lesz, áprilisban. Itt is harmadszor szerepel már, 1989 és 1996 után.

A Vogue-ban

A húsz évvel ezelőtti első Vogue címlapja óta persze sokat fejlődött a számítógépes retusálás, sőt leginkább megszületett és csak utána fejlődött, Schifferen mégis, mintha nehezen fogna az idő. A fotósorozat néhány kiszivárogtatott képe elterjedt a különféle fórumokon, ahol nagy általánosságban azt mondták az emberek, hogy Schiffer sokkal fiatalosabbnak néz ki, mint a nála akár húsz évvel fiatalabb modellek.

A ma is az egyik legszebb nőnek számító Schiffer sokáig nem tartotta magát szépnek, és emiatt önbizalomhiánya volt. A Daily Mail idézi a Vogue-gal készített interjút, amiben Schiffer azt mondja, az első próbafotózásra úgy ment el, hogy biztos volt benne, munkaajánlat nélkül küldik majd haza, ami a csúnyaságáról szóló elméletét fogja igazolni. „Sosem gondoltam, hogy szép vagyok. Nem tartoztam a népszerű, szép lányok közé az iskolában. Miután felfedeztek, és megcsinálták a próbafotókat, biztos voltam benne, hogy rá fognak jönni, nagy hibát követtek el, és visszaküldenek” – mesélte Schiffer. David Copperfield egykori barátnőjére rácáfolt az élet, és most 38 évesen, két gyerek anyjaként még mindig a Vogue címlapján pózol. A Vogue honlapja szerint 15 éves korában fedezték fel egy düsseldorfi diszkóban.

Schiffer nem akarja abbahagyni a modellkedést, de a karrierje érdekében nem kezeltetné magát botox-szal, hogy ráncai eltűnjenek. „Méreg a bőrömben, és senki sem ismeri a hosszútávú hatásait. Sokkal jobban félek tőle, mint egy ránctól a homlokomon. Minden barátom velem egykorú, és együtt öregszünk. Beszélünk róla, sajnálkozunk, de engem nem zavar” – mesélte a modell a Vogue-nak.

Schiffer, aki jelenleg Matthew Vaughn producer felesége, azt mondja, a most is tökéletes alakját annak köszönheti, hogy odafigyel az étkezésre, valamint az évek alatt sikerült tökéletesítenie a jóga és a pilatesedzések heti arányát. A modell szerint heti három alkalom pilatesszel vegyített jóga csodákra képes. Így az alakját is meg tudja őrizni, és egyik szenvedélyének az evésnek is hódolhat. Képtelen ugyanis egy-egy étkezést kihagyni.

A modell a szépségtippek mellett karrierje kezdetéről is beszélt a lapnak. Elmondta, hogy a népszerű elképzelés ellenére, miszerint a modellek gyűlölik egymást, és igyekeznek egymás sorsát megkeseríteni, sokszor nem egymás ellen, hanem egymásért küzdöttek. „Persze, versengés volt, mert minden munkát köztünk osztottak szét, de egymásra voltunk utalva, és kiálltunk egymásért. Még csoportos döntéseket is hoztunk, hogy ne csináljunk meg egy munkát, ha egy tervező rosszul bánt valamelyikünkkel” – mesélt karrierjéről, a mostanra saját márkanévvé alakult modell.

Schiffer népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy Style.com-on nem a modellek, hanem a hírességek között találjuk, pedig még bőven aktív modell, és nem is tervezi a visszavonulást, ezért a hírességek közé kategorizálást az sem magyarázza, hogy visszavonult volna már a szakmájától. „Tudom, hogy egy nap túl öregnek fognak tartani. Úgy gondolom viszont, hogy a negyvenes nők egészségesebbnek és összeszedettebbnek néznek ki, mint néhány húszéves lány. Találkoztam nőkkel, akiknek negyvenéves korukban sokkal jobb testük volt, mint korábban, mert éveken át dolgoztak vele” – olvasható Schiffer gondolata a Vogue oldalán.

A mostani képeket Patrick Demarchelier készítette, aki az egyik híres szabadúszó divatfotós. A francia fotós 2004-től kezdve rendszeresen készít sorozatokat a francia és az amerikai Vogue-nak, az angolban kicsit ritkábban láthatjuk. Korábban leginkább a Harper’s Bazaar visszatérő fotósa volt hosszú éveken keresztül. Olyan cégeknek készített reklámkampányokat, mint a Dior, a Louis Vuitton, a TAG Heuer, az Yves Saint Laurent, a Lacoste vagy a Calvin Klein.