- Egyébként mizu? Be vagy rekedve?
- Igen, dögrováson vagyok: tüdőgyulladást kaptam egy vizespóló versenyen.
Mint egy filmfesztiválon
A mondat egy Zimány Linda közeli kísérőlány szájából hangzott el a Sugarbird legújabb kollekciójának címlapfotózásán. Egy apró, budai fotóstúdióban gyűlt össze a Covergirls gyűjtőnéven emlegetett, és idén tavasszal Horváth Évával kiegészült Zimány-Bódi-Dukai alfakommandó, valamint a sajtó képviselő. Mindez olyan koncentrációt jelentett a térben, amelyik csaknem elviselhetetlen volt azoknak, akiknek éppen nincs friss emlékük a saigoni hús és ajándékpiac elképesztő forgalmáról. A fotósok, mint egy filmfesztiválon, három-négy sorba rendeződve utasítgatták a modelleket, hogy milyen pózt vegyenek fel.
A Sugarbird igen aktív hazai ruhamárka, az idei tavasz/nyári kollekció számára készült katalógus számára február végén már tartottak egy nyilvános fotózást, és most még egy médiaeseményt szerveztek a borító elkészítésének megörökítésére. Mivel a közleményeikben többnyire azt olvassuk, a szóban forgó alfakommandó a ruhák tervezésében kivette a részét, ennek a nehéz, de szép szakmának az alapjairól kérdezgettük őket, amikor éppen nem villantak vakuk a szemükbe. Voltak, akik a kedvenc rajzfilmfiguráikról kérdezgették a modelleket, voltak, akik a nemzeti ünnepekhez kapcsolódó tüntetési szokásaikról - lévén, közeleg a szezon - mi viszont maradtunk a praktikus részleteknél.
V. Csonka Hedvig, a Frakkmániás ruhatervező
„Tíz éve tervezek. Az Aboriginaltól kezdve nagyon sok cégnek terveztem már ruhákat, aztán elmentem babázni. Amikor visszatértem, úgy gondoltam, ha már annyi céget sikerült a topra emelnem a munkám által, akkor már megteremtem a saját márkámat”- vázolta a Velvetnek a Sugarbird márka eredetét az alapító V. Csonka Hedvig. A ruhatervező az elsők között volt, aki a nemzetközi minták alapján úgy gondolta, hazai celebet is bevon a kollekciók megalkotásába, mint elmondta, Stella McCartney példája is hatással volt rá, aki az Adidasnak tervez évek óta. Az első celeb a márka életében Rubint Réka volt, de az ő nevével népszerűsített ruhák nem voltak sikeresek. A cég következő ötlete volt, hogy ismert hazai glammodelleket kér fel, így esett a választásuk Dukai Reginára, Zimány Lindára és Bódi Sylvire. „Pozitív személyiségeket kerestünk, akiknek jó ízlésük van. Mondhatnám, hogy Magyarországon ők számítanak a topmodelleknek” - mutatott rá a vitatott nemzeti sajátosságra V. Csonka Hedvig. A márka celebcsapata idén tavasszal Horváth Éva műsorvezetővel bővült, aki fürdőruhákhoz, nyári és strandruhákhoz adja az arcát. „A Covergirls-ök mellé olyan személyiséget kellett keresnünk, aki méltó társ mellettük, és megfelel a piac igényeinek is, mert mindig a piac diktál.” A celebgárdában egy valódi divattervező is helyet kapott, Herczeg Zoltán, aki ezen kívül nem sűrűn tervez női ruhákat.
V. Csonka Hedvig azt is megemlítette, az utóbbi időben azzal foglalkozott, hogy megszerezze a kultikus magyar rajzfilmfigurák licenszét, majd pólókra, ruhákra nyomja őket. „Mindig nagy álmom volt, hogy Vukos pólóm legyen, ne pedig Mickey egeres, vagy Csőrikés. Így szereztem meg már korábban Pompont, Picurt, Gombóc Artúrt, a legújabb kollekcióban pedig a Frakk figuráit jelenítjük meg. A eladásokból befolyt összeg tíz százalékát felajánjuk majd egy állatmenhely javára” - számolt be jótékonysági céljairól a cégvezető.”
A magyar nők a dögös, fekete ruhákat szeretik
„Nem vagyunk divattervezők, nem végeztünk ilyen iskolát” - kezdte Bódi Sylvi. „De rengeteg ötlet van a fejünkben, milyen ruhákat szeretnénk hordani, és azokat megosztjuk a cégvezetővel, Hédivel (V. Csonka Hedvig).” A glammodell elmondta, a legelső hármas kollekció megjelenése után az ő nevével értékesített széria volt a legnépszerűbb az eladások alapján, ebből azt az általános következtetést vonta le, hogy a - luxusautók illatára és istállószagra gerjedő - magyar nők a fekete, dögös, nőies ruhákat kedvelik.
Bódi Sylvi a pin up stílust jelenítette meg ezen a fotózáson, amelyik most nagy divat a nemzetközi divatvilágban, a nyolcvanas-kilencvenes évek topmodelljei rendszeresen erre a stílusra vetkőzve térnek vissza. „Mindig rizikós, ha új stílussal próbálkozom, de kockáztatni kell, anélkül nincs eredmény.” A modell az idei trendből a csipkés babydollokat kedveli a leginkább, amelyeket farmerrel is fel lehet venni, „de arra is jók, hogy otthon szexin takaríts ben.” Bódi Sylvi ezenkívül a joggingnadrágért is lelkesedik, de csak tűsarkú cipővel.
Amit nem sajnál felrántani a napolajas testére
Tovább kutattuk a divattervezés szakmai alapjait, ezért Zimány Lindához fordultunk. „Számításba kell vennem, hogy teljesen más a tömegek ízlése, mint az enyém. Az emberek nagyon szeretik a strasszos dolgokat, én meg nem szeretem, úgyhogy ebben kompromisszumot kell kötni”- mondta a glammodell, akinek éppen egy mályvaszínű ajakfényt nyújtott át egy barátnője a strasszmentes csillogás jegyében.
Horváth Éva a márka legújabb arca, aki ezen az eseményen a legkevesebb ruhát viselte. Ha épp nem fürdőruhában, akkor zöld forrónadrágban nyilatkozott, jelen esetben arról, évekig nem találta a tökéletes strandruhát széles e világon. „Ugye olyan cuccot keres az ember, amit nem sajnál felrántani a napolajas testére, ki lehet mosni könnyen. De nem találtam semmit, a hagyományos fenéktakaró kendőkön kívül. Egyszer aztán Ázsiában, a tengerparton, amikor az árusok hozták a portékáikat, végre vehettem egy lezser, tunikaszerű ruhát. Ezért is örülök, hogy részt vettem egy strandkollekciónak a megtervezésében” – tömte be a széles piaci rést Horváth Éva.
Az idei divat a Covergirls-ök szerint
„A pin upos dolog nagyon megy”- mondta Bódi Sylvi, akitől trendelőrejelzést kértünk. „A pöttyös, pasztelles dolgok is mennek. Persze nekem továbbra is a fekete a fő színem. Nyáron jön a fehér és a pasztell is. A rózsaszínt igyekszem mellőzni, ki nem állhatom.” Zimány Linda színesebb tavaszi divatról számolt be. „Jön vissza a szafari”- mondta. „Megmarad a többféle vonal, látni neonszíneket is, és marad a cicanadrág, a színes melegítők. A kockás is divat lesz, de nem a skót, azt már ellőttük télen, hanem a country stílus. A rockos stílus is marad, a bőrdzsekik, fehér pólók és nagy nyakláncok.” Ha még ennél is több előrejelzésre vágynak, tekintsék meg divatösszeállításunkat.