„Úgy látom, idén a hálóing a legmenőbb utcái ruha”- jegyezte meg egy lány a barátnőjének, miután az Aréna Pláza tavaszi kínálatát nagyjából megismerte. A kávézók előtt éppen reklámspot forgatása kezdődött, a főszereplő egy hálóingnek látszó selyemslafrokban pörgött a kamera előtt rendkívül elégedetten, miközben a fejére piros szirmok hulltak a szellőztetőrendszerből.
A pláza a hagyományos eszközökkel is lelkesen jelezte, hogy elérkezett a fogyasztási tavasz, a téli kollekciók nagy részét már bevonták, és a helyükre áttetsző blúzok, selyemtunikák, fodros etnószoknyák kerültek. Körbejártuk a legnépszerűbb márkaüzleteket, hogy képet alkossunk arról, milyen színek és fazonok lesznek divatosak idén tavasszal a nők körében.
Az égen néma állócsillagok
Fotóink titokban, a márkaüzletek öltözőiben készültek, olyanok, amilyenek
A C&A számára felkért tervezők a munkájuk nagy részében valószínűleg a Megáll az idő című klasszikus magyar slágert hallgatták háttérzeneként (itt önök is részesülhetnek benne Hollós Ilona énekesnő jóvoltából), és az ihlettől megtáltosodva megalkották azokat a főbb vonalakat, amelyeket már tavalyfelfedeztünk városi trendkörképeink alkalmával. Eszerint a színes, finom muszlinblúzok, Y-vonalú tunikák, a virág és állatmintás szoknyák, és a már tavaly is remekül népszerűsített vászon és ballonkabátok terén nyújtanak széles választékot.
Éles váltás volt az üzletből távozva egyből a Pepe Jeans márkaboltjába betérni, ahol egy-két darabon valóban elámultunk. Egész körképünk kedvenc darabja az a selyemből készült, élénkszínű, kockás, vállpánt nélküli tunika, amelynek alját Andy Warhol, az amerikai popkultúra jeles alakja által 1962-ben megrajzolt Campbell-féle leveskonzervek díszítették. Bizonyára eredeti a blúz, mivel az ára 44590 forint. Kevésbé egyedi – nem a The Factoryból származó- , de nagyon színes tunikákat találtunk még ebben az üzletben, mielőtt megismertük volna a nagy kékséget a Berschkában.
Rövidülnek a szoknyahosszak
Ez lesz a divat idén
A nagy, nemzetközi divatházak korábbi bemutatói alapján az év elején összegeztük a várható trendeket. Eszerint a fő divatszín idén is a lila és annak árnyalatai maradnak, a nagymintás nyomott textileket, és a vízszintes csíkos darabok lesznek a legmenőbbek. Évek óta visszatér a matrózcsíkos ruha nyaranta, a és a fekete-fehér kombók, ez idén sem lesz másképp. A legmenőbb sziluett az Y-vonal, kis részben az A-vonal is marad. Az antiszexuális hammernadrágok valamely misztikus oknál fogva divatban maradnak idén, sőt, a bő kezeslábasokból is széles lesz a kínálat a női konfekcióban.
A tinik és huszonévesek az összes szín közül a kék árnyalatait választhatják idén tavasszal a legnagyobb számban. A Bershka kedvenc színe a szürkéskék, a kedvenc darabja a csillogó széldzseki és a kék, denim hammernadrág. A márkabolt optimista vezetősége már a szandálokat is értékesíteni kezdte.
A Stradivarius csaknem teljes kollekciója áttetszik, vagy csillog. A színes muszlinblúzok A-vonalúak, és empire fazonúak, egyesek fodroksak is, némi táplálkozási zavarra szükség van ahhoz, hogy jól álljanak. Fodros miniszoknyából is többfélét találtunk, a szoknyahosszak egyre csak rövidülnek. De ne szaladjunk ennyire előre, még csak az átmeneti kabátok szezonjára várunk, amelyek a ballonkabátok hagyományos színeiben, de csillogó kivitelben kaphatók, lehet, hogy vízhatlanok.
A selyehernyók tündöklése
A Promod tervezői sem cseréltek igen gyakorta cédét munka közben, látható némi átfedés a korábbi kínálatukban és a legújabb ruháikban. Az etnóvonalat továbbra is erősítik, a bő vászonruhák, és a színes, apró mintás blúzok terjeszkednek polcról polcra.
A Zarának minden távol-keleti selyemgyár vezetője hálás lehet, hogy alkalmazottai agyondolgozhatták magukat a tavaszi szezonra. A spanyol márka tűnik a piacvezetőnek az utcai használatú hálóingek és pizsamák terén, de szerencsére elmondható, hogy nem az eklektikus vietnámi és khmer trendeket figyelembe véve alkották meg a fazonokat, hanem igen szép darabokat sikerült tervezniük. Első látásra úgy tűnt, az élénk türkiz és lila selyemtunikákat strandruhának szánták valamelyik francia tengerparti szakaszra, de az eladó szerint ezek bőven utcai viseletek lesznek. A Zara a lábszárközépig érő vászonnadrágokban is nagy lehetőségeket feltételez, legalábbis az árubőséget tekintve.
Visszatérve Roberto Cavallihoz
„Thank God, I’m a Woman” szlogennel várja a vásárlóit az Orsay. Ha máskor nem is, a ruhavásárlásnál ez valóban nagy könnyebbséget jelent, mert a női konfekció idén bőségesebbnek tűnik, mint a férfiaknak tervezett ruhák. A régen ciklámennek, most fuksziának nevezett élénk rózsaszín és az ametiszt szín is valahogyan jobban áll általában a nőkön, mint férfiakon.
Istenhez visszatérve - aki Roberto Cavalli szerint a legnagyobb divattervező - két nagy alkotása, a tenger és az ég kapja a legnagyobb figyelmet ebben a szezonban. A Pimkie a Bershkához hasonlóan a kéket részesíti előnyben, a derült ég-kék, a vihar előtti kék, a nagyvárosi szmoggal színezett kék, a korareggel-kék, és a napnyugta előtt egy órával látható égszínkék a legmenőbb árnyalatok. A tenger motívumát a Tally Weil üzletében fedezhetjük fel a matrózcsíkos ruhákban, és a H&M-ben, amelyik láthatóan az élő korall színét választotta tavaszi divatszínének.