Szinte biztos, hogy Oliviero Toscani önt is elgondolkodtatta már, még ha nem is tudja. Biztosan látta a Benetton-fotóit, amelyeken színesbőrű emberek mosolyognak, egy fekete nő fehér gyereket szoptat, vagy talán ismeri azt a fotót, amelyiken tucatnyi színes óvszer figyel. Ő a reklámszakma egyik legbotrányosabb figurája, aki a fotóival provokál, és a mondanivalója általában nem vidám. Botrányt keltett már egy haldokló AIDS-es férfi képével, és egy, a délszláv háborúban elesett katona véres ruhájával is.
A milánói divathét sem zajlik Toscani-provokáció nélkül, amit ráadásul az olasz egészségügyi minisztérium is támogat. Kampányt indítottak az anorexia ellen, méghozzá egy sokkoló fotóval: a vörös hajú, mindössze 31 kilós, csontsovány Isabelle Caro meztelen fotója több napilapban és óriásplakátokon is megjelent.
A francia nő tizenöt éve szenved anorexiában, részben a nehéz gyerekkorát tartja ebben hibásnak. Caro elmondta a Vanity Fairnek, hogy inkább régóta rejtőzködik, mintsem hogy bárki is meglássa a testét. Most viszont kiállt a fényképezőgép elé, hogy a fizikai és pszichikai fájdalomról gyűjtött tapasztalataival segíteni tudjon a hasonló betegséggel küzdőknek.
Toscani szerint az anorexia tabutéma a divat világában, akárcsak korábban az AIDS volt. Hangsúlyozza, hogy a divat nagy mértékben segített a táplálkozási rendellenességek kialakulásában. A kampányt egyébként egy olasz divatcég, a Flash&Partners is támogatta, hogy bevezessék a fiatal nőknek szóló új márkájukat, a Nolitát. A cég szóvivői szerint Toscani célja az volt, hogy "a meztelen testet arra használja fel, hogy megmutassa ennek a betegségnek a valóságát, amit legtöbbször a divatvilág által ránk kényszerített sztereotípiák okoznak." Egy ideje a divatipar elkezdett apró lépéseket tenni, a londoni kifutókon szerepelni vágyóknak egészségi bizonyítványt kell felmutatniuk, akárcsak Madridban. Tizenhat éven aluliak pedig egyáltalán nem vonulhatnak a londoni kifutókon.